WhatsApp FaceBook send e mail
תוכלו לשלוח מסמכים במייל...

הסוף לפקס ולמכתבים בחברות הביטוח

המבטחת שלכם תחויב בקרוב להציג באינטרנט את כל המוצרים שרכשתם ממנה ואת דוח התביעות

מאת רועי ברגמן
22.05.16

מהפכת הדיגיטל מגיעה לעולם הביטוח: בימים הקרובים צפוי אגף הפיקוח על הביטוח באוצר להוציא את החוזר הסופי שמחייב את חברות הביטוח לאפשר ללקוחותיהם שירותים הניתנים באמצעים דיגיטליים, דרך תפריט האזור האישי באתרי האינטרנט של החברות. בניגוד לנעשה בענף הבנקאות, המקביל לביטוח, חברות הביטוח טרם אימצו את הטכנולוגיה כאמצעי עיקרי לשירות הלקוחות ובאוצר שואפים לשנות זאת כעת.

 

קראו  עוד על השינויים ומתי יכנסו לתוקף

 

לפני מספר חודשים פרסמה המפקחת על הביטוח, דורית סלינגר, את טיוטת החוזר בנושא. אחרי קבלת ההערות יתוקננו השבוע התקנות החדשות.

 

חלק ניכר ממכירות מוצרי הביטוח ומתן השירותים מתבצע כיום באמצעות סוכנים ולפיכך חברות רבות לא נתנו את הדעת על מתן שירות ישיר.

 

בין הנתונים שיידרשו חברות הביטוח להציג כעת למבוטחים באתרים שלהן, לצד הפרטים האישיים של כל מבוטח, יהיו כל מוצרי הביטוח שרכשו מהן, כולל פוליסות שנרכשו בעבר (עד 3 שנים אחורה).

 

 

צילום : ידיעות אחרונות

 

במסגרת זאת יידרשו החברות להציג למבוטחים את דוח התביעות העדכני. לפי בדיקה שביצעו באוצר יותר מ־70% מחברות הביטוח לא שולחות את דוח התביעות במייל או מציגות אותו באיזור האישי שלהן. בקרב יותר מ־10% מהחברות מוצג הדוח רק בצורה חלקית. מדובר באחד החסמים המשמעותיים במעבר לקוחות בין חברות, שכן הדוח משמש את החברות למתן הנחה ללקוחות, אם לא ביצעו כל תביעת ביטוח במשך 3 השנים האחרונות.

 

שינוי נוסף שיידרשו חברות הביטוח לבצע הוא שליחת מסמכים והודעות בכלים טכנולוגיים. אם מבוטח יידרש להחזיר מסמכים לחברה הוא יוכל לעשות זאת באמצעות אתר האינטרנט של החברה או במייל ולא באמצעים המסורתיים של דואר או פקס. ההנחייה לא תהיה גורפת כדי שלא לפגוע בלקוחות הוותיקים, והחברות יידרשו לקבל את אישור המבוטחים לשימוש באמצעים הדיגיטליים.

 

הצגת הפוליסות הקיימות ללקוחות צפויה לאפשר למבוטחים גם לבדוק האם קיים כפל ביטוח (למשל, לקוחות רבים משלמים פעמיים על ביטוח דירה לצורך המשכנתה). הצגת הפוליסות באתרים תאפשר למבוטחים לבדוק אילו מוצרים ביטוחיים פעילים יש להם וכך להימנע מכפילות. בהמשך יבחנו באוצר אפשרות של הצגת כלל הביטוחים מכל החברות שבהן מבוטח הלקוח תחת אתר אחד.

 

בעיה מהותית נוספת שהחוזר צפוי לפתור הוא בממשק התביעות האינטרנטי. כיום יותר ממחצית החברות בשוק לא מאפשרות ללקוחות שלהם לבדוק את סטטוס התביעה באתר.

 

לחברות הביטוח יינתנו 9 חודשים כדי להיערך להנחיות החדשות.

 

roee.bergman@yedioth.co.il