חשבתם שעבודות הרכבת הקלה בתל־אביב נסבלות? מחר יתחילו הפקקים האמיתיים. עם הרחבת העבודות על התחנה התת־קרקעית קרליבך, ב־5:00 בבוקר יחלו הסדרי תנועה חדשים.
כך, ייחסמו נתיבי התחבורה הציבורית על דרך בגין בין המלאכה ומזא"ה לכיוון דרום, ובין הכביש החדש 1185 ויצחק שדה לכיוון צפון (ראו מפה). הלילה ב־22:00 תיחסם דרך בגין (בין רחוב הרכבת והחשמונאים) לתנועה בשני הכיוונים, עד 5:00 בבוקר.
תחנת קרליבך משלבת 3 קומות – לכרטוס, להעלאת והורדת נוסעים בקו הירוק העתידי של הרכבת הקלה, ולקו האדום. בתום בנייתה יוקם מעבר משוקע לכלי רכב מיצחק שדה ללינקולן וקרליבך, בין גג התחנה ודרך בגין.
מבדיקת "ממון" עולה כי באזורים שבהם כבר נעשות עבודות התשתית, מחירי הדירות דווקא עלו – עם קפיצה של 10־15 אחוזים בתוך חצי שנה. לפי סקר של לוי יצחק, עורך מחירון הדירות, תוואי הרכבת מסתמן כיעד להשקעה. "מאז תחילת העבודות באוגוסט עד מארס יש עליות של יותר מ־10%", הוא אומר. "מדובר בהפתעה ומגמה שנוגדת את הציפיות. ב־2015 כולה עלו מחירי הדירות בממוצע ב־8% בלבד".
כך, למשל באוקטובר האחרון החלו עבודות הרכבת סביב תחנת אבא הלל ברמת־גן. לאחרונה נמכרה ברחוב ביאליק דירת 3 חדרים 84 מ"ר בקומה 2 בלי מעלית ב־1.57 מיליון שקל, לעומת דירה דומה שנמכרה סמוך לתחילת העבודות ב־1.41 מיליון שקל. דירת 2.5 חד׳ באבא הלל, 55 מ"ר, ללא מעלית וחניה, נמכרה גם היא ב־1.41 מיליון שקל, לעומת דירה זהה שנמכרה סמוך לתחילת העבודות ב־1,257,000 מיליון שקל בלבד.
גם בפתח־תקווה ניכרת תופעה דומה. כך, לאחרונה נמכרה ברחוב אורלוב דירת 3.5 חדרים בשטח 88 מ"ר, קומה 3 עם מעלית וחניה, ב־1.28 מיליון שקל. לפני חצי שנה עלתה דירה דומה כ־1.15 מיליון שקל.
בתל־אביב עצמה, דירת 2 חד' ברחוב ארלוזורוב, 50 מ"ר ללא מעלית וחניה, קומה שנייה, נמכרה ב־2,177,000 שקל. מחירה של דירה דומה, כחצי שנה לפני תחילת העבודות, עמד על 1,935,000 שקל. דירת 3 חדרים בשדרות יהודית, 66 מ"ר, קומה ראשונה ללא מעלית וחניה, נמכרה ב־2.09 מיליון שקל. לעומת דירה דומה שנמכרה ביולי ב־1.89 מיליון שקל.