WhatsApp FaceBook send e mail
יחסי ציבור הכפר הירוק

בטבע שלו

רוני שושן בחר ללמוד רוקחות, אבל החליט לוותר על החלוק הלבן לטובת חינוך תלמידים לאהבת הטבע • השבוע זכה באות הצטיינות על הקמת מרכז הצלה לצמחים בסכנת הכחדה

תמר טרבלסי חדד, כתבתנו לענייני חינוך
22.03.17

רוני שושן מורה בכפר הירוק שלמד רוקחות, אך ויתר על החלוק הלבן והמיר אותו בבגדי עבודה, מגפי גומי ועור צרוב ובחר בהוראת אקולוגיה, מצליח לסחוף את תלמידיו לאהבת הטבע.

 

שושן הוא בהחלט מורה מיוחד במינו שחש שליחות לחנך את תלמידיו לאהבת הטבע. את השיעורים שלו הוא מקיים בשדות הכפר הירוק ובחממת הצמחים שהקים בכפר, שם הוא יושב עם התלמידים על הקרקע ומסביר להם איך לטפח שתילי פרחי בר מזרעים שנאספו בשדות כדי להשיבם לטבע.

 

השבוע קיבל אות הצטיינות מרשות הטבע והגנים על פעילות יוצאת דופן לשימור הטבע והסביבה והקמת מרכז הצלה לצמחים בסכנת הכחדה ולצבי יבשה.

 

מזה כעשר שנים הוא מגשים את חלומו. שושן הקים את מגמת ההנהגה הסביבתית הירוקה ומקרב עשרות תלמידים לטבע. הוא שמח למנות את כל 50 זני הצמחים שמקומם באזור מישור החוף, אשר נעלמו במרוצת השנים ועתה הוא ותלמידיו מחזירים אותם לטבע.

 

באחרונה, אף יזם שיתוף פעולה להכנת גינת פרחי בר עם בית־ספר בקלנסווה. תלמידי הכפר הירוק יצאו יחד עם תלמידי קלנסווה לשטח בראש־העין במטרה להציל בצלים ופקעות של כלניות וצבעונים. "הצלנו פרחים רבים שהיו למרמס לגלגלי טרקטורים בדרך לבינוי האזור. העברנו אותם לחצר בית־ספר שם יהיו מוגנים ויאפשרו לתלמידים ליהנות מפריחתם", מספר שושן בשמחה.