WhatsApp FaceBook send e mail

שיטת מצליח

דני שדה
31.03.17

לאמא של שירה יש מכשיר נייד ישן של סמסונג מזה כ־4 שנים וחצי. לאחרונה היא עשתה סדר בחשבונות וגילתה שהאם משלמת לחברת פרטנר 100 שקלים בחודש עבור המנוי, ועוד 29 בחודש עבור ביטוח תיקונים. זאת כשמדובר במכשיר שבמקרה הטוב שווה אולי 100 שקלים.

 

"פניתי לפרטנר והנציגה אמרה לי שזו הייתה אחריות של אמא שלי לבדוק את הנושא", אומרת שירה. "אמרתי לה שזו נבזות וחוסר תום לב בכלל להציע הצעה כזו. הרי ברור שאם היו מציגים לה את התמונה כולה, אדם ששכלו בראשו ומבין דברים לאשורם לא היה עושה דבר כזה מטופש".

 

לדבריה, "הנציגה אמרה לי שאין אפשרות של זיכוי, ושאגיע לשירות הלקוחות. זו הדרך של החברה לעייף את הלקוח ולהימנע מלתת דין וחשבון על ההטעיה המכוערת הזו", ממשיכה שירה. "פרטנר זיהתה את תמימותה וגבתה ממנה במשך שנים סכומי עתק. הגיע הזמן שמישהו יעשה סוף לשיטת המצליח שלהם".

 

שירה הוסיפה כי לפי חישוב גס אמה שילמה מעל 1,700 שקל עבור הביטוח, שאינו שווה כמעט כלום. "לדברי נציגת שירות נוספת, אמא שלי הגיעה פעם לתקן את המכשיר, והם עשו לה טובה שתיקנו אותו ללא עלות ועשו לה ביטוח לפנים משורת הדין. לחברה אין שום מסמך חתום על ידי אמי שמאשר את הביטוח וגם לא שיחה מוקלטת. הם אומרים שהנושא בבדיקה", סיפרה.

 

לסיפור הזה יש גם צד שני. מתברר כי ב־2013 היה לאמה של שירה מכשיר טלפון שהתקלקל. היא הגיעה לפרטנר לתקנו ובמקומו, למרות שלא היה לה ביטוח, נתנו לה מכשיר חדש בשווי 700 שקל ותוכנית שבה יש גם ביטוח חודשי, שאותו ניתן היה לבטל בכל עת, והוא לא בוטל. כך יצא שבמשך השנים הלקוחה שילמה ביטוח כמעט כפול ממה ששווה הטלפון (כחדש). כפי שקיים בביטוח של מוצרים אחרים, אין החזר דמי פוליסה אם לא נזקקתם אי פעם לתיקון, ולכן הבקשה להחזר לא ממש מוצדקת. עם זאת, היה ראוי שלמישהו בחברה תידלק נורה אדומה בה יוסבר ללקוחה שהיא משלמת ביטוח גבוה משווי הטלפון שלה.

 

וכאן המדור פונה לכל מי שיש לו הורים מבוגרים לבדוק את חשבונות החשמל, המים, הטלפון, הביטוח, כרטיסי האשראי ועוד. המבוגרים, ולא רק, לא תמיד ערים לכל מיני תשלומים שמחייבים אותם, ולפעמים נופלים למלכודת.

 

רוצים לעצבן את דני? כיתבו לו על תופעה צרכנית חריגה:

mishpat@yedioth.co.il