היפניות אמינות יותר. כך קובעת הקלישאה של שוק הרכב הישראלי, ולכך מצטרפים כעת הנהגים הבריטיים. בסקר בהשתתפות 80 אלף בעלי רכב מהממלכה המאוחדת, בידי שבועון הרכב "אוטו אקספרס", תפסו יצרנים יפניים שבעה מתוך עשרת המקומות הראשונים בדירוג, לעומת שניים מעשרת האחרונים. טויוטה, חטיבת היוקרה של לקסוס, והונדה כיכבו בראשונה, ניסאן הייתה היפנית היחידה בעשרת הדגמים הכי פחות אמינים, לצד שלושה של אאודי ופולקסווגן, שניים של אופל־ווקסהול, ושניים של פיג'ו סיטרואן. אבל הפערים בין הצמרת לתחתית לא גדולים.
• לקסוס IS: מכונית המנהלים היפנית שממוקמת בראש הדירוג, עם ציון של 98.04%. חמישית מהבעלים דיווחו על בעיות, רובן מיניוריות. גם בבריטניה, כמו בישראל, רוב המכירות הן של הדגם ההיברידי, IS300h, והדגם מיוצר מאז 2013.
• לקסוס CT: הקומפקטית ההיברידית דורגה שנייה, עם 95.88%. עיקר התלונות היו לגבי מערכת הניווט, השונה מזו שבארץ. העובדה שמדובר בדגם ותיק סייעה בוודאי ליצרן לטפל במעט הבעיות המכניות שהתעוררו במהלך השנים מאז הושקה ב־2011.
• טויוטה ראב4: גם המקום השלישי שייך לקבוצת טויוטה, הפעם לדור היוצא של הג'יפון העממי של היצרן. התלונות המעטות היו על מערכת הבלמים. הציון: 95.48%. הדירוג מתייחס לדגם שנמכר בין 2012 ועד 2018.
• טויוטה אוריס: מקום רביעי ועוד טויוטה, הפעם האוריס הקומפקטית, שכמו הראב4, נמכרת גם בדגמי בנזין ובדגם היברידי. גם כאן עיקר התלונות היו על משך החיים של רפידות הבלמים, וציון: 94.63%. הדירוג מתייחס לדגם שנמכר בין 2012 ועד 2018.
• וולוו V40: האירופית הראשונה בדירוג היא הקומפקטית של וולוו, שמיוצרת מאז 2013. עורכי הדירוג טוענים כי לא היה רכיב בודד אחד שריכז את מעט התלונות על בעיות. הציון: 93.65%.
• מרצדס E-קלאס: הדור הקודם של מכונית הסלון הגרמנית (2016-2009) הוא הראשון בדירוג של יצרן גרמני, עם ציון זהה לוולוו (93.65%). עיקר התלונות המעטות: בעיות חשמל.
• לקסוס RX: הדור הקודם של רכב הפנאי הגדול מבית לקסוס (2015-2009) זוכה לציון גבוה של 93.57%, כאשר גם כאן מעט התלונות הן על מערכת החשמל. וגם ה־RX נמכר בגרסאות בנזין והיברידית.
• טויוטה פריוס: הדור הקודם של הטויוטה ההיברידית (2015-2009) הוא הדגם השישי של הקבוצה בעשירייה הראשונה, עם ציון של 93.17%. חמישית מהבעלים דיווחו על תקלות, כמעט כולן מינוריות.
• סקודה יטי: נציג בודד לפולקסווגן בעשירייה הראשונה, הג'יפון הוותיק שאינו מיוצר עוד (2017-2009). יש קצת דיווחים על בעיות חשמל, ודווקא תיבת ה־DSG המושמצת לא עלתה על המוקד. הציון: 92.86%.
• הונדה CR-V: הדור הקודם של הג'יפון היפני (2018-2012) סוגר את העשירייה הראשונה, בציון של 92.72%. עיקר התלונות: חשמל וגיר.
ולא פחות מעניין, הדגמים שסוגרים את הרשימה: אאודי A4 מהדור הקודם (2015-2009) בציון של 81.87%, אופל (ווקסהול בבריטניה) זאפירה (2018-2012) מקום אחד לפניה (82.24%), פיג'ו 207 (שנים 2012-2007), בציון 82.82%), ניסאן קשקאי הנוכחי (2019-2014) בציון 82.95%, ופולקסווגן פולו מהדור הקודם (2018-2009) סוגרת את רשימת האחרונות בציון 83.38%.
החמישייה הבאה: אופל/ווקסהול קורסה הקודמת (2014-2007) בציון של 84.18%, סיטרואן C4 דור שני (2017-2011) בציון 84.33%, אופל/ווקסהול אינסיגניה דור ראשון (2017-2011) בציון 84.38%, אאודי A3 דור שני (2012-2004) עם 84.77% וניסאן קשקאי דור ראשון (2013-2007) בציון 84.80%.
בבריטניה תנאי מזג האוויר שונים מבישראל, וגם הרכב הדגמים הנמכרים - בין השאר כמויות גדולות של גרסאות ידניות. אולם מדובר באותם דגמים, וסביר שגם באותן חולשות.
הפערים הלא גבוהים בין הקבוצות מראים על פער מצטמצם והולך בין המכוניות האמינות יותר ואלה שפחות, תוצאה של שיפור הליכי בקרת האיכות בקרב היצרנים, וגם הימנעות גוברת של יבואנים בארץ מביצוע התקנות מקומיות, גם במחיר של רכישת מערכות מולטימדיה בעיקר, יקרות יותר בחו"ל, כדי להקטין את שיעור התקלות כתוצאה מהתקנה בארץ.