ערב יום שלישי האחרון בדאון טאון ניו־יורק נרקח מכל החומרים שמהם עשוי עולם הזוהר: דוגמניות־על ואיט־גירלס, עשרות צלמי פפראצי וצלמי עיתונות, אלפי תמונות שצויצו בזמן אמת, הבקסטריט בויז בהופעה חיה ותצוגת אופנה אחת מנצנצת.
למי שלא עקב אחרי ההדלפות, נסביר שהיה מדובר בהשקה של שיתוף הפעולה המדובר בין ענקית האופנה השוודית H&M ובין בית בלמיין הצרפתי, מותג היוקרה בן ה־70 שבראשו עומד אוליבייה רוסטאן, ילד הפלא התורן של עולם האופנה. וכדרכם של ילדים, גם הוא חגג את הקולקציה ותיעד אותה כל העת לחשבון האינסטגרם שלו על יותר ממיליון עוקביו.
הכוכבות התורניות של עולם הדוגמנות, ג'יג'י חדיד, קיילי ג'נר וקנדל ג'נר (האחיות הצעירות של קים קרדשיאן), פתחו את התצוגה שהייתה המנון לרוח הנושבת מבית בלמיין, על הפריטים עמוסי הרקמות, הפאייטים, השזירות המוזהבות והסטייל עמוס הבלינג־בלינג.
אפשר היה להיות ציני כלפי המסיבה והאירוע התקשורתי שליווה אותה. מכונת היח"צ עבדה כמצופה, מאות האנשים שצבאו על הדלתות הצליחו להעביר את הריגוש, והנצנצנים שסינוורו את הרחבה כמעט סימאו את העיניים. אבל מבט מקרוב על הקולקציה לא השאיר ספק: הילד יודע מה הוא עושה, והוא הצליח להעביר את הקסם הבלמייני גם לפס הייצור של רשת האופנה המהירה כמעט בלי להתפשר על האיכות.
אני וקרל לגרפלד
"אני זוכר שלפני עשר שנים עמדתי בתור כדי לקנות בגדים משיתופי הפעולה הראשונים של H&M עם קרל לגרפלד או עם מעצבים אחרים", סיפר המעצב הצעיר במסיבת העיתונאים בבוקר התצוגה. "הייתי הולך לתצוגות ואומר לעצמי, 'הלוואי שהייתי יכול לרכוש את הז'קט הזה או את המכנסיים האלה', ועכשיו אני רוצה לפצות על התחושות האלה של חלק מהאנשים שעוקבים אחריי באינסטגרם, או אנשים אחרים שמרגישים אותו דבר כלפי הבגדים שאני עושה בבלמיין".
לכן אולי קרא רוסטאן לשיתוף הפעולה הזה "HMBalmainnation" (אומת H&M ובלמיין), כדי להפוך את עולם האופנה ולחשוף את הכישורים שלו גם לקהל הרחב, שבדרך כלל לא יכול להרשות לעצמו לרכוש את הבגדים המאוד יקרים שהוא מעצב. אנשים שהולכים להופעות רוק, רוקדים ווג במועדונים או עושים טוורקינג בבית, כמו חלק מההופעות שליוו את תצוגת האופנה המדוברת בשבוע שעבר.
"אני רוצה להנגיש את הקוטור להמונים", התייחס רוסטאן לתהליך של תרגום הקולקציה שלו ל־H&M. "אבל גם הפריטים הפשוטים ביותר מתאפיינים בגזרות מדהימות, בבדים טובים".
היה משהו מרענן במסיבת העיתונאים הזו שבה הוא דיבר על הקולקציה. הוא לא רק נתן את הנאום הרגיל על המאמצים שלו לשמור על המראה היוקרתי ומלאכת היד של חלק מהפריטים בה, אלא הוא היה גם כן מספיק להודות שהקולקציה הזו נעשתה בצלמו, ושבהתייחס ל־30 שנותיו, דווקא גילו הצעיר היה יתרון.
"הסיפור של בית בלמיין הוא קוטור, עבודת יד, יוקרה, הצרפתיות שלו", הוא אמר. "אבל בלמיין הוא גם אני, מישהו שגדל לתוך תרבות הפופ, שאוהב מוזיקה, אוהב לרקוד". לא סתם הוא עמד למרגלות חברי להקת בקסטריט בויז וצילם אותם כאחרון המעריצים, אפשר היה להאמין שהוא באמת התרגש שם. כמו שהוא התרגש לראות את הדוגמניות שלבשו את השמלות הנוצצות שלו ואת השובל המוזהב ששטף את המסלול.
"ג'יג'י, ג'ורדן, קנדל, הן חברות שלי, וכל החברות שלי משתתפות בתצוגת האופנה ובקמפיין שמלווה את הקולקציה", הוא סיפר. "על זה בנוי הסיפור שאני רוצה לספר. זה על חברות, שיתוף ותמיכה אחד בשני. היה לי חשוב לעבוד עם החברות שלי לא רק בגלל האסתטיקה שלהן, אלא כי אני בוטח ומאמין בהן, והן תמיד האמינו בי. היה לי חשוב לשתף את העולם בזה.
"אתה יודע, כש־H&M באו למשרדים של בלמיין ושאלו, 'מה החזון שלך, מה אתה רוצה לעשות בקולקציה?' השבתי שקודם כל מדובר בבגדים, אבל יש גם את העולם שמסביבם. ג'יג'י, ג'ורדן וקנדל הן חלק מהעולם הזה. ואני רוצה להביא אותן אליכן".
יותר ממיליון עוקבים
לא מקרי שבחלק מסרטי הווידיאו ומאחורי הקלעים של צילומי הקמפיין אפשר היה לראות אותו רוקד וחוזר להיות הילד מלפני עשר שנים, הרבה לפני שהפך לאיש מפורסם עם יותר ממיליון עוקבים באינסטגרם ומשרה נחשקת באחד מבתי האופנה היוקרתיים בעולם. "זה היה מעבר לכל מה שאנחנו חושבים על אופנה", הוא סיים כשסיפר על צילומי הקמפיין. "המוזיקה הייתה בווליום גבוה, הצלמים התחרעו, הליהוק היה מושלם. זה היה פאן, אבל זו הייתה גם חוויה חזקה. מה שהרגשתי הוא שיש כאן בשורה אופנתית, אבל שזה עדיין כיף. וזה מה שחשוב".
לכן קשה להיות ציניים כלפי כל זה. גם שנדלקו האורות, המוזיקה כבתה ואחרוני צלמי הפפראצי נטשו את האולם הגדול שבו התרחשה השקת הקולקציה, עדיין נשארו מאות אנשים לעמוד בתור ולקנות פריטים רבים מהקולקציה בחנות הפופ־אפ שהוקמה במתחם. המעילים בעלי הרכיסה הכפולה, שמלות הפאייטים הכבדות, הסריגים עמוסי הרקמות והשזירות ומעילי העור היפהפיים היו לא רק עדות להצלחה של יוקרה שירדה סוף־סוף אל העם, אלא גם עדות לזה שההמונים קנו את הסיפור של רוסטאן, ושבשבילם — ולא רק עבורו — זה גם פאן.
• את הקולקציה של H&M ובלמיין אפשר להשיג החל מ־5 בנובמבר 2015 בחנות H&M בקניון עזריאלי בתל־אביב.