WhatsApp FaceBook send e mail

זמן שריטות

דני שדה
18.03.16

בחודש מארס בשנה שעברה רכש אבנר שעון של חברת אינגרסול, יצרנית שעונים אמריקאית ותיקה, בנמל התעופה של וינה וקיבל תעודת אחריות בינלאומית. מדובר בשעון אוטומטי שנטען על ידי תנועת היד.

 

כשהגיע לארץ הוא גילה כי השעון מפגר מדי יום בכ־3 דקות. "על פי הוראות היצרן, פיגור של עד דקה ביום הוא סביר", כותב לנו אבנר, ומספר כי פנה ליבואן בחולון, שם הופנה לתחנת שירות בתל אביב, ושילם 350 שקל עבור תיקון השעון.

 

"לאחר זמן מה נוכחתי כי השעון עדיין מפגר, יותר מדקה ליום. שלחתי אותו למעבדה המרכזית של החברה בלונדון, שם מסרו לי שהשעון תוקן על ידי מעבדה לא מקצועית, כי על מכסה השעון היו שריטות, וכי כלל לא הייתי צריך לשלם עבור התיקון בישראל, משום שיש לי תעודת אחריות בינלאומית", מספר אבנר.

 

לדבריו, המעבדה בלונדון כיילה את השעון, והוא נשלח אליו בחזרה מבלי שגבו ממנו כל תשלום. כאשר קיבל את השעון בחזרה, הוא פנה ליבואן בארץ, חברת אינגרסול בחולון, וביקש לקבל חזרה את הסכום של 350 שקל ששילם. היבואן דחה את בקשתו, וכלל לא התייחס לטענה כי יש לו תעודת אחריות בינלאומית, וכי המעבדה הראשית של החברה אמרה לו במפורש שהוא לא אמור היה לשלם עבור התיקון.

 

פנינו גם אנחנו ליבואן בחולון, וקיבלנו הסבר מפורט על המקרה תוך שהיבואן מציין כי תעודת האחריות הבינלאומית אינה תופסת לגביו. "אני לא מחויב על תעודת אחריות בינלאומית ואני לא חתום מול היצרן שאני צריך לתת אחריות בינלאומית. הלקוח רכש את השעון בחו"ל בחנות פטורה ממס במחיר הנמוך בעשרות אחוזים ממה שעולה שעון כזה בישראל עם כל המסים וההובלה שחלים עליי. כאשר השעון הגיע למעבדה התברר לנו בבדיקה שהוא קיבל מכה ונפגע. זה לא שעון שסתם התקלקל. אחריות בינלאומית אינה כוללת מכות או פגיעות כלשהן, גם אם הן נעשו ללא כל כוונה. למרות זאת החלפנו לו את כל החלקים שהיה צריך להחליף מבלי שגבינו עבורם אפילו אגורה אחת. הסכום של 350 שקלים שנגבה הוא עלות מינימלית עבור העבודה שהושקעה בשעון".

 

בתגובה לדברי היבואן, שלח לנו אבנר עותק מתעודת האחריות הבינלאומית, שבה מופיע היבואן הישראלי כאחד מנותני השירות, והוסיף כי לשעון לא נגרם כל נזק לפני שנמסר לתחנת השירות, כי הוא הגיע באריזה מקורית ללא כל שריטה. "להפך, השעון נשרט בצידו האחורי במעבדת השירות בשל פתיחה לא מקצועית. זו האבחנה שקיבלתי ממעבדת השירות הראשית בלונדון".

 

חזרנו אל היבואן, וזו תגובתו: "השעון תוקן והוחלפו לו חלקים שעבור מחירם אני מתקזז עם היצרן. הסכום שנגבה ממנו הוא סמלי לגמרי. אם במעבדה בלונדון אמרו לו שהוא לא צריך לשלם, שהם ייתנו לו את הכסף".