WhatsApp FaceBook send e mail
ניר בן זקן

מכונית בשבוע: סאנגיונג טיבולי (מ– 2016)

סאנגיונג טיבולי (מ–2016)

אודי עציון
18.11.16

קבוצה: ג'יפונים.

 

דגמים: 5 דלתות, 5 מקומות ישיבה.

 

טווח מחירים: מ־99 אלף שקל למשומש ועד 128 אלף שקל לחדש.

 

תעודת זהות: ג'יפון ראשון של היצרנית הקוריאנית, שמתמחה ברכבי 4x4, שמגיע אלינו עם הנעה קדמית בלבד וללא יומרות בשטח.

 

נתונים טכניים: מנוע 1,600 סמ"ק טורבו בנזין, 128 כ"ס. תיבה אוטומטית, 6 הילוכים, טיפטרוניק. הנעה קדמית.

 

בטיחות: לא נבחן במבחן הריסוק האירופי, 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ESC), אבל אין בלימה אוטומטית או התרעות על סטייה מנתיב והתנגשות מלפנים.

 

זיהום אוויר: 149 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 13 מ־15. ממילא דונלד טראמפ טוען שההתחממות הגלובלית היא המצאה של הסינים.

 

שמירת ערך: ירידה רשמית סטנדרטית של 20% בשנה הראשונה, כמקובל בשוק. אבל בהיעדר מודעות בציבור למותג, דגמי סאנגיונג נסחרים משמעותית מתחת למחירון.

 

מה לבדוק לפני שקונים: שאתם יודעים להסביר לשואלים שאין לו קשר לסאן יאנג של הקטנועים.

 

למי הוא מתאים: לכל מי שרוצה ג'יפון כמו כולם, אבל לא רוצה את הג'יפון שכולם קונים.

 

למה כן: נאה, מרווח, שימושי ולא יקר. ייחודי בנוף המוטורי ונעדר את המוזרויות שיש לחלק מדגמי סאנגיונג האחרים.

 

למה לא: רוב המתחרים חסכוניים ממנו. יותר מדי כפתורים ולחיצים בסביבת הנהג. נוחות נסיעה ושמירת ערך.

 

למחפשי מציאות: סוזוקי קרוסאובר נמכר במחיר זהה ויהיה חסכוני ומבוקש יותר כמשומש.

 

השורה התחתונה: לנון־קונפורמיסטים טרנדיים.

 

ציון: 3