ירידות מחירים בשוק הרכב: שתי היבואניות הגדולות בשוק משיקות דגמים חדשים, שיציעו ברובם גרסאות כניסה עם מנועים קטנים יותר וזולות יותר מאשר בדגמים שאותם החליפו.
בעיצומה של פרשת הדיזלגייט משיקה יבואנית מותגי קבוצת פולקסווגן, צ'מפיון מוטורס, דור חדש למכונית המנהלים סופרב. למרות שהדגם החדש ארוך ב־3 ס"מ, בסיס הגלגלים שלו גדל ב־8 ס"מ ותא המטען גדל ב־30 ליטר ל־584 ליטר, תוצע הסופרב במחיר התחלתי של 160 אלף שקל, לדגם ה־1,400 סמ"ק טורבו בנזין (150 כ"ס), עם גיר רובוטי כפול מצמדים וצריכת דלק משוקללת לפי נתוני היצרן של 19.6 ק"מ לליטר.
מדובר במחיר זהה לזה של יונדאי סונטה ההיברידית שהושקה בשבוע שעבר, וזול ב־20 אלף שקל משל סופרב 1,800 סמ"ק (180 כ"ס) שנמכרה עד כה. מחירה של זו יתחיל ב־173 אלף שקל. מחירם של דגמי ה־2,000 סמ"ק (220 כ"ס) יתחיל ב־215 אלף שקל. האבזור יכלול מסך מגע 6.5 אינץ' ואף שקע חשמל ביתי להטענת מחשב נייד. הסופרב החדשה צפויה גם להתמודד במכרז רכבי השרים החדש.
מתחרה לספורטאז'
כלמוביל, יבואנית יונדאי, מתחילה למכור את הטוסון החדש, מחליפו של ה־ix35, ו"נכדו" של רכב הכביש־שטח שהביא את הפריצה הגדולה של כלי הרכב האלה בארץ. הדגם החדש גדול ואיכותי מקודמו, ויושק לראשונה בגרסת 1,600 סמ"ק (132 כ"ס) אוטומטית, שתתחרה בגרסה המקבילה של קיה ספורטאז', להיט המכירות של השוק הזה. בעוד שדגם חדש של הספורטאז' יגיע לארץ רק בתחילת השנה הבאה, יונדאי כבר מוכרת את הדור החדש. המחיר: 143 אלף שקל, יקר בכ־8,000 שקל מהקיה. צריכת הדלק המשולבת עומדת לפי נתוני היצרן על 13.5 ק"מ לליטר.
בנוסף תשווק גרסת 2,000 סמ"ק (155 כ"ס) אוט', בשתי רמות גימור, ובמחיר של 158 ו־168 אלף שקל. האבזור במנוע הגדול יכלול את מערכת המכונית המחוברת של יונדאי, עם ניווט בווייז, נקודת אינטרנט אלחוטי לנוסעים ועוד. ה־2,000 סמ"ק המאובזרת תכלול גם גג זכוכית.
משפחתית ב־103 אלף ש'
במקביל משיקה כלמוביל את הגרסה המחודשת של ה־i30 המשפחתית, שזכתה לעדכונים קוסמטיים ותוספות אבזור, ולמנוע ה־1,600 סמ"ק (135 כ"ס) משודכת כעת תיבת הילוכים כפולת מצמדים מודרנית, עם 7 הילוכים, שמשפרת את צריכת הדלק המוצהרת ל־17.2 ק"מ. המחיר יעמוד על 131 אלף שקל לסטיישן ו־132 אלף ל־5 דלתות מאובזרת. במקביל תשווק גרסת 1,400 סמ"ק (100 כ"ס) ידנית בלבד, 6 הילוכים, במחיר זול יחסית של 103.5 אלף שקל ל־5 דלתות ו־106.5 אלף שקל לסטיישן.