WhatsApp FaceBook send e mail
תומריקו

ירדה מהבמה

כבר כמעט שנה שיהודית רביץ, אחת הזמרות המצליחות בישראל אי־פעם, לא מופיעה - וכל הסימנים מראים שזה לא הולך להשתנות בקרוב • מקורביה: כרגע היא מסרבת להופיע. מקווים שלא מדובר בפרישה סופית, רק בפסק זמן ארוך, ושתחזור בהקדם לבמה

רז שכניק
13.10.17

יהודית רביץ, מהזמרות הגדולות בתולדות ישראל, החליטה לפרוש בשלב זה מהופעות. מקורביה טוענים כי לא נקבה בנקודת חזרה לבמה ולא ברור אם הפרישה סופית או שמדובר בפסק זמן ארוך, שכבר נמשך כמעט שנה. "כרגע היא פשוט מסרבת להופיע", מסביר אחד ממכריה, "מקווים שתחזור בקרוב".

 

דף הפייסבוק של רביץ (60) אינו מספק מידע על הופעות קרובות כבר תקופה ארוכה. ההופעה האחרונה של הזמרת לקהל הרחב הייתה, על־פי האתר, ב־19 באוקטובר 2016 בזאפה הרצליה. מאז הופיעה רביץ באופן נדיר כאורחת בהופעות שאליהן התחייבה מראש. כפי שפורסם ב"ידיעות אחרונות", ב־27 בנובמבר 2016 הופיעה בספונטניות בבית החולים שיבא, כמחווה לחברתה אהובה עוזרי ז"ל שאושפזה אז בטרם נפטרה ובינואר האחרון הופיעה כאורחת של להקת משינה.

 

במהלך השנה האחרונה מסרבת רביץ בנימוס לכל בקשה להופעות ‑ הן מוועדי עובדים, חברות ורשויות מקומיות והן ממועדוני ההופעות בישראל. הזמרת גם לא מקליטה שירים חדשים כבר תקופה ארוכה ואת האחרון, "דבר אלי באביב", הוציאה בנובמבר 2015 בשיתוף פעולה עם דודו טסה. רביץ סירבה גם לבקשה להשתתף במופע המחווה ליהונתן גפן שנערך בשבת האחרונה לטובת ביצוע של "הילדה הכי יפה בגן", שביצעה במקור באלבום "הכבש ה־16". בסופו של דבר, יוני רכטר הוא שביצע את השיר במופע.

 

לפי גורמים בתעשיית המוזיקה, רביץ ביקשה לקחת פסק זמן ארוך מחיי הבמה לאחר הפרידה מבת זוגה נעמי קניוק בנובמבר 2016, בתום מערכת יחסים שארכה כעשר שנים. "כבר חודשים ארוכים שאנחנו מנסים להביא את רביץ להופעות, כי יש ביקוש גדול מקהל המעריצים שלה", אומר אחד מבעלי המועדונים בישראל, "אבל לצערנו היא מסרבת וזה הפסד לכולנו". מכרים אחרים של רביץ מספרים כי היא מבקשת לחזור ליהנות מהיצירה שלה ולא להופיע בינתיים.

 

מאחורי רביץ קריירה נפלאה של כ־43 שנה, שהחלה בלהקה הצבאית של חיל הנדסה קרבית. בין היתר הייתה שותפה לביצוע המיתולוגי של "עטור מצחך" עם אריק איינשטיין וקורין אלאל, הופיעה בפסטיבלי הזמר עם להיטים כמו "סליחות", שהקפיץ אותה קדימה, ו"מישהו", וב־1978 חברה להקלטות "הכבש ה־16". שנה אחר כך הוציאה את אלבומה הראשון, שנשא את שמה, וכלל, בין השאר את "לקחת את ידי בידך" ו"אהבה יומיומית".

 

רביץ הפכה לאחת הכוכבות הגדולות של המוזיקה הישראלית עם אלבומים שהנפיקו להיטים נצחיים וב־1987 הגיעה לאחד מרגעי השיא בקריירה שלה עם הוצאת האלבום "באה מאהבה", שכמעט כל רצועה בו הפכה לקלאסיקה. בסך הכל הוציאה רביץ עד היום 12 אלבומי אולפן, האחרון בהם בשנת 2012.

 

ממשרד ורצברגר מלין, המייצג את הזמרת, נמסר בתגובה: "בשנה האחרונה בחרה יהודית לקחת חופש מהופעות לטובת יצירה חדשה, שנה שבה היא יוצרת חומרים חדשים ומקליטה לעצמה ועם אמנים אחרים".