WhatsApp FaceBook send e mail
שני כהן בקמפיין של " 9 מ...

ביטוח ישיר מערערת לעליון על פסילת פרסומות שוקה: "צו מניעה שאין לו תקדים"

רועי ברגמן
20.04.16

כשבוע אחרי שהמחוזי בתל־אביב פסל לשידור את קמפיין שוקה של ביטוח "9 מיליון", הגישה אתמול חברת איי.די.איי, המפעילה את 9 מיליון ואת ביטוח ישיר, ערעור על ההחלטה לבית המשפט העליון. בעתירה טוענת החברה כי הוצאת צו המניעה לשידור פרסומות החברה, שבהן מככבת שני כהן, נוגדת פסיקה של העליון בנושא חופש הביטוי.

 

בשבוע שעבר פסק שופט המחוזי בת"א, אליהו בכר, כי על איי.די.איי להפסיק מיד את שידור פרסומות "שוקה" בטענה כי הן "מגחיכות את סוכני הביטוח וגורמים להשפלתם כמי שהינם בעלי מקצוע הולך ונעלם וראוי שייעלמו כליל מהעולם". לשכת סוכני הביטוח, בראשות אריה אברמוביץ', שהייתה חתומה על התביעה משנת 2012 הביעה סיפוק לנוכח הפסיקה. "משמעותו של הצו היא הפיכתו של בית המשפט לעורך־על של פרסומות החברה ולקומיסר על הטעם הטוב", כותבים עורכי הדין של איי.די.איי, ממשרד ארדינסט, בן נתן, טולידאנו ושות', החתומים על העתירה. "זאת, תוך שבית המשפט מכתיב לחברה אילו מסרים היא רשאית לכלול בפרסומות שלה. מדובר בצו מניעה שאין לו תקדים בפסיקה".

 

עורכי הדין טוענים כי צו המניעה מנוגד גם לחופש העיסוק וחופש התחרות, "שכן משמעותו קשירת ידיה של החברה בתחרות עם סוכני הביטוח".

 

איי.די.איי מבקשת לבטל את פסק הדין, שגם קבע לה הוצאות של 351 אלף שקל, ולעכב את ביצוע פסיקת המחוזי.