WhatsApp FaceBook send e mail
צילום: יובל חן

מנהלים קריירה

שחקן קולנוע, רועה צאן, איש שיווק ומנהלת ערבייה ראשונה ביפו - זו לא תחילתה של בדיחה, אלא ארבעה אנשי קריירה שעזבו הכל - לטובת חינוך • בשבוע הבא, נרגשים מתמיד, הם יחלו לנהל בתי ספר בתל־אביב

ישראל מושקוביץ
28.08.19

לא רק שני מיליון תלמידים יחלו בשבוע הבא את שנת הלימודים, גם עשרות אלפי מורים ומנהלים ייכנסו שוב בשערי בית הספר. לרבים מהם תהיה זו השנה הראשונה בהוראה, כמו זו של יונתן עוזיאל, שהחליט לאחר קריירה מצליחה בקולנוע לעשות הסבת מקצוע, ויחל את שנת הלימודים כמנהל ביה"ס היסודי גבעון בלב ת"א. והוא לא היחיד: מיכאל הררי היה רועה צאן, ובשבוע הבא יחל לנהל את ביה"ס היסודי צהלה, סופי סטל תעשה היסטוריה כמנהלת הערבייה הראשונה של תיכון ביפו, ויהודה פרידמן, שעזב קריירת שיווק מצליחה לטובת ניהול ביה"ס הירדן, שבו מתחנכים 514 ילדי פליטים וחסרי מעמד בשכונת התקווה.

 

עוזיאל, 44, הוא בוגר ביה"ס למשחק של ניסן נתיב. במשך 15 שנה היה שחקן מקצועי והופיע בסרט "מינכן" בבימויו של סטיבן ספילברג, "ירושלים, ירושלים" ובסדרות "החברים של נאור", "אולי הפעם", "סרוגים", "חטופים", "בני ערובה" ובעוד סדרות וסרטים. "תמיד עסקתי בהוראה ולימדתי. התחלתי לחנך ואז לרכז וזו תהיה השנה השלישית שלי לנהל ביה"ס, ההורים של התלמידים מזהים אותי כשחקן והתלמידים צעירים מדי".

 

מיכאל הררי, 39, גר בקיבוץ המחנכים בגבעת חביבה ומנהל ביה"ס צהלה, שבו מתחנכים 507 תלמידים בכיתות א'־ו'. "כל חיי עסקתי בחינוך פורמלי ובלתי פורמלי, ובמשך שלוש שנים הייתי רועה צאן. המעבר לחינוך חד. בשניהם יש חובה לשים לב לפרטים הקטנים, ובשניהם כדי להצליח לא צריך לתפוס את הקבוצה כעדר אלא כאובייקטים", אמר הררי והוסיף בחיוך: "עדיין העיזים פחות מתוחכמות".

 

סופי סטל, 44, גרה מאז גיל תשע ביפו, למדה בבתי ספר ציבוריים בעיר, ובמשך 24 שנים לימדה מדעי המחשב. "הייתי יכולה לעשות הסבה להיי־טק ולהרוויח הרבה יותר. אני סוגרת מעגל כשאני מנהלת את בית הספר. חשוב לי שהבוגרים יחזרו לחיות ביפו. חשובה לי המצוינות הלימודית".

 

יהודה פרידמן, 36, גדל בסביבה סוציאליסטית וערכית, ויחד עם זאת מצא את עצמו נשאב לתחומי המכירות ובמשך שנים שיווק עיצוב אירועים לאלפיון העליון. "ככל שיותר הצלחתי בתחום המכירות הרגשתי פחות טוב, שאני חי בשקר, התחלתי להתנדב בבית הגלגלים וחיפשתי עבודה בחינוך, עבדתי ארבע שנים בתחום החינוך ובבי"ס מנדל למנהיגות חינוכית". הוא יתחיל את שנתו השלישית בניהול ביה"ס לילדי פליטים "הירדן".