WhatsApp FaceBook send e mail

חורף אמיתי: שלג קל ירד בירושלים

אחרי הרי הגולן והגליל, גם בעיר הבירה החלו ליהנות משלג קל שהצטבר ונערם בכמה מקומות. כ-100 מפלסות נערכו לפתיחת הצירים ברחבי העיר. התלמידים שוחררו בשעה 12:00 והילדים מאושרים: "אנחנו מתכננים לבנות בובות שלג"

נועם (דבול) דביר
09.01.13

הנה זה בא, גם עיר הבירה מתחילה להיצבע בלבן: אחרי אינספור הבטחות החל לרדת לפני הצהריים (יום ד') שלג קל ברחבי ירושלים. הפתיתים הראשונים ירדו באזור הגבעה הצרפתית, גילה, הר הרצל, הר החוצבים ומקומות נוספים בעיר. כעבור מספר שעות השלג נמס ברוב המקומות. שירותי הכיבוי בעיר העלו את הכוננות לקראת התגברות השלג.

 

צפו בשידור החי מהכותל המערבי

צילום: באדיבות אתר הכותל

  

צילמתם ילדים בשלג הירושלמי? ספרו לנו ושלחו סרטונים ותמונות באימייל האדום או בהודעה ל-5335

  

ןעוט...
שלג בשכונת גילה בירושלים 


ןעוט...

 




מתחילים לראות את הלבן בירושלים

 

ןעוט...
רכב הסעות ילדים נתקע ליד ירושלים (צילום: מוחי עליאן)

 

 

הלימודים בבתי הספר ובגני הילדים החלו הבוקר כסדרם, אולם כחלק מההיערכות לשלג הוחלט לסיים אותם בשעה 12:00. התחבורה הציבורית והרכבת הקלה בבירה פועלות כסדרן והציבור התבקש להימנע מתנועה בכלי רכב פרטיים במטרה לאפשר לצוותי העירייה לשמור על הצירים הפתוחים.

 

החל מהשעה 18:00 תתאפשר נסיעה חינם בתחבורה ציבורית בקווי אגד וברכבת הקלה בתוך ירושלים. במשרד התחבורה בודקים אפשרות להמשיך את ההטבה גם בהמשך השבוע במקרה שהשלג ימשיך לרדת. אגד תפעיל מתכונת מצומצמת של קווים, שתאפשר גישה אל המרכזים הרפואיים ואל שכונת העיר. במסגרת מתכונת זו בוטלו 69 קווים והשירות מופעל באופן חלקי, בהתאם לפינוי הצירים, שמבוצע על ידי עיריית ירושלים.

 

בשעות הבוקר חילצו שני צוותי כיבוי רכב הסעות של ילדים שנתקע בשלולית מים גדולה בוואדי הסמוך לכביש 9 בירושלים. בירור ראשוני העלה כי נהג רכב ההסעות ניסה לנסוע דרך מנהרה שחוצה מתחת לכביש 9 ונתקע בשלולית. לאחר חילוץ הילדים, חילצו הכבאים את רכב ההסעות בעזרת מנוף. בגזרת חברון ועציון נחסמו כל הכבישים, למעט כביש הר חומה-תקוע. כלי רכב נתקעו בעלייה מצומת פת לכיוון גילה והמשטרה המליצה לא לנוע שלא לצורך.

 

ןעוט...
שלג בקריית ארבע 

בינתיים, רק פתיתים. ירושלים, היום

 

מערת המכפלה

 

חיבוק חם בקור של קיבוץ אלרום

 

מתהלכים במרום גולן

ויש גם בובת שלג קטנה בצפת

עושים כיף בצפת

 

חגיגה בצפת

 

 

כ-100 מפלסות נערכו לפתוח את הצירים ולא פחות מ-40 טון מלח הוכנו לפיזור בכבישים. עלות "מבצע השלג" בבירה עומדת על כמיליון שקלים. "עיריית ירושלים השלימה את היערכותה לקראת השלג", הצהיר מוקדם יותר ראש העיר ניר ברקת, שהודה כי גם הוא מחכה לבירה לבנה: "שלג בירושלים הוא חגיגה לירושלמים ולמבקרים הרבים שמגיעים לראות את העיר הכי יפה בעולם צבועה לבן, ואנחנו מקווים שהשלג הפעם לא יאכזב, בעיקר את ילדי ירושלים שנרגשים, מחכים ומצפים לו".

 

החזאי צחי וקסמן מחברת "מטאו טק" מסר כי עד הצהריים נערמו בצפון רמת הגולן 5-10 ס"מ שלג, בגליל העליון ובאזור מירון 5 ס"מ ובחברון 2 ס"מ.

  

ןעוט...
שלג כבד בקיבוץ סאסא, הבוקר (צילום: עידו בקר)

שלג בקיבוץ סאסא בצפון, הבוקר

 

מדוושים למרות השלג בגליל העליון

 

משתעשעים בשלג בקיבוץ סאסא

 

גם בתפן הכול לבן

 

 

ניב (8.5), תלמיד כיתה ג' בבית הספר בן גוריון, לא יכול היה כבר לחכות. "הבוקר כשההורים שלי העירו אותי אז הלכתי לראות אם כבר יש שלג. כשיצאתי לגינה בחוץ היה רק ברד. עכשיו קר נורא, אני כבר מחכה לשלג ומוכן, לבשתי המון שכבות, כובע וצעיף. אני מקווה שהשלג יגיע כבר כדי שאוכל לשחק עם חברים ולזרוק כדורי שלג. אני וחבר שלי מתכננים לבנות בובות שלג".

 

חן (21), סטודנטית בבצלאל, סיפרה כי הלכה לישון מוקדם כדי לקום בשעה מוקדמת ולראות שלג בחלון, אך בסופו של דבר היא התאכזבה; "שלג לא היה אבל הגשם הופיע בכמויות",

היא מספרת. "פתחתי אינטרנט וקראתי שהשלג אמור להגיע בצהריים. בינתיים אמשיך את העיסוקים שלי ואכין עבודות, אולי אלך לסטודיו, אבל אני מקווה שברגע שיהיה שלג אני אצא לעשות סיבוב. אני מכוסה בכל מה שאפשר, החל מניילונים במגפיים, צעיף, כפפות וכובע. השנה עברתי לירושלים וזו הפעם הראשונה שלי עם שלג בבית, פתאום זה קורה לך".

 

בעקבות השלג נערכה עמותת יד שרה להסיע בבירה חולים ואנשים הזקוקים לנסיעות דחופות. חולים שזקוקים לטיפולים דחופים (לדוגמה חולי דיאליזה ומטופלים במחלקת אונקולוגיה) יכולים להתקשר ולהזמין נסיעה במוקד הארצי שמספרו 6444* . מוקד המצוקה של יד שרה שפועל 24 שעות ביממה ומחלקת השאלת ציוד רפואי-שיקומי יפעלו במתכונת חירום, ובמידת הצורך יתוגברו במוקדנים ובמתנדבים נוספים.

 

Read this article in English

 

בהכנת הכתבה השתתף עומרי אפרים
הצטרפו וקבלו עדכונים שוטפים גם בטוויטר