בשעה 2:20 בלילה נוצר הקשר האלחוטי האחרון עם קברניט טיסת איג'יפט אייר מספר 804, שעשתה את דרכה מפריז לקהיר. עשר דקות אחר כך החל מטוס האיירבאס להסתחרר באוויר, ואז צלל במהירות מגובה של 11 ק"מ לגובה של כשלושה קילומטרים — ונעלם מעל מסכי המכ"ם.
קראו עוד על התרחישים האפשריים לאיך הופל המטוס המצרי
אתמול, פחות מיממה אחרי שהמטוס של חברת התעופה המצרית התרסק בלב בים כשעל סיפונו 66 נוסעים ואנשי צוות, הודיע השר לתעופה אזרחית של מצרים, שריף פתחי, כי מדובר ככל הנראה בפיגוע טרור. גורמי ביטחון אמריקאיים שהתראיינו לרשת סי־אן־אן אישרו כי גופי המודיעין בארה"ב ובאירופה סבורים שהמטוס התרסק בגלל פצצה, אך הבהירו כי עדיין לא נמצא "האקדח המעשן" שיוכיח זאת בוודאות.
שר ההגנה היווני, פאנוס קאמנוס, ציין כי המטוס סטה שמאלה בפתאומיות בזווית של 90 מעלות, ביצע סיבוב של 360 מעלות ואז החל בנפילה חופשית אל תוך הים סמוך לאי היווני קרפתוס, לא הרחק מהמים הטריטוריאליים של מצרים. הסחרור שתיאר השר היווני עשוי להעיד על חור שנפער בדופן המטוס כתוצאה מפיצוץ של מטען חבלה שהוטמן בו.
עדי ראייה ששהו על סיפונה של ספינה יוונית בסמוך לאזור הנפילה סיפרו אף הם כי ראו את המטוס מבצע תפניות חדות בשמיים לפני שנעלם, אך לא ברורה אמיתותו של הדיווח, שכן הייתה זו שעת לילה.
טיסה 804 של חברת התעופה המצרית המריאה מפריז שלשום בשעה 23:09 והייתה אמורה לנחות בקהיר בשלוש ורבע לפנות בוקר. על מטוס האיירבאס A320 שהתרסק היו 56 נוסעים ועשרה אנשי צוות, בהם הטייס קפטן מוחמד סאקר, טייס המשנה, שלושה מאבטחים, דיילים ודיילות. בין הנוסעים היו 30 מצרים ו־15 צרפתים, בהם שני ילדים ותינוק. כל הנוסעים נספו, אך נכון לאמש לא נמצאה אף גופה. במהלך היום דווח כי צוות חיפוש יווני איתר בים כמה שברים, אבל בשעות הערב התברר שככל הנראה לא מדובר בחלקים של המטוס.
ראש ממשלת מצרים, שריף איסמעיל, והשר לענייני תעופה הדגישו כי הטייס וסגנו לא שידרו אותות מצוקה. מדריכו האישי של הקברניט סאקר בהשתלמות על מטוסי איירבאס אמר אתמול: "מהיכרותי הממושכת איתו אין סיכוי ששיתף פעולה עם הטרוריסטים".
מומחי תעופה ואנשי מודיעין מצרפת, ממצרים ומיוון פתחו בחקירה מקיפה של האסון, בניסיון לגלות היכן וכיצד הוטמן מטען החבלה במטוס — אם אכן מדובר במטען. ביומיים שלפני האסון ביצע אותו מטוס כמה טיסות בין אסמרה בירת אריתריאה, קהיר, תוניס, בריסל ופריז, שממנה המריא לטיסתו האחרונה.
לפי אחת ההערכות, פועל שהועסק באחד מנמלי התעופה הללו וגוייס על ידי אחד מארגוני הטרור הוא שהחדיר למטוס פצצה שאליה הוצמד שעון עצר, שקבע מראש את מועד הפיצוץ (ראו מסגרת בעמוד 7).
אפשרות אחרת היא שמדובר במחבל מתאבד, שרכש כרטיס לטיסה 804 מפריז לקהיר והצליח לעלות למטוס בנמל התעופה שארל דה גול כשעל גופו מטען חבלה מבלי שהתגלה בבידוק הביטחוני. החוקרים הצרפתים מנסים להבין האם אכן הייתה פרצת אבטחה בנמל התעופה הפריזאי, והאם מישהו מעובדי הנמל שיתף פעולה עם המחבלים.
וכרגיל, החשד נופל על ארגון דאעש, ששלוחתו בסיני היא שפוצצה באוקטובר שעבר את מטוס הנוסעים הרוסי שהמריא משארם א־שייח' — פיגוע טרור שבו נספו כ־200 נוסעים.