השקת הלוגו החדש של פרטנר עוררה גל של תגובות ברשת. הבולטת ביניהן היתה של גולשים שהבחינו בדמיון מפתיע בין הלוגו החדש של פרטנר לבין הלוגו הטרי של התזמורת הפילהרמונית של ניו־יורק שהושק כשבוע וחצי בלבד לפניו.
האם מדובר בצירוף מקרים? מתברר כי החברה שאחראית לעיצוב של פרטנר היא אותה חברה שאחראית למיתוג של התזמורת. מדובר בחברת MetaDesign הבינלאומית, שמושבה בברלין. החברה זוקפת לזכותה ניסיון רב של מיתוג בחברות המובילות בעולם. האם ענקית המיתוג החליטה "לקצר תהליכים" במקרה של הלקוחה מישראל ושיכפלה רעיון עיצובי?
בפרטנר הופתעו מהגילוי, אך בחרו שלא להגיב ולא לייחס לו חשיבות.
מקורות בענף הפרסום בארץ העריכו כי העלות הכוללת של שירותי מטה־דיזיין לפרטנר מגיעה לכ־2 מיליון שקל. סכום נוסף יידרש לחברה כדי להטמיע את הלוגו במרכזי השירות, בשלטים, בניירת ובמכוניות שלה. חבר צוות ההנהלה של מטה־דיזיין, בנג'מין גילגן, הופיע באירוע ההשקה בארץ, הפליג בשבחי החברה שלו ואף סיפר כי אנשיו עברו לכאן לכמה שבועות כדי להתחבר לישראלים. לפי הלוגו אנחנו כנראה מאוד דומים לאמריקאים חובבי מוסיקה קלאסית.
כבר עם חשיפתו בשבוע שעבר, הלוגו של פרטנר עורר תגובות ביקורתיות בין המעצבים המובילים בישראל. עיקר החיצים הופנו כלפי הצבע שנבחר וסביב השימוש הנאיבי במוטיב הקווים, שמזכיר מאוד את קמפיין העבר של חברת נוקיה, "נוקיה מחברת אנשים". גם הלוגו של הפילהרמונית הניו־יורקית זכה לביקורות מצד אנשי המקצוע: באתר העיצוב Brand New הוא מוצג כמועמד מבטיח ללוגו הגרוע ביותר לשנת 2016.
במקביל, הפכו הלוגו של פרטנר ובאנר הפרסום "שלום Orange, נעים מאוד Partner", לכוכבי "ממים" ברשת הפייסבוק. עשרות גולשים העלו את הגרסאות שלהם. בין השאר ניתן למצוא את "שלום ותודה צבע כתום, נעים מאוד צבע של בית חולים", "שלום ותודה טבע, נעים מאוד קנאביס", ו"שלום ותודה חיים, נעים מאוד עבודה".
באתר הפייסבוק של פרטנר החליטו לקחת את העניין בהומור ולמנף את הבאזז. האתר העמיד לרשות הגולשים "מחולל ממים" — כלי גראפי שמסייע ליצירת תחליפי הבאנרים. "שמחנו לראות שהלוגו החדש מעורר בכם יצירתיות, עכשיו תורכם להראות לנו כמה מחוברים ומקוריים אתם יכולים להיות", נכתב.