WhatsApp FaceBook send e mail
באדיבות המשפחה

שומרת עם אבא בש"ג

חיילת ששובצה לשמירות מדי ערב צילצלה לאביה והודיעה: "אני מפחדת מהחושך. בוא תשמור עליי" • "יום־יום, במשך חודש, הייתי איתה בש"ג", מספר האב התשוש, "אני לא מוכן שהיא תשתחרר מהשירות, אבל אני מבקש מהצבא: תמצאו פתרון אחר" • צה"ל: הטענות בבדיקה

ישראל מושקוביץ
12.03.17

הרבה־הרבה שנים עברו מאז שרב"ט ניסים שירת בצה"ל. למרות זאת, בחודש האחרון הוא מצא את עצמו עומד מדי לילה בש.ג של מחנה צבאי, ושומר.

 

ש' בת ה־19, בתו של ניסים, התגייסה לצה"ל לפני כארבעה חודשים. היא עברה טירונות, ובסיומה נשלחה לשירות במחנה עמוס הסמוך לעפולה, שם היא מתגוררת עם משפחתה.

 

"הבטיחו לה שתהיה פקידה, אך כשהגיעה למחנה היא שובצה כסמב"צית בחמ"ל. מהרגע הראשון שלה בבסיס היא שובצה בשמירות: בהתחלה בחמ"ל, ואחרי שטענה שהיא חוששת להישאר שם לבד — היא נשלחה לש"ג", סיפר בן משפחה.

 

ש' שובצה למשמרות בעמדת הש"ג של המחנה, כל יום בין שש בערב לעשר בלילה, מה שרק החמיר את המצב. "היא אמרה להם שהיא מפחדת, שהכל חשוך, שהיא מפחדת מלהשתמש בכלי הנשק, אבל זה לא עזר", סיפרו אתמול במשפחה.

 

ניסים מוסיף כי "ביום הראשון היא ביקשה מחברה שתשמור לצידה. היא סיפרה לי שהגיע רכב מהשדות, היא נבהלה, התקשרה למפקד לשאול אם זה הוא, המפקד אמר שלא, ואז היא התקשרה אליי וביקשה שאגיע מיד לבסיס לשמור איתה ועליה".

 

וכך, במשך חודש שלם, כל ערב, הגיע ניסים לבסיס ושמר יחד עם בתו, בלי מדים כמובן. "אין לי ברירה", הוא מסביר, "חשוב לי מאוד שהיא תעשה שירות צבאי מלא, כמוני. אני נגד זה שהיא תעשה נפקדות או עריקות. אני רוצה שהיא תשרת את המדינה".

 

האב מספר כי עמד לרוב מחוץ לגדר הבסיס, "אולם בלילות קרים נכנסתי לבוטקה. היא אמרה למפקד התורן שהיא מפחדת והודיעה שאם לא פותחים לי את השער היא נוטשת את העמדה, אז איפשרו לי להיכנס".

 

החיילים בבסיס דווקא פירגנו. "אף אחד לא צחק", מספר בן משפחה, "כל החיילות אמרו לה: 'איזה כיף לך. הלוואי שגם אבא שלנו היה מגיע ככה'".

 

אחרי חודש פנה ניסים למפקד של בתו, סיפר לו מה קורה, והבת הועברה לתורנויות במטבח של הבסיס. אולם לאחר כמה ימים הודיעו לה שבמטבח לא זקוקים לה יותר, והיא חוזרת לש"ג.

 

"עכשיו מחזירים אותה לאבטח עם חיילת נוספת שגם היא מפחדת מהחושך", מספר ניסים. "אני אוהב אותה, אני אשמור יחד איתה עד שהיא תסיים שירות מלא, אני לא מוכן שהיא תשתחרר מהצבא, אבל אני מבקש מצה"ל: תמצאו פתרון אחר והגיוני".

 

תגובת דובר צה"ל: "הטענות בבדיקה, ובמידת הצורך יחודדו נהלים ויופקו לקחים. מפקדיה של החיילת מסייעים לה ככל הניתן. לאחר שהחיילת העלתה את חששותיה היא זומנה לשיחה עם מפקד הבסיס, ובוצעו שינויים על מנת להתאים עבורה את תנאי השירות".