גם אם הסדרה האהובה "סקס והעיר הגדולה" הסתיימה לפני עשור, אפשר עדיין לראות את ההשפעה העצומה שלה על עולם האופנה גם היום. בלוגריות, מעצבי אופנה והקהל הרחב בכלל יודעים על אופנה ומחוברים לקטע האופנתי הרבה יותר מאשר היה נהוג לפני שהסדרה החלה, ואפשר לקבוע בוודאות שהטירוף סביב קניות, סטייל והקשר למכה של העולם הזה, ניו־יורק, לא פסק.
סיון פניני, בעלת הבוטיק My Urban Runway שנפתח לפני חודשים ספורים בדיזנגוף סנטר, היא דוגמה טובה. אחרי שמונה שנים בניו־יורק שבהן למדה עיצוב אופנה וסיימה בהצטיינות, עשתה סטאז' יוקרתי אצל אוסקר דה לרנטה ובין היתר גם עבדה כמעצבת — ואף הלבישה את שרה ג'סיקה פרקר להפקת אופנה ב"קוסמופוליטן" — היא חזרה לארץ לפני כשנתיים עם הרצון להביא את בשורת האופנה הניו־יורקית לישראל. עכשיו היא משתפת פעולה עם הדוגמנית והשחקנית יוליה פלוטקין ומשיקה ביחד איתה קולקציה חדשה. בראיון ל"ידיעות אחרונות" היא מספרת כיצד נעשה החיבור.
פניני פתחה את בלוג האופנה שלה עוד בניו־יורק, תיעדה את מסלול חייה שסבב סביב שבועות האופנה, אופנת הרחוב, ומפורסמים ואיקונות סטייל, והגיעה לארץ כשיש לה אלפי קוראות נאמנות ורצון לא רק לפזר את הבשורה מהתפוח הגדול, אלא גם להלביש את הישראליות בסטייל שהיא כה אוהבת.
לפני כשנתיים הקימה חנות פופ־אפ בדיזנגוף רק לתקופת לחגים, ייבאה מניו־יורק קולקציה של בגדים, תיקים, אקססוריז ותכשיטים כולל הליין של האוס אוף הארלו, ניקול ריצ'י וליהלנה, ולפני כמה חודשים פתחה חנות חדשה וקבועה בדיזנגוף סנטר: מקדש ל"סקס והעיר הגדולה" שכולו צבוע בשחור דרמטי המשולב בצינורות מתכת בהשראת הפיגומים בניו־יורק ובו קולקציה אורבנית, נגישה ומקסימה פרי הבחירות הסגנוניות שלה.
"מדובר בלבוש אורבני של שחור ולבן", היא מספרת בראיון. "אלה בגדים שבדמיון שלי מיועדים לקוקו שאנל אם היא הייתה הולכת להופעת רוק. יש כאן פריטים קלאסיים שמקבלים טוויסט, השפעות ספורטיביות, עם הרבה קאט־אאוטים, שילובי ניטים והרבה שחור. אני חושבת ששחור בכלל זה הצבע הכי צבעוני שיש, תסתכל על החנות".
שיתוף הפעולה החדש שלה הוא עם יוליה פלוטקין, שאת הסטייל שלה פניני מעריצה. "בשנה האחרונה פנו אליי כמה מעצבות והציעו לי שיתוף פעולה בתחום האופנה, אבל כשיוליה פנתה וסיפרה לי שהיא לומדת אופנה והייתה רוצה שנעשה משהו ביחד, ישר ידעתי שזהו. מצאתי את החיבור שרציתי. הרגשתי ישר שזה יעבוד לא רק בגלל שאני אוהבת את הסטייל האדג'י והמתוחכם שלה, אלא בעיקר מפני שבדומה למה שהמותג שלי מציג, גם יוליה היא סוג של טיפוס שאומר: אל תפחדו מאופנה".
החיבור בין השתיים הוליד קולקציה משותפת המורכבת מ־15 פריטים, וכוללת שמלות, חליפות קצרות וארוכות והרבה פרינטים ואלמנטים גרפיים. אמנם הצבע השחור עדיין מככב, אבל לצידו, ניתן למצוא גוונים נוספים כמו אפור, לבן, אבן ומעט תכלת.
"הקולקציה מבחינתי היא הגשמת חלום. פנטזיה של משהו שרציתי לעשות מזמן וסוף־סוף זה קרה. הקולקציה מותאמת לבנות שלא אוהבות להתאמץ מדי כשהן מתלבשות, אבל יחד עם זאת אוהבות לגנוב פוקוס", אומרת פלוטקין, ומוסיפה שמדובר בבשורה לשוק האופנה הישראלי, שמתובלת בניחוח ניו־יורקי, "למרות שמבחינה מקצועית היה מדובר בתהליך ייצור סיזיפי שמעורבים בו הרבה רגש ושאיפה לפרפקציוניזם", מדגישה המעצבת הטרייה.
טווח מחירים: 560־280 שקל. להשיג בדיזנגוף סנטר, קומה כניסה שער 7 מהצד של קינג ג'ורג, ובאתר MyUrbanRunway.com