WhatsApp FaceBook send e mail
אביגיל עוזי

מי ברכב

מ'קארפול קריוקי' ועד רשף לוי - הטלוויזיה קופצת למכונית. השאלה לאן נוהגים

עינב שיף
02.09.16

לסבתא אולי אין גלגלים, אבל לטלוויזיה שלה כנראה שיש. ככה זה כשפורמטים שבמרכזם כלי רכב הם אחד הטרנדים הבולטים של התקופה. למשל, 'קארפול קריוקי' המגה־פופולרית של ג'יימס קורדן (שאמורה לעבור גיור עם ניקי גולדשטיין), 'קומיקאים במכוניות שותים קפה' של ג'רי סיינפלד (שכבר גוירה בקשת עם 'הסטנדאפיסטים' של רשף לוי ו'ברוורס' של ארז טל) ואפילו סרט האינדי המצוין 'לוק', שבו טום הארדי נוהג שעה וחצי רק כדי להוכיח שהוא בשליטה על חייו.

 

מכוניות תמיד ריתקו את עולם התרבות והשתוללו בשירים, בסרטים ובסדרות. אבל רק בשנים האחרונות הפכו מפלצות הפח הממונעות ליותר מאמצעי להגברת האטרקטיביות של גברים מסוקסים, ליצירת סצנות מרדף עוצרות נשימה או כאחלה מקום לדפוק בו מונולוג ב'מחוברים'. השימוש ברכבים כמוקד של פורמטים שונים תפס תאוצה, כיוון שהובן שביכולתם לעשות את שני הדברים שבתעשיית הבידור הכי אוהבים: ליצור תחושה של דינמיות ו/או אינטימיות - ולהוזיל עלויות באמצעות שיתופי פעולה שיווקיים.

 

לא מדובר רק בעסקאות תן וקח עם ענקיות הרכב, שתמיד שמחות לחשיפה בעידן שבו מדינות נורמליות מנסות לשכנע אזרחים לעבור לתחבורה ציבורית. קחו למשל את קורדן והטרמפים שהוא מעניק לכוכבי/ות פופ ומישל אובמה במסגרת הפינה הקבועה ב'לייט לייט שואו' שלו ברשת CBS. באתר וראייטי פורסם השבוע כי במסגרת האירוח של סלינה גומז, השניים קפצו לביקור בסניף של מקדונלד'ס. יותר מ־45 מיליון צפו בהם עד היום בולסים צ'יפס בסניף שמנוני - דיל שקצת מסובך להוציא לפועל אם נשארים באולפן. לא פלא שפינה שנולדה בתוכנית עם רייטינג בינוני אבל נעשתה ויראלית ברשתות החברתיות עומדת להפוך לתוכנית בפני עצמה - בתקווה שהסיבוב הכושל עם בריטני ספירס לא יחזור על עצמו.

 

בישראל, עושה רושם, טרם פוצחה הנוסחה. 'מונית הכסף', שהתחילה את הטרנד, עשתה את שלה - ומי זוכר את הספין־אוף המוזיקלי שלה, 'מונית הקצב' עם אילנה ברקוביץ' - ונשארת על הכביש רק כשקשת שולחת יד עמוק אל המזווה. 'ברוורס' התיימרה לתפקד כחומר מלבין עבור ארז טל, אבל לא הותירה חותם. 'המונית של טילטיל' היא בעצם עוד פלטפורמת קידום עצמי של הזכיינית רשת בכיכובו של טאלנט לא מתאים. 'הסטנדאפיסטים' מתאמצת, אבל מתקשה לסחוב בעליות. להוציא עידו רוזנבלום, אף אחד מהנהגים המקומיים לא מתקרב לסטייל של סיינפלד או לטמפרמנט של קורדן. המסקנה היא שזה נחמד שיש אוטו, השאלה היא מי מחזיק בהגה ולאן הוא רוצה להגיע.