WhatsApp FaceBook send e mail
ב־ 2014 היה הג'יפון הנמכ...

למה עצרה סוזוקי את מסירות הקרוסאובר

כ־200 ג'יפונים מעוכבים בגלל ליקוי בריפוד שמכסה את כריות האוויר • לא ברור אם הבעיה חלה גם על 14 אלף הרכבים שכבר נמכרו

אודי עציון
11.02.16

מה התקלה הדחופה שגילתה סוזוקי בג'יפון הפופולרי שלה, הקרוסאובר? לקוחות שהזמינו ושילמו בשבועות האחרונים על הדגם קיבלו הודעה מפתיעה שלא יוכלו לקבל בינתיים את הרכב החדש שרכשו. עם זאת, אנשי המכירות סירבו למסור להם מה הסיבה לעיכוב.

 

מבדיקת "ידיעות אחרונות" עולה כי בעקבות הוראה של היצרן היפני עצרה סוזוקי את מסירות הדגם בימים האחרונים של ינואר, כולל מכוניות שכבר הוכנו למסירה ועברו רישוי. מדובר כבר ביותר מ־200 מכוניות חדשות שמעוכבות במתקן המסירה של היבואן, חברת מכשירי תנועה. הוראה דומה ניתנה לסוכנים של סוזוקי במדינות נוספות.

 

מדובר בליקוי שהתגלה בריפוד שמתחתיו ממוקמות כריות האוויר הצידיות, הממוקמות במושבים הקדמיים. בזמן תאונה אמורות הכריות להתנפח ולפרוץ את הריפוד, ולהגן על פלג הגוף העליון של הנהג והנוסע מלפנים בעת פגיעת צד. עוד לא ברור אם הבעיה מוגבלת רק למכוניות חדשות שטרם נמסרו, או שהיא עלולה להימצא גם במכוניות שכבר נמסרו ועלו על הכביש. סביר להניח כי היבואן יקבל בזמן הקרוב ערכות תיקון לריפוד הבעייתי, שלאחר ההחלפה יאפשר פעולה תקינה של הכרית, ואת מסירת הרכב ללקוחות.

 

הקרוסאובר, המיוצר בהונגריה ומשווק באירופה תחת השם CROSS־S והחליף את ה־SX הוותיק, נמכר בישראל בהצלחה מאז 2013. עד כה נמכרו ממנו בארץ כבר 14 אלף יחידות וב־2014 הוא היה הג'יפון הנמכר בארץ. הקרוסאובר משווק בארץ עם מנוע בנזין 1,600 סמ"ק, בהספק 120 כ"ס, עם גיר ידני או אוטומטי־רציף. הדגם הבסיסי מצויד בהנעה קדמית, ובמקביל נמכר גם דגם עם הנעה כפולה. מחירי המחירון שלו: 100־135 אלף שקל.

 

לקוח שרכש קרוסאובר סיפר אתמול ל"ידיעות אחרונות": "בסוזוקי לא מוכנים להגיד מה הסיבה שבגללה הם לא מוסרים לנו את האוטו שהזמנו, הם רק אומרים שזה לפי הוראת היצרן. אומנם קיבלנו בינתיים רכב שכור על חשבון היבואן, אבל אנחנו, וקונים אחרים שפגשנו, מודאגים".

 

יבואנית סוזוקי, מכשירי תנועה: "לפי הנחיית חברת סוזוקי, עצרנו באופן זמני את מסירתן של מכוניות מדגם SX 4 S-Cross. לפי המידע שקיבלנו מהיצרן, צעד זה נעשה לצורך הבטחת איכות המוצר, בשל ליקוי בריפוד המושבים המחפה על כריות האוויר הצידיות. ככל הידוע לנו, אין כל פגם בכריות האוויר עצמן. כריות האוויר ברכב הן מתוצרת חברת TRW ולסוגיה אין קשר לבעיות שהתגלו בארה"ב, בכריות מתוצרת טקאטה".

 

עוד הוסיפו במכשירי תנועה כי "כל הלקוחות שהזמינו מכוניות מדגם זה, שילמו עבורן וממתינים למסירתן, עודכנו אישית על העיכוב. ללקוחות שהיו זקוקים לכך העמידה החברה רכב חלופי, על חשבונה. אנו מצפים למידע נוסף מהיצרן ולהנחיות בימים הקרובים. עם קבלתם, נעדכן את לקוחותינו, ללא דיחוי".

 

udi-et@yedioth.co.il