WhatsApp FaceBook send e mail
הדור הבא. זיו סקר ואביה ...

המחלצת של אבא

לקבוצת המטיילים שנקלעה למצוקה אתמול בנחל פרס ציפתה הפתעה: זיו סקר בת ה־18 שהצטרפה לאביה, מפקד יחידת החילוץ ערבה, וסייעה בפעולות ההצלה — ולא בפעם הראשונה • "תמיד חלמתי להתנדב ביחידה", היא מספרת, "כשאני רואה את אבא עושה את הדברים האלה גם אני רוצה לתרום ולעזור"

אילנה קוריאל
17.04.16

שוב טיול של שבת אביבית שמסתיים בחילוץ: מתנדבי יחידת חילוץ ערבה של משטרת ישראל חילצו אתמול קבוצה של מטיילים בנחל פרס, לאחר שנקלעו למצוקה וחלקם אף התייבשו. אך הפעם יחידת החילוץ זכתה לכוח חיזוק מיוחד: זיו סקר בת ה־18, בתו של מפקד היחידה, אלעד.

 

איש לא הופתע לראות את זיו, תלמידת כיתה י"ב, כשהיא נושאת על גבה תיק מלא בבקבוקי מים. זה החילוץ החמישי שלה כמתנדבת בערבה, יחידת החילוץ של משטרת ישראל, שמונה 86 מושבניקים מתנדבים מיישובי הערבה. אביה של זיו, מפקד היחידה אלעד סקר (46), הוא המפקד הוותיק ביותר של יחידות החילוץ בארץ.

 

מאז שזיו זוכרת את עצמה, אביה מתנדב ביחידת החילוץ. "כשהיינו קטנים הוא הפסיד את יום ההולדת ה־5 של אח שלי. היו שיטפונות והרבה אירועים במקביל, והוא הגיע רק בסוף, לעוגה. אבל אני והאחים רז (15) וגילי (10) מאוד גאים בו", היא מספרת. "כשאנחנו רואים אותו עושה את הדברים האלה זה מעורר גם בנו את הרצון לתרום ולעזור".

 

"בתור מפקד אין לי משרד או לשכה, אני מנהל הכל מהבית, כך שהילדים מחוברים לזה וחלק מהעשייה", אומר סקר. "זיו תמיד הייתה מתעניינת ושואלת את מי חילצנו ומה עשינו. יש לנו פה בשנה ממוצע של 110 חילוצים, אז זה חלק מההוויה של המשפחה. הם יודעים שאבא מקבל טלפון, בונה תמונת מצב, מקבל החלטות, מקפיץ את האנשים ויוצא".

 

המסוק שפינה את אחת המטיילות

 

זיו מספרת שמאז שהייתה תלמידה ביסודי, החלום שלה היה להתנדב ביחידה, והשנה כבר הספיקה להשתתף בחמישה חילוצים. את החילוץ הראשון שלה היא לא תשכח. "זה היה בשבת בבוקר. בעשר הקפיצו אותי מהמיטה, עליתי על האוטו חצי ישנה. זה היה רוכב אופניים שנפל וקיבל מכה. הגעתי עם אבא שלי וחובש ופינינו אותו באמבולנס. זה היה מאוד מרגש. הרבה מהמחלצים הם חברים טובים של אבא שלי שאני מכירה, כולם דואגים לי וזה כיף".

 

אתמול חילצו מתנדבי יחידת ערבה קבוצה של 70 מטיילים מקיבוץ נחל־עוז שיצאו לטיול משפחות של הקיבוץ בנחל פרס. בדרך החלו המטיילים להיתקל בקשיים, הטיול התארך, והטמפרטורות עלו. הקבוצה יצרה קשר עם היחידה, ו־30 מאנשי היחידה הגיעו לאזור כדי לחלצם. במהלך הפינוי חשו עוד כמה מחברי הקבוצה ברע, ואחת המטיילות, אישה בת 78, פונתה במסוק של חיל האוויר לבית־החולים סורוקה, ומצבה מוגדר קל. במקביל חילצו אנשי יחידת חילוץ הר הנגב מטייל בשנות ה־50 לחייו שמעד ונפגע בגפיו במהלך טיול בעין זיק.

 

סקר מבקש לתת דגש חשוב למטיילים, בעיקר לקראת חופשת פסח ומזג האוויר האביבי שמוציא רבים לשטח: "התאימו את המסלול ואת דרגת הקושי לחברי הקבוצה והמטיילים, ותמיד הקפידו להצטייד במספיק מים".

 

החילוץ בנחל פרס, אתמול