WhatsApp FaceBook send e mail

נטויז'ן טועה, וגם ממשיכה לחייב

דני שדה
08.01.16

בחודש יולי שוחחה טליה עם נציגה של חברת נטויז'ן כדי להתחבר לשירותי תשתית וספק אינטרנט של החברה. הנציגה אמרה לה כי עליה להשיב את הציוד שברשותה לחברת בזק שבה הייתה לקוחה, ולקבל מבזק ציוד חדש, ללא עלות, כדי להתחבר לנטויז'ן. לטענתה, נטויז'ן לא שלחה לה כל אישור בכתב או אסמכתה לביצוע העסקה, כדי שתוכל לוודא שכל מה שנמסר לה על ידי הנציגה הוא אכן נכון.

 

כשניגשה לבזק סטור כדי להחזיר את הציוד, התברר לה שקיבלה מידע שגוי, וכי בבזק לא מספקים כל ציוד עבור העסקה החדשה עם נטויז'ן. כיוון שלא התחשק לה להקדיש זמן ומאמץ מיותרים על העניין, וכיוון שהבינה שנציגת נטויז'ן הטעתה אותה, טליה התקשרה מיד עם בזק בעיסקה חלופית ומשתלמת, והיא ובזק שלחו במקביל הודעות ביטול עסקה לנטויז'ן. זה היה ב־19 ביולי.

 

"לי לא היה ספק שביטול העסקה התבצע, כי מאז ועד היום (אמצע נובמבר) לא הגיעה אליי בדוא"ל או בדואר כל חשבונית חיוב מנטויז'ן עבור העסקה", כתבה לנו טליה. "אבל ב־12 בנובמבר, כשהתפניתי לבדוק את חיובי האשראי שלי, גיליתי שנטויז'ן מחייבת אותי ב־89 שקל מדי חודש".

 

טליה התקשרה זועמת, המתינה כחצי שעה על הקו, שוחחה עם נציגה ומנהל שירות (שסירב להזדהות ורק אמר שהוא "רונן מנהל שירות בחיפה"), ונמסר לה כי מכתב הביטול ששלחה אינו קביל בבית משפט. "למה לא התקשרת לאמת? למה את מתקשרת רק עכשיו?" הטיחו בה.

 

טליה שלחה לנטויז'ן עותק מהדואר האלקטרוני ששלחה להם ב־19 ביולי, ובו היא מבקשת להתנתק ולא לחייב אותה על שירות כלשהו, אבל גם זה לא עזר. משירות פניות הציבור של נטויז'ן נמסר לה כי על פי רישומי החברה רק ב־12 בנובמבר היא ביקשה לבטל את השירות, והוא בוטל. לטענתם, לא קיבלו שום מסמך או הודעה מטליה או ממישהו אחר שבו התבקשו לבטל את השירות. עם זאת, החברה הציעה לה החזר כספי חלקי, והיא סירבה.

 

"נציגי נטויז'ן הסתתרו בחוסר תום לב מאחורי תירוצים שנועדו להימנע ממתן שירות הוגן ולהשיב לצרכן את כספו, לאחר שלא ניתן לו כל שירות והוא מציג אסמכתה על בקשתו לביטול עסקה", כתבה לנו טליה. לדבריה, גם אם המכתב ששלחה אינו קביל משפטית, היא מצפה מארגון הגון להשיב לה את כל החיובים השגויים שנעשו, ולו רק בשל העובדה שנציגה של החברה הטעתה אותה במידע שמסרה. "לכל אורך הדרך ניתן לי שירות כושל, מטעה וכוחני, שמשחית את זמני ואת בריאותי בהמתנות, ויכוחי סרק וכעס", כתבה.

 

פנינו לנטויז'ן, ומהחברה כתבו לנו: "מה הכעס? מדובר בחיובים תקינים שנפסקו עם בקשת הניתוק".

 

ואנחנו אומרים: טליה הרי שלחה לחברה העתק של בקשת הניתוק שלה מ־19 ביולי. גם אם בשל תקלה כלשהי הבקשה הזאת לא הגיעה לחברה, ראוי היה שהחברה תחזיר לה בדיעבד את הכסף שגבתה ממנה על עיסקה שבוטלה ועל שירות שלא ניתן. 260 שקל זה לא סכום מבוטל.