WhatsApp FaceBook send e mail
׳™׳“׳™׳¢׳•׳× ׳×׳œ ׳׳‘׳™...

מזמין מראש בגט טקסי? תשלם יותר

שנתיים אחרי שביטלה את תעריף דמי הזמנת נסיעה מראש, גט טקסי חוזרת לגבות 5.20 שקלים מהמשתמשים שיזמינו נסיעות עתידיות • והרווח? לכיס הנהגים

שגיא כהן
08.10.15

התעריף עולה. רוצים להזמין מראש מונית ליום או שעה מסוימים מגט טקסי דרך אפליקציית Gett? שלמו 5.20 שקלים על כל הזמנה עתידית - כך הודיעה החברה. באפליקציית Gett (גט טקסי) ניתן לבצע שני סוגי הזמנות: הראשונה היא הזמנה רגילה ומיידית למונית. כלומר ברגע שמבצעים הזמנה, המונית נשלחת אליכם ללא דמי הזמנה. הסוג השני הוא הזמנות עתידיות: קובעים שעה ותאריך, והמונית תגיע בזמן שנקבע. הזמנות עתידיות הפכו לפופולריות מאוד כי הן מספקות "ראש שקט" למי שמתכנן לנסוע ליעד ספציפי, למשל לשדה התעופה.

 

אלא שבימים האחרונים החלה גט טקסי לגבות על כל הזמנה עתידית שכזו דמי הזמנה של 5.20 שקלים, שמתווספים לעלות הנסיעה הרגילה. מדובר בבשורה מצוינת לנהגים שישלשלו לכיסם את דמי ההזמנה וירוויחו יותר מכל נסיעה. גט טקסי מאפשרת לנהגיה לגבוה את דמי הנסיעה החדשים, כדי לעודד יותר נהגים לצאת ולקחת נוסעים, בעיקר באזור תל־אביב. הסיבה: מאז תחילת עבודות הרכבת הקלה נהגים רבים מתרחקים מהאזור מחשש לעומס ופקקים, מה שגורם לירידה בזמינות המוניות.

 

גט טקסי כבר יצאה בעבר במספר מהלכים שמטרתם להקל על נהגי המוניות שלה, ולעודד אותם לאסוף יותר ויותר נוסעים בהם העלאת דמי הנסיעה לעסקים באזורי עומס וחיוב כספי שיוטל על נוסעים שמבטלים נסיעות לעתים קרובות.

 

סוגיית דמי ההזמנה שנויה במחלוקת ומעוררת סערה מאז תחילת פעילות גט טקסי. בשנים הראשונות לפעילותה, כל מי שהזמין מונית דרך האפליקציה שילם דמי הזמנה של 5.20 שקלים. באוקטובר 2013, במטרה לעודד שימוש גבוה יותר באפליקציה, אילצה גט טקסי את הנהגים שעובדים עימה, שלא לגבות יותר את דמי ההזמנה. הנהגים, כצפוי, זעמו ואף יצאו להפגנות. כדי להרגיעם, בתחילת 2014 החזירה גט טקסי את דמי ההזמנה רק בסופי שבוע.

 

תגובת גט: שירות הזמנה עתידית הוא שירות ייחודי הקיים רק בחברת Gett ומאפשר לשריין נסיעה עד שבועיים מראש. עד עתה נהגי Gett לא גבו דמי הזמנה על השירות הייחודי, ומעתה יוכלו לגבות 5.20 ש' כמקובל בשוק בהזמנות מראש. לקוחות Gett יכולים להמשיך לבצע הזמנות מידיות ללא דמי הזמנה וליהנות משירות מהיר ואדיב בכל רחבי הארץ.

 

בתוך כך, בימים האחרונים גילו נוסעים בגט טקסי בעיה מוזרה במערכות הממוחשבות של החברה, שגרמו ככל הנראה לשיבושים בשעון ובזמני ההגעה. למשל, נוסע שהזמין מונית שאמורה להגיע אליו בעוד 2 דקות, התבשר כי היא תגיע בעוד 62 דקות אך מגט טקסי נמסר: "מדובר בתקלה נקודתית שתוקנה וטופלה תוך זמן קצר".