WhatsApp FaceBook send e mail
אודי עציון

4 נתיבים, 70 קמ"ש בלבד

כביש 44 שליד חולון עבר שיפוץ, והמהירות בו הופחתה מ–90 ל–70 קמ"ש • אלא שהעבודות הסתיימו והכביש התרחב, וכך חוטפים הנהגים דוחות מהירות שלא בצדק

אודי עציון
12.09.17

מצלמה כמלכודת דוחות תנועה בכביש 44: המצלמה הצמודה לגשר החקלאי המוביל אל בית הספר מקווה ישראל בכביש 44, בין המועצה המקומית אַזוֹר ואֵזור התעשייה בחולון, לדרום תל־אביב.

 

וזה סיפורה: עד לפני כחמש שנים הייתה המהירות בכביש 90 קמ"ש. בשעתו החל פרויקט להרחבת הכביש, ומהירות הנסיעה המותרת הופחתה ל־70 קמ"ש בלבד למשך העבודות. אלא שהמהירות המותרת הקודמת מעולם לא שבה לקדמותה, וכשפרויקט ההרחבה הסתיים והכביש החדש נפתח נוצר מצב שנהגים קיבלו דוחות מהירות בכביש שניתן לנסוע בו במהירות רבה יותר. נזכיר שמדובר בכביש רחב, רב־נתיבי, עם הפרדה במרכז, שנראה כמו כביש בין־עירוני.

 

שופטת התעבורה התל־אביבית עינת יהב קבעה רק בשבוע שעבר, כאשר דנה בעניינו של נהג שצולם נוסע בכביש במהירות של 122 קמ"ש, כי "לא מדובר בכביש רגיל", והפחיתה בעונשו. עורך דינו של הנהג, יגאל טמיר, הגדיר זאת כ"הצבת מכשול בפני עיוור".

 

עו"ד יגאל טמיר

 

גם שופט בית המשפט לתעבורה בת"א מאיר דרורי קבע בעבר כי נתיבי ישראל "צריכה לשנות את מגבלת המהירות במקום ל־90 קמ"ש". זה היה כאשר דן במקרה של נהג שצולם נוסע בכביש במהירות 114 קמ"ש. עורך דינו, עופר חורש, הציג לבית המשפט דוח של מהנדס תנועה משטרתי שקבע כי מהירות הנסיעה במקום צריכה להיות 90 קמ"ש, כפי שהייתה לפני שהחלו העבודות בכביש. השופט דן את הנהג כאילו המהירות המותרת במקום היא 90 קמ"ש: קנס של 750 שקל ופסילת רישיון ל־30 יום, למרות שלכאורה נסע 34 קמ"ש מעל למותר.

 

 

עו"ד עופר חורש

 

בניגוד למסמכים שנמצאים בידי עורכי הדין ובידי "ממון", במשרד התחבורה טוענים ש"מבדיקה שנערכה עם המפקחת על התעבורה במשרד התחבורה עולה כי המהירות בקטע הכביש המדובר עומדת על 70 קמ״ש ואושרה עוד בשנת 2000. בעקבות פנייה שהגיעה למשרדנו בנושא, ביקשה המפקחת מחברת נתיבי ישראל לבחון האם יש מקום לשנות את המהירות המותרת".