"ארקיע 883, מגדל רמון, רוח 010, חמישה קשרים, רשאי לנחות על מסלול 19" — כך תישמע הוראת מגדל הפיקוח בשדה התעופה החדש הנבנה בתמנע, כשתנחת בו הטיסה הראשונה. הספירה לאחור לקראת פתיחת השדה הבינלאומי ע"ש אילן ואסף רמון החלה. הוא יתחיל לפעול בתחילת החורף הקרוב, אבל כבר בעוד כשלושה חודשים יגיעו אליו מאות נוסעים עם מזוודות, יעברו את דלפקי הבידוק, מזוודותיהם ייבדקו ללא מגע יד אדם, ומשם הם יעלו אל הדיוטי פרי. בשדה יסתובבו דיילות, אנשי ביטחון, טכנאים וכו' – הכל במסגרת תוכנית הרצה לשדה. ל"נוסעים" שונים יודבקו "סיפורים": אחד הגיע ברגע האחרון לטיסה, השני שכח את הדרכון, השלישי איחר את הטיסה, והם "יטופלו" על ידי אנשי השדה. אחרי שההרצה – שתימשך כמה שבועות ותכלול גם טיסות ריקות מנוסעים – תעבור בהצלחה, יחלו הטיסות האמיתיות, עם נוסעים. טיסת הבכורה תצא מטרמינל 1 בנתב"ג, שמשתדרג לרגל סגירתו הצפויה של שדה דב והעברת הטיסות לאילת אליו.
השבוע ביקרנו בשדה ההולך ונשלם. בנסיעה מאילת חולפים על פני השדה הישן והמיושן, ששטחו יפותח ויהפוך לחלק מהעיר, עוברים שלוש כיכרות, מחסום מג"ב אחד ועוד 19 ק"מ (רבע שעה נסיעה). ואז, באמצע המדבר, כביש רחב — ש"יקושט" בשלטי חברות התעופה — מוביל אל הכניסה לטרמינל, שם תתגלה הפטמורגנה: מגדל פיקוח בגובה 50 מטר, מסלול המראות ונחיתות באורך 3.6 ק"מ בדומה למסלול בנתב"ג, וטרמינל ענק וחדיש בעיצוב מרשים (משרד אדריכלים משה וארנה צור, אמיר מן עמי שנער), עטוף זכוכית ואלומיניום אפור.
הכתבה המלאה מחר במוסף "ממון שישי" ובאפליקציית "ידיעות אחרונות"