WhatsApp FaceBook send e mail
רונן אקרמן

"הקהל המזרחי כבר לא בליגה של דודו. הוא אמר לי, 'לא יכול להישאר עם השבורים האלה'

דודו אהרון פיטר בהפתעה את האיש שבנה אותו, אייל מלכא. עכשיו מנהלו לשעבר תובע ממנו עשרה מיליון שקל וחושף את האמת מאחורי החיוכים של הזמר המצליח. אהרון בתגובה: "הוא מנסה לחבל בחיי האישיים"

רז שכניק
20.05.16

מכתב הפיטורים מדודו אהרון הגיע למנהלו האישי אייל מלכא בדצמבר האחרון. זה קרה באמצעות מכתב קר, רשמי, ללא שום הודעה מקדימה. באותו בוקר עוד הציע מלכא לאהרון, בתמימות, שירכוש עבורו ועבור בת זוגו שני כרטיסי טיסה לתאילנד לקראת יום הולדתו הקרוב של הזמר. אהרון לא ענה להודעה. התשובה הגיעה אחרי כמה שעות בדואר רשום. "הגיע שליח שמסר מכתב מעורך דין", מספר מלכא, "חשבתי שאולי מדובר בהוצאה לפועל לאחד העובדים שלי. פתחתי קצת את המעטפה ואני רואה את הכותרת. הנדון: 'דודו אהרון, סיום התקשרות'. לא המשכתי לקרוא. ראיתי חושך בעיניים, קיבלתי בום בלב. כמעט נפלתי. יום לפני שדודו שלח לי את המכתב סגרתי לו שלוש הופעות בקיסריה. התחייבתי על 100 אלף שקל כמקדמות. בצהריים אני מקבל את הבומבה הזו ממנו".

 

המשכת לקרוא את המכתב?

 

"קראתי רק את הכותרת והחזרתי למעטפה. לא האמנתי שזה קורה בכלל. שלחתי לדודו הודעות, הוא לא ענה. כתבתי לו, 'הרי את החיים שלי נתתי לך. איך אתה עושה לי דבר כזה? לא דיברת מעולם על משהו שמפריע לך, 11 שנה נתתי את החיים שלי בשבילך 24/7'. הוא שתק. בסוף ענה בהודעה רשמית כזו, שההתקשרות שלנו הסתיימה".

 

 

הנישואים שלי התפרקו גם בגלל דודו. מלכא

 

ואז?

 

"קראתי את כל המכתב וגם עכשיו קשה לי אפילו לתאר מה עבר עליי. קשה לי לדבר על דודו כאילו הוא לא איתי", מוחה מלכא דמעה, "זו בגידה, סכין בגב. בלי שום התראה מראש. גידלתי את הילד הזה מאפס. עורכי הדין של דודו כל הזמן תוקפים אותי ומנסים להשחיר את שמי. אז די, נמאס, החלטתי לא לשתוק יותר. אני רוצה שאנשים סוף סוף יידעו את הסיפור האמיתי אחרי כל הלכלוך שדודו והאנשים שלו שפכו עלי בחודשים האחרונים".

 

* * *

 

המכתב המפתיע הגיע דווקא בתקופה מעולה מבחינת שניהם. אהרון יצא מהדשדוש של השנים האחרונות עם להיט גדול והשיר המושמע של השנה שעברה, 'טרמינל 3'. "עשינו מהלכים גדולים בשנה האחרונה כדי להחזיר אותו לתודעה", אומר מלכא, "פרסום מטורף בכל הארץ, בלי חסויות, הכל במימון אישי שלי. 'טרמינל 3' היה בום גדול ועד שבאנו לקצור את הפירות שהשקענו, הבנאדם הולך ממני".

 

שיר אמרה לאמא שלו שאת אמא שלה היא תפגוש רק בחתונה. אהרון, רוזנבלום ואמא ציפורה

 

איך זה קרה ביום אחד?

 

"היום ברור לי שהוא לא בנה את הפרידה ביום אחד. מהלך כזה מישהו מכין במשך שלושה חודשים לפחות. בחודשים האחרונים הבנתי שלדודו אין עקרונות. לא מעניין אותו מה עשית בשבילו עד היום".

 

איפה ראית את זה למשל?

 

"יש לנו נגנים שהולכים איתו מהיום הראשון. יום אחד הוא מראה לי תמונה של להקה אשכנזית כזו של חבר'ה עם פפיונים ואומר לי, 'בוא נעשה מהלך, ניצור עם האנשים האלה קשר, נביא נגנים אשכנזים, נעשה חזרות בסתר וביום אחד נפטר את כל הנגנים שלנו. יהיה צבע על הבמה'. אמרתי לו, 'דודו זה לא מתאים לקהל שלך והכי חשוב, האנשים האלה איתך שנים, אתה לא יכול לפגוע להם ככה בפרנסה'. אבל הוא אמר, 'זה קטע, ידברו עלינו, לא צריך להיות מקובע'. אחרי כמה ימים הוא אמר לי שאני צודק. האיש פזיז. גם את ההתנתקות ממני הוא עשה בצורה הכי פזיזה שאפשר".

 

למלכא אין בעיה מיוחדת לשים את האצבע על הנקודה שממנה התחיל השבר עם אהרון: החיבור לבת זוגו בשנה וחצי האחרונות, ארוסתו הטרייה שיר רוזנבלום. "דודו לא עושה מהלכים לבד", נחרץ מלכא, "צריך מישהו שיניע אותו. חברה שלו מנוווטת אותו לפי רצונה. דודו היום הוא בובה על חוט. היא עומדת מאחורי כל המהלכים שלו. גם אם הוא יגיד לעצמו, 'עשיתי את טעות חיי עם אייל מלכא' והחברה שלו תגיד לו שלא, הוא ילך איתה. היא הרחיקה אותו מהמשפחה שלו, מהחברים שלו, ממני".

 

מה קרה שם בדיוק?

 

"בהתחלה היא הסתכסכה עם אמא שלו. כבר בפגישה הראשונה שיר אומרת לאמא של דודו, 'אני לא שומרת שבת, לא אוכלת כשר ולא מאמינה באלוהים'. ככה, ישר, בלי טאקט מינימלי. את מתארחת אצל בנאדם מסורתי בבית וזה מה שיש לך להגיד? היא שינתה את דודו לגמרי. ממצב של לשמור שבת בתקופת השיא בקריירה שלו, הוא היום כבר לא ממש שומר שבת ומצלמים אותו אוכל בשישי בערב במסעדות לא כשרות אחרי שהבנאדם היה מבקש לבדוק מקרוב תעודת כשרות של כל מסעדה".

 

מה תפס אותו לדעתך?

 

"העולם של שיר קסם לו. זה אחר עבורו. כשהוא הכיר את שיר, הוא אמר לי, 'אתה קולט מה זה זמר מזרחי עם חברה עם שם משפחה כמו רוזנבלום?' דודו מנסה להיות במקום אחר, הוא רוצה להשתאכנז, זה מה שמדבר אליו היום, מיינסטרים ועוד מיינסטרים. איך הוא אמר לי על מי שנחשב לחלק מהקהל שלו? 'מיציתי את האנשים האלה, אני רוצה להיות עם אנשים אחרים'. אוקיי, זכותך אבל אל תשכח מאין באת. מבחינתו, שיר היא הבחורה האליטיסטית שהוא תמיד קיווה לה. מאז שהוא מכיר אותה הוא אומר לך, 'הכל טוב בחיים'. והאיש היה הכי חרדתי שיש".

 

אז נשמע ששם היא דווקא עזרה.

 

"אם אתה רואה התנתקות מהמציאות כדבר טוב, אז אתה צודק. שתבין, פעם, כשמישהו היה כותב עליו משהו קטן לא טוב, דודו היה נזעק. היום ייפול לידו טיל והוא יגיד שהכל טוב. זה גודל הניתוק".

 

איך זה ששנה וחצי הוא איתה ורק בחודשים האחרונים משהו השתבש ביניכם?

 

"אחרי שנה הם עברו לגור יחד בגבעתיים. נתתי לו את הספייס. גרתי מטר ממנו והייתי אצלם בבית אולי פעמיים. היא לקחה אותו לסביבה שלה ודודו הופנט מזה. דפוס ההתנהגות שלו השתנה. פתאום הוא נכנס לגוגל טרנסלייט כדי להוסיף משהו באנגלית לפוסטים שהוא כתב. אתה אמיתי בנאדם? הרי ב'לה לה לנד' הוא אמר משהו באנגלית ואחר כך נלחץ כל כך שאולי ייצא לא טוב, עד שהייתי צריך להתקשר לעורכים כדי שאוודא שהם שומרים עליו שם. הוא פחד שיגמרו לו את הקריירה, שייצא כזה שלא יודע אנגלית".

 

בתוך כל הבלגן הזה סביב אהרון, נוצרה גם טבעת לחץ חונקת מכיוון אמא ציפורה, שהתבטאה בחריפות נגד הנישואים של בנה לשיר רוזנבלום ("זה לא יקרה, אני אשב בכלא"). "תראה, ציפורה לא אישה קלה", מנתח מלכא, "אבל גם עושים לה עוול. אומרים שהיא לא אהבה אף אחת מהבחורות שהוא הביא הביתה. איזה בחורות בדיוק? היו לו שתי חברות בחיים לפני שיר רוזנבלום. אחת מגיל 15, שבאמת היו איתה בעיות. היה לה אפילו בטלפון צליל המתנה של עידן יניב. אמרתי אז לדודו, 'זה לא מתאים, היא צריכה לייצג אותך'. הוא אמר לי, 'מה שטוב לה'. לדודו אין עמוד שדרה. הוא מפחד ממה יגידו בנות הזוג וכאן גם נכנסת האמא שהיא רכושנית כלפיו. עם שיר היא דווקא הייתה בסדר, עד שהיא קלטה שהבחורה מחפשת לשנות לה את הילד לגמרי".

 

האנשים סביב דודו אהרון טוענים שאתה עומד מאחורי ההתקפה של האמא על דודו ואפילו הבטחת לה כסף כדי שתתקוף אותו.

 

"הם חייבים להסיט את האש מדודו למישהו אחר. יש לי הוכחות, איך הם הגיעו אליי יום אחרי שדודו הכריז שהוא תובע אותי. הרי משה, אבא שלו, עלה לפני זה ברדיו אצל אליקו ואמר שאני עשקתי את הבן שלו. מאוד נפגעתי כי האבא יודע כמה עשיתי בשביל דודו וכמה הוצאתי עליו, סביבות 40 מיליון שקל עד היום. הרי האבא היה בא ומנשק לי את היד כאילו אני הרב שלו. פתאום אתה אומר עליי דברים כאלה?"

 

איך אתה מסביר את זה?

 

"דודו פשוט סיפר להם דברים שלא היו. היום הם יודעים שאני זה שצודק. שבוע לפני שדודו שלח לי את מכתב התביעה, אמא שלו מתקשרת אליי ואומרת, 'אייל מה קרה לדודו? הוא אמר לי שהוא בחובות של 1.5 מיליון שקל למס הכנסה', אלה הרי דברים שלא קרו מעולם. לא רציתי להפיל את דודו ולומר לה שהוא משקר. התקשרתי לדודו לברר למה הוא אמר את מה שאמר לאמא שלו והוא עונה לי, 'אל תתייחס להורים שלי. ביטלתי להם את התשלום של הארנונה ואמרתי להם שאין לי כסף, אז הם נסערים'. אמרתי לדודו, 'אבל למה אתה מספר לאמא שלך דברים כאלה?' והוא רק אמר, 'עזוב אל תענה לה בכלל'".

 

"אז כשאבא של דודו בא אליי התחלתי לפתוח לו קלסרים של שנים מהעבודה. הראיתי לו את כל החשבוניות, הראיתי לו בדיוק מה הבן שלו קיבל. אמרתי לו, 'שמרתי על הבן שלך כל החיים, לא הסתבך באף פרשייה, בניתי לו תדמית של ילד טוב ואתה יודע שהבן שלך לא קל, ושיש לו עין צרה. הבן שלך חוסך עליך 600 שקל ארנונה! כמה פעמים הוצאתי אותך מחובות, נתתי לדודו כסף שיעביר לך כדי שתגמרו את החודש?'"

 

כמה באמת?

 

"המון. הרי הייתי אומר לדודו, 'תדאג לאמא שלך, מה אתה נותן לה לעבוד כמנקה תמורת 3,000 שקל לחודש ומה אתה נותן לאבא שלך לעבוד כמנקה רחובות? אתה רואה את אייל גולן או משה פרץ נותנים להורים שלהם לעבוד ככה?' אלפי שקלים נתתי להורים שלו על חשבוני. אבא של דודו התחיל לבכות שם וירד לנשק לי את הרגליים. הוא התחיל לצעוק לציפורה, 'הבן שלך עם השיגעונות שלו, מה הוא עושה? הוא כפוי טובה'. ציפורה אמרה, 'מה נעשה איתו עכשיו, איך נסדר את העניינים?' אז הם הלכו אליו לדבר איתו בבית בגבעתיים יחד עם חבר שלי, ודודו לא נתן להם להיכנס אליו לדירה. הם התקשרו אליי משם בבכי".

 

עד כדי כך?

 

"התברר ששיר אמרה לשומר בבניין לא להכניס את ההורים של דודו. הם שמעו אותה באינטרקום צועקת על דודו, 'הם לא עולים הנה. תיזהר'. אז דודו ירד למטה, הוציא את ההורים מהלובי של הבניין והם דיברו בחוץ. אבא שלו סיפר לי שהוא ניסה לנזוף בו ואמר, 'איך אתה לא מכבד את ההורים שלך? משאיר אותנו בחוץ בקור?' מהחבר שלי שהיה שם הבנתי שדודו כמעט הוריד לאבא שלו ראסיה לפנים ודחף אותו. החבר אמר לי, 'אם אני לא תופס את דודו, הוא מרביץ לאבא שלו'. למחרת הם התקשרו לאליקו, אבא שלו ביקש להצטער על מה שאמר עליי ואז אמא שלו פתחה את הדברים על שיר".

 

אז אולי בכל זאת זה אתה שגרמת לה לומר את הדברים?

 

"להפך, אמרתי להורים שלו כל הזמן להפסיק לדבר בתקשורת. הסברתי שהם עושים לבן שלהם נזק. תקשיב, האמא שבורה, לא מזמן היא נשמעה לי במצב לא טוב בכלל, אמרה לי, 'החברה הזו לקחה לי את הילד'. לא מעניין אותה איזה בלגן הדברים שלה עשו בתקשורת. מעניין אותה שדודו יהיה בריא, שיאכל טוב וזהו. דודו לא היה גלוי עם ההורים שלו. הוא היה בא אליהם ואומר, 'אוטוטו אני מסיים את זה איתה'. זה כמובן לא היה נכון. אמא שלו שאלה פעם את שיר, 'מתי נכיר את הורים שלך'. היא ענתה לה, 'את המשפחה שלי את תראי רק בחתונה, לא קודם'".

 

דודו יכול לפתור את העניינים עם אמא שלו?

 

"ברור, אבל הוא לא מספיק חכם. זו אמא שלך, לך אליהם הביתה, תשב, תסביר, תסדר. תגיד לה, 'אמא אני רעב, תכיני לי משהו לאכול' ואז תשב איתה. בשתי מילים וחצי הוא יכול לפתור את זה. אבל הבנאדם השתנה לגמרי. כמה חודשים לפני הפיצוץ בינינו, ירדנו לאילת להופעה והיינו צריכים להישאר מחמישי עד מוצאי שבת. הזמנתי חדרים והכל, כמובן. פתאום דודו מתקשר שעה וחצי לפני הטיסה ואומר, 'אני לא נשאר באילת, תביא את ליאור הנהג איתנו בטיסה ותשכור לי רכב שייקח אותי חזרה הביתה אחרי ההופעה. לא בא לי להישאר עם הקהל הזה'".

 

כלומר?

 

"הקהל המזרחי כבר לא בליגה שלו. אמר לי, 'אני מקיא את אילת, לא יכול להישאר עם השבורים האלה, משגעים אותי'. דודו סיים את ההופעה,ומיהר לחזור למרכז, כבר לא הפריע לו שהוא מחלל שבת ומה יגידו האנשים שיבינו שהוא לא נשאר באילת בשבת. ההורים שלו היו בקהל, אחרי ההופעה, אבא של דודו בא לומר לו שלום אבל דודו לא מתייחס, ממשיך ללכת עם השומר במהירות לאוטו. רצתי אחריו, אמרתי לו, 'דודו, איך אתה מתנהג? למה אתה לא מכבד את אבא שלך?' כולם מסתכלים עליך. הוא עונה לי, 'אבא שלי רוצה 200 שקל. תן לו ותגיד שזה ממני'. וככה עלה לאוטו ונסע, אפילו לא אמר שלום להורים שלו. כמובן שנתתי לאבא שלו את הכסף".

 

* * *

 

הסיפור של אהרון ומלכא התחיל בשנת 2004, כשמלכא שם עין על הנער מקריית־עקרון והזמין אותו להופיע במועדון שבבעלותו בצומת כנות, 'אדום 6'. ב־23 בינואר 2005 החתים מלכא את אהרון על חוזה ייצוג ראשון לכל אחד מהצדדים. "אחרי שנתיים המשכנו את החוזה לעוד עשר שנים, עם אופציה לעוד חמש. אבל עזוב טפסים. הפכנו לאחים בדם, לא חברים. חייתי ונשמתי אותו 24 שעות. הוא היה כל מה שיש לי בחיים, וכולם ידעו את זה. ניהלתי את החיים של דודו ואת החיים של המשפחה שלו. לא היה דבר שלא עבר דרכי. החלטות קריירה, הופעות, הקלטות, מאסטרים של שירים, הכל מימנתי מכספי האישי".

 

מה זאת אומרת, 'ניהלתי את החיים של המשפחה שלו'?

 

"ההורים שלו אנשים מבוגרים, לא קלים, אבל אנשים טובים מאוד. לפני שאני הגעתי לדודו, הם היו מתערבים לו בחיים, הוא לא היה ממש עצמאי. פה ושם היו ביניהם בעיות אישיות והייתי מנסה לפתור להם את הבעיות. ההורים שלו ידעו שיש על מי לסמוך. עובדה, דודו הוא אחד הבודדים במוזיקה המזרחית שלא היה מעורב בשום פרשיות, לא מיסים, לא בחורות, לא הסתבכויות. כלום. עבדנו הכי מסודר, שמרתי עליו כמו על העיניים שלי".

 

אהרון התחיל לעבוד אצל מלכא במשכורת חודשית של 4,000 שקל. "המשפחה שלי מחזיקה 18 גני אירועים. הייתי דוחף אותו לאירועים שהוזמנו ומשלם לאנשים כסף טוב כדי שייתנו לו להופיע באירועים שלהם ולתפוס זמן במה, לבנות לעצמו שם של אמן אירועים, כי מי הכיר אותו בכלל. מימנתי לו הגברה, נגנים, ביגוד. הוא לא הבין בסטיילינג, דודו בא ממשפחה קשת־יום. לא היו להם אמצעים, ובגדים בטח לא היו בראש סדר העדיפויות. אז אני הייתי המדריך, המלווה, הקניין הראשי. לפעמים הייתי מגיע אליהם הביתה לקריית־עקרון עם סלים של אוכל כדי שיהיה להם כמו שצריך. הוצאתי לו רישיון כשהיה בגיל 21 וחצי. לקחתי אותו לקנות הונדה יד שנייה. אחרי שסגרנו עם בעל הרכב, חבר שלי הכין זכרון דברים ביניהם וביקש מדודו להקריא לו את מספר הרכב. אז דודו עונה לו 'איזה מספר, הקדמי או האחורי?' עד כדי כך הוא היה חסר התמצאות".

 

אהרון החל להוציא לרדיו שירים ראשונים שלאט־לאט נקלטו היטב. המחיר שלו בתעשייה להופעה היה עדיין נמוך מאוד. "באותה תקופה משה פרץ היה מקבל על ערב סילבסטר בערך 3,500 שקל פלוס מע"מ להופעה", מגלה מלכא, "את דודו סגרתי ב־2,000 שקל אבל היה ברור שאנחנו לפני הפריצה הגדולה. הרגשתי את השטח".

 

בנובמבר 2007 אהרון מוציא אלבום ראשון, 'אהבה ראשונה', וההמראה מתחילה. השטח כבר מכיר אותו ומלכא מקבל מחמאות על התגלית של האלמוני מקריית־עקרון. הקפיצה המשמעותית של אהרון נרשמת עם האלבום השני ביולי 2009, 'הכל זה מלמעלה'. מלכא מכוון גבוה וסוגר לאהרון מופע ראשון בהיכל התרבות בת"א ב־24 בספטמבר, מהלך חריג לגמרי בתעשייה על רקע הרפרטואר הדל של אהרון באותה תקופה. "מפה כולם התחילו להרים גבה והשם שלו עלה לתודעה", נזכר מלכא, "דודו קיבל רעד בכל הגוף כששמע שסגרתי לו את היכל התרבות. שתבין, לא התייעצתי איתו מה לעשות בקריירה שלו. אני הייתי קובע, והוא עושה ומופיע. כולם מסביבי אמרו, 'מי זה דודו אהרון שיעשה היכל תרבות?' מקום שאפילו אייל גולן לא היה פותח יותר מדי בשנים האלה. אבל הלכנו בגדול".

 

ההופעה הייתה מלאה?

 

"בוא לא ניתמם. שילמתי לאנשים כסף כדי שיבואו להופעה. חשבתי שטוב שיראו אותם שם. אמרתי לבנאדם, 'קח 300 שקל תביא איתך 15 אנשים להופעה של דודו, שיהיה מלא'. ברור שכלכלית אתה מפסיד על הופעה כזו אבל לא רק שם. השנה למשל עשינו ביתן 2 בתל־אביב, כמעט 5,000 איש. יש לך הכנסות של 150 אלף שקל והוצאות של 600 אלף שקל".

 

אז למה ללכת מראש להפסד של 450 אלף שקל?

 

"בז'אנר הים־תיכוני המשחק פשוט - למי יש יותר גדול. כל העניין הוא להישאר בתודעה. מה שמכסה את ההפסדים מההופעות הגדולות הן הופעות באירועים. זמר יוצא להופעה, והאמרגן שלו או משרד הכרטיסים מפרסם בהתחלה מחירים של מאות שקלים לכרטיס. לאט־לאט זה יורד ובסוף מגיע למבצעים מגוחכים עם גרופון, כמה עשרות שקלים לכרטיס. בזמנו חילקנו מאות כרטיסים כדי שדודו יופיע מול אולמות מלאים".

 

אהרון המשיך לטפס. לוח הזמנים היה עמוס בהופעות ומחירו נסק לכ־40 אלף שקל להופעה בחתונות וליותר מ־100 אלף שקל ביום העצמאות. ב־2011 קיבל את פרס אקו"ם היוקרתי למלחין השנה. לאחר מכן השתתף ב'אייל גולן קורא לך' ונחשב ליוצר מבוקש בקרב אמנים אחרים, לרבות גולן עצמו, שהפך ממושא להערצה לחבר טוב. השניים התרחקו עם פרשת הקטינות שבה הסתבך גולן עד לסגירת התיק. לדברי מלכא, אהרון הרגיש צורך לקחת צעד אחורה מגולן. "דודו אהב את אייל. הייתה תקופה שהיינו כמו משפחה, נפגשנו הרבה, דודו, אייל, המנהל שלו בני פרץ, אני. כשהתחילה הפרשה, אייל התבאס שדודו התרחק ממנו. דודו פשוט לא רצה להיות מזוהה עם הדבר הזה. עד אז הוא נחשב מאוד קרוב לאייל".

 

הרגשת שהוא חושש?

 

"מאוד חשש. כשהתפוצצה הפרשה עם אייל, דודו בא אליי הביתה ואמר לי, 'הצלת לי את החיים'. בזמנו דודו רצה לעבור לתל־אביב, כמו אייל, ואני לא אישרתי לו. דודו הסתנוור מהזרקורים סביב אייל, רצה להיות באותו מעמד. הוא אמר לי אחר כך, 'בשנייה הייתי יכול להיות קשור לפרשייה הזו, איזה מזל שהיית שם'".

 

אחרי השיאים, הגיעה תקופת הדשדוש של אהרון בשנת 2013, שבמהלכה השתתף בתוכנית 'הרווק' לצד אמו ציפורה. "באותו זמן דודו נפרד מחברה שלו ומההפקה של התוכנית הציעו לי את התפקיד של 'הרווק' בשבילו. שאלתי אותו והוא היה בעד. אלא שדודו אדם פזיז. הוא יכול להגיד לך כן, אתה תסגור עם אנשים ואחרי שעתיים הוא יגיד לך שזה לא מהלך טוב. ככה היה ב'הרווק' אבל אי־אפשר היה להחזיר את הגלגל אחורה".

 

הוא לא יצא שם טוב.

 

"לא, והרוב באשמתו. הוא צירף את אמא שלו לתוכנית בניגוד לדעתי. חשבתי שהיא צריכה להיות מאחורי הקלעים אבל הוא לא חשב ככה. יש לו בעיה של חוסר ביטחון והוא לפעמים אומר 'לא', רק כדי לצאת צודק מול כאלה שמסבירים לו איפה הוא טועה. הוא לא חושב עניינית בכלל. 'הרווק' פגע לו בקריירה כי אנשים ראו את הסדרה ולא אהבו מה שיצא ממנו. הם גם לא ידעו שמכתיבים לדודו מה לעשות בתוכנית".

 

למשל?

 

"בהתחלה לא רצינו את הבנות שהביאו לתוכנית. ביקשתי שלא יביאו משתתפות בלי אישור שלי כי היה חשוב לדודו שיהיו בחורות ברמת יופי של דוגמניות. הבאתי להפקה בחורות והם לא קיבלו אותן כי שם רצו דמויות, לא רק פנים יפות. והיה את העניין עם אמא שלו שדיברה שם שטויות ודודו התלהב שזה עושה רעש. והכי גרוע שדודו, שהוא בנאדם ביישן ונחבא אל הכלים, בטח לא רודף שמלות או משהו כזה, עשה שם כמה מהלכים שבגללם הצטייר לא טוב בעיני הקהל".

 

תן דוגמה.

 

"בגמר הוא בחר בנטע ואז התברר שהוא בקשר גם עם אקסית שלו וזה פורסם בכמה מקומות. אנשים רצו לראות אותו ואת נטע יחד, הרי הם עברו איתם דרך כלשהי בתוכנית, אבל כבר באותו יום של הגמר דודו התעקש שנוציא ידיעה שנטע והוא לא ביחד. אמרתי לו, 'דודו זה לא יוציא אותך טוב. תשחק קצת את המשחק'. גם בהפקה ביקשו שבמשך חודש לפחות נשחק את זה. אבל דודו לא רצה. אנשים אמרו לו, 'הלכת בשביל הכסף, אתה לא אדם אמיתי'. זה פגע לו בתדמית. לאחר מכן הוא החליט ללכת על שירים שקטים שפחות הצליחו".

 

* * *

 

מלכא הגיש תביעה נגד אהרון בהיקף של עשרה מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל־אביב כשהוא טוען לנזקים של עשרות מיליוני שקלים וקובע, "הכושי עשה את שלו, הכושי יכול ללכת".

 

"הסכום לצורכי אגרה בלבד", מסביר מלכא, "אם לא הייתי הוגן כמו שהוא אומר, למה הבנאדם נשאר איתי 11 שנה? אני הייתי חומה בינו לבין העולם. הצלתי אותו מעבריינים שהיו מתקשרים לאיים אם לא היה מגיע להופיע אצלם. דודו גם היה יוצר חובות מול אנשים, מתחייב על דברים ולאחר מכן מסנן אותם ואני אחר כך הייתי משלם במקומו. פעם דודו נתקע עם הרכב, התקשר לחבר שלי, שהחליף לו צמיג באחת בלילה. אבל כסף לא החזיר. חצי שנה דודו מושך את הבנאדם עם התשלום הזה עד שהבנאדם פנה אליי שאחזיר לו את הכסף".

 

מלכא גם טוען שאהרון לא עמד בהתחייבות החוזית להתחלק איתו בתמלוגים על שיריו. "במהלך השנים, לפי בקשה של דודו, בכל סוף שנה הוא היה מגיש לי חשבונית על כל ההופעות שהוא ביצע. פעם בכמה שנים הוא העביר לי תמלוגים כשבהסכם כתוב שהוא ואני מתחלקים 50־50 בכל היצירות. בסוף 2010 העביר לי התחשבנות על 50 אחוז לאחור, על השנים שעברו מתחילת הקריירה - 203 אלף שקל. היום הוא פתאום טוען שלא היינו שותפים ושלא קיבלתי תמלוגים מתחילת הדרך. איך זה מתיישב?"

 

מה התשובה?

 

"שהוא משקר כמובן. יש לי חשבוניות כנגד התשלום הזה. האנשים סביבו מרעילים אותו לצאת נגדי. חודשיים לפני שהוא שלח לי את מכתב הפיטורים ביקשתי ממנו את הסיסמאות באקו"ם כדי להיכנס לראות את נתוני ההשמעות. הוא מרח אותי בסיפורים, ביקש כמה ימים והבטיח להעביר לי במסודר. שיקר שוב. הוא לא העביר לי תמלוגים מאז 2010 ויש שם לדעתי 1.5 מיליון שקל לפחות. במקביל לבקשות החוזרות שלי לקבל את הסיסמאות לאתר אקו"ם פתאום הוא גם ביקש להקדים את המשכורת חודשיים לפני המועד שנקבע, אחרי שביקש שאהיה האפוטרופוס של חשבון הבנק שלו. האיש פשוט היתל בי".

 

מלכא טוען שאהרון רחוק מתדמית הילד הטוב שקנה לעצמו בתחילת הקריירה. "מנעתי לו סכסוכים בתוך התעשייה. קח לדוגמה את ירון אילן, שדודו לא סובל את התוכנית שלו וקורא לה 'תוכנית פח'. הוא היה רואה למשל את ירון אילן באירוע ואומר לו, 'מה קורה אח שלי, מתי עושים משהו אצלך?' ירון אילן מתקשר אליי למחרת, מבקש לתאם את השידור ואני אומר לו שאחזור אליו. אחר כך אני מתקשר לדודו והוא אומר לי, 'אייל, נפנף אותו'. מצד שני ירון אומר שדודו פנה אליו. איך אתה רוצה שאצא מהדבר הזה?"

 

הוא טען באיזשהו שלב שאתה ממשיך לקבוע לו הופעות, למרות שאתה לא מוסמך.

 

"עד היום לא הגבתי בתקשורת, אז לא יכולתי להתגונן בפני הטענה המגוחכת הזו. לא קבעתי לו שום הופעה. חודש לפני שהתנתק ממני, הראיתי לו את החוזים קדימה לכל ההופעות. הרי עובדה שהוא מגיע לעשות את כל ההופעות כמו ילד טוב, כי הוא מבין שהוא חייב".

 

והנגנים?

 

"אף אחד לא מוכן לעבוד איתו. אני מחזיק במשרד 15 נפשות והניתוק הזה בינינו משמעותו תמוטטות כלכלית בשבילם. הרי בהתחלה הוא ביטל את כל ההופעות שקבענו לו קדימה, ובעקבות הפרשה הזו והסכסוכים עם הוריו גם ביטלו לו הופעות שהיו סגורות. שתיים במימונה, למשל, שתיים בעצמאות. המפיק שאיתו סגרתי את ההופעות בעצמאות אמר שגם עיריית טבריה רוצים לבטל את ההופעה ואני לא הסכמתי לבטל ואיימתי לפדות צ'קים שלו אם יבטל עוד הופעות, בסוף הבנתי שעשה להם הנחה בשביל שההופעה תתקיים".

 

כשאתה מגיע להופעות ורואה אותו, מה אתה מרגיש?

 

"כשדודו רואה אותי, הוא ישר מוריד את הראש, לא מסתכל לי בעיניים. עבורי זה קשה. 11 שנה הייתי איתו. 24 שעות, פירקתי את הבית שלי בשביל דודו אהרון והקריירה שלו. הייתי נשוי, נעדר שעות מהבית בשביל דודו. הוא היה מגיע להופעה של שעה והולך לעיסוקים שלו. אני חי ונושם אותו כל היום. הקדשתי את עצמי לעבודה וזה מה שהוביל בסופו של דבר לפרידה שלי מאשתי. אורח החיים הזה לא בריא למשפחות. בהתחלה גם הייתי יוצא כל לילה, מחלק דיסקים של דודו".

 

אהרון נפגש לאחרונה עם כמה מנהלים בתעשיית המוזיקה כדי לבחור את מי שיחליף את מלכא, והבחירה שלו כנראה תהיה רוני ארדיטי, מי שמנהלת את ריטה כמעט לאורך כל הקריירה שלה. "מכרה של שיר חיברה ביניהם", סבור מלכא, "הבנתי שהיו כבר הרבה פגישות. אני מניח ששם כבר חיברו אותו לעורכי הדין ששלחו לי את התביעה. הבנתי גם שדודו נפגש עם משרדים נוספים ושהוא שתק כמו בובה, נתן לחברה שלו לדבר או לעורכי הדין".

 

הם טוענים שהוא היה אצלך על משכורת של 5,000 שקל, שקיפחת אותו בחוזה.

 

"אולי 5,000 שקל נטו להופעה. כשאתה לוקח להופעה 30 ברוטו, זה לפעמים מה שנשאר אחרי קיזוזים ויוצא שאני ודודו אהרון כמעט שווים בשכר, למרות שזה לא צריך להיות ככה. דודו היה מגיע לפעמים לעשרות אלפי שקלים בחודש כשאני ספגתי הפסדים לטווח ארוך על ההשקעות בו, אז על מה הוא מדבר? וזה אחרי שבהסכם שלנו דודו לא שותף שלי. הוא לא אמור להרוויח כמוני. בשנים הראשונות הוא היה עובד שלי, זמר הבית. אחר כך כבר התנהלנו בדרך אחרת כדי שהוא יהיה מרוצה. דאגתי לו בכל קריטריון. כמה חודשים לפני שהוא שלח לי את מכתב התביעה הצעתי לו שאבנה לו על חשבוני בית על השטח שהוא קנה בקריית־עקרון. אבל הוא אמר לי, 'לא לרמתי קריית־עקרון'".

 

יש סיכוי ששניכם תחזרו לעבוד יחד?

 

"לכל מי שפנה אליי כשהפרשה התפוצצה, אמרתי שפניי לשלום, שיבוא ויישב איתי, נגמור עם התביעות וגם אם הוא רוצה בסופו של דבר ללכת יש דרך. וכמו בשיר 'הגורל הזה' שדודו שר: 'ככה לא עוזבים הכל אחרי שנים'. אצל דודו אי־אפשר לדעת. אין לו עמוד שדרה. אם חברה שלו נפרדת ממנו הוא חוזר אליי מיד עם הזנב בין הרגליים".

 

עורך הדין מוטי קהירי שמייצג את דודו אהרון מסר בתגובה:

 

"לאחר אינספור ניסיונות כושלים מצד אייל מלכא לחזור לעבודה משותפת, ולאור סירובו המתמשך של דודו אהרון לכך, נראה כי מלכא החליט לנסות ולהתנכל לאהרון באופן מכוון וברור, תוך הפצת שקרים ובדיות.

 

למרבה הצער לא הופתענו למשמע דברי ההבל של אייל מלכא: הן מהרמה הנמוכה שאליה בוחר מלכא לדרדר את הדיון (לעיסוק רכלני וצהוב בעניינים משפחתיים פנימיים), הן מריבוי הסתירות בדבריו והן מניסיונותיו - הבלתי פוסקים ממש - להכפיש ולרמוס את שמו הטוב של דודו אהרון. חשוב להזכיר למר מלכא כי היה זה עמל כפו של אהרון, כישרונו ויצירתיותו, אשר יצרו למר מלכא עושר אגדי, תוך שהוא זורק לעברו של אהרון פרוטות בודדות ומציג בפניו מצגים מופרכים ושקריים על מנת לכבול אותו אליו למשך שנים ארוכות, בדרך פסולה ונצלנית.

 

החלטתו של דודו אהרון לעזוב את מלכא נבעה, בראש ובראשונה, מחוסר היכולת והאימפוטנציה המקצועית שלו בתחום. אייל מלכא הינו אמרגן כושל בעוד דודו אהרון היה אחראי לכתיבת השירים, איתור כותבים ויוצרים, ניהול אמנותי של ההופעות, דברים בהם מלכא היה - ועודנו - מחוסר כל עניין או מושג.

 

גם על הדברים המופרכים ביחס לאייל גולן, ירון אילן או אחרים, שאותם אהרון מעריך כדמויות מפתח בחייו, ושעימם הוא מצוי עד היום בקשרים חבריים קרובים, אין צורך להכביר במילים.

 

דודו אהרון תמך ואף ממשיך לתמוך בבני משפחתו, ואת ענייניו המשפחתיים ינהל אהרון באופן פרטי, ולא באמצעי התקשורת.

 

טוב היה לו מר מלכא היה מתעשת מניסיונותיו לחבל בחייו האישיים ובפועלו האמנותי של אהרון, מכיר לו תודה על עבודתם המשותפת והעושר הבלתי נתפס שעבודה זו הניבה לו, והולך לדרכו".