WhatsApp FaceBook send e mail
צילום: אבי רוקח

נשנושים ומתנות על חשבון ההורים

תיכון באשדוד גזל מהורי התלמידים תשלומים נוספים ששימשו ללא ידיעתם לרכישת פיצוחים והוצאות אסורות למורים • בעקבות המקרה חויב בית הספר להשיב להם 240 אלף שקלים • ההורים: "הכספים שלנו הם לא הפקר"

תמר טרבלסי חדד
14.03.18

אגוזי מלך קלופים, תערובת מובחרת של פיצוחים, יין שיראז אדום, ופלים מצופים, עוגיות מיני בטעם שוקו, זרים ליום הזיכרון, מתקן לאופנים, השכרת ציוד הגברה, כיסוי גירעונות. כל אלה הם רק חלק מרשימה ארוכה של הוצאות כספיות שמימנו הורי התלמידים בתיכון מקיף ג' באשדוד בניגוד לחוק.

 

מנהל רישוי בקרה ואכיפה במשרד החינוך, דודי כהן, הורה לעיריית אשדוד להשיב להורי התלמידים, אשר שילמו תשלומי הורים משנת הלימודים תשע"ד ועד תשע"ו, סכום כולל ועצום של 240,000 שקלים. מדובר בכספים אשר הוצאו מחשבון ההורים להוצאות כלליות של בית הספר ולא למטרות כפי שנקבעו בחוזר מנכ"ל משרד החינוך.

 

הנחיית המשרד באה בעקבות דו"ח חיצוני שחשף ממצאים חמורים על אי־התאמה בין הדיווחים שבית הספר מסר להורים על השימוש בכספים, לבין הרשום בפועל בספרי החשבונות. לא רק שבית הספר שילם מחשבון ההורים תשלומים שאינם מותרים, הוא גם רשם עמלות וריביות לבנקים ולחברות אשראי כהוצאה של תשלומי הורים.

 

אלי קיזוז, מנהל חשבונות בכיר שהיה חבר ועד ההורים והתנדב לשמש כגזבר בשנת 2016, חשף את הליקויים החמורים בהתנהלות הכספית של בית הספר. "כל שביקשנו זה להיצמד להוראות חוזר מנכ"ל המחייבות את בתי הספר", אמר קיזוז אתמול, "כספי הורים אינם הפקר וחייבים לשמש את הכספים בדיוק לתכלית שעבורה נגבו. אי־אפשר שההנהלה תעשה בהם ככל העולה על רוחה".

 

מנהלת אגף יישומי חוק ומדיניות במשרד החינוך, ד"ר חגית מאיר, כתבה להורים כי הם "אינם מקור תקציבי חלופי למה שהרשות המקומית או משרד החינוך אמורים לממן". באשר לרכישת פיצוחים וכיבוד למורים כתבה מאיר: "זה ממש לא לעניין. ההורים לא חייבים לממן את הנשנושים של המורים".

 

מעיריית אשדוד נמסר בתגובה, כי הנושא נמצא בהליך ערעור מול משרד החינוך וללא קשר — העירייה קיבלה את הערות המשרד.