WhatsApp FaceBook send e mail
שאול גולן

נושי פישמן: יש להכריז עליו פושט רגל

המנהל המיוחד לנכסיו של אליעזר פישמן, עו"ד יוסף בנקל, מסר אתמול לבית המשפט את עמדת הנושים c וגם: חשיפה ראשונה של תמלול ישיבת הנושים

ליטל דוברוביצקי
21.06.17

נושיו של אליעזר פישמן מחזיקים בעמדה גורפת שיש להכריז עליו פושט רגל. כך הודיע אתמול לבית המשפט המחוזי בתל־אביב המנהל המיוחד לנכסיו של פישמן, עו"ד יוסף בנקל. "נוכח עמדה ברורה זו מתבקש בית המשפט להכריז על אליעזר פישמן כפושט רגל ולמנות את עו"ד בנקל נאמן על נכסי החייב בהליך פשיטת הרגל".

 

הודעתו של בנקל הוגשה לאחר שלפני כשבוע הורה לו השופט איתן אורנשטיין לעדכן את בית המשפט באשר לעמדת נושיו של פישמן בנוגע לאפשרות להכריז עליו פושט רגל. אתמול הודיע המנהל המיוחד לבית המשפט כי התקבלו במשרדו עמדות הבנקים הפועלים, לאומי, דיסקונט, מרכנתיל, מזרחי ואגוד, בית ההשקעות אקסלנס־נשואה ועמדת מס הכנסה. מהודעת הנאמן עולה כי עמדת הנושים הינה להכריז על פישמן כפושט רגל.

 

בנקל הפנה לתגובת פישמן שהוגשה שלשום, לפיה אין לו התנגדות להכרזתו כפושט רגל. לדבריו, גם עמדת כונס הנכסים הרשמי של המדינה הובאה בפני בית המשפט כי "הכונס הרשמי חוזר על עמדתו כפי שהובעה בעבר, לפיה יש מקום למתן צו הכרזת פשיטת רגל בעניינו של החייב".

 

לאור עמדת הנושים ביקש בנקל להכריז על פישמן פושט רגל ולמנות אותו כנאמן בתיק. "בנסיבות שלעיל מתבקש בית המשפט ליתן הוראות אף באשר להמשך ההליכים וסדרי הזמנים בעניינו של החייב. זאת כדי שיהא בידו של המנהל המיוחד הכלים ההכרחיים לצורך ניהול הליך פשיטת הרגל, על כל המשתמע מכך".

 

ב־6 ביוני התקיימה אסיפת נושים בעניינו של אליעזר פישמן, זאת לאחר שנחשף כי פישמן ובני משפחתו הגיעו עם המנהל המיוחד לנכסיו, עו"ד בנקל, להסדר חובות שספג ביקורת ציבורית. חלקה השני של אסיפת הנושים, בה נכחו באי־כוח נושיו של פישמן כמו מס הכנסה, בנק הפועלים ואחרים, נסגרה לסיקור תקשורתי כאשר הנושים בה החלו לשוחח על מתווה העקרונות שהציגו המנהל המיוחד ובא־כוח פישמן. אתמול, כאמור, הודיע המנהל המיוחד של פישמן כי הנושים דוחים את ההסדר ומבקשים להכריז על פישמן פושט רגל.

 

היום אנו מפרסמים בפעם הראשונה תמלול של חלק מאותה אסיפת נושים. בתחילתה ציין עו"ד שלום גולדבלט, עורך דינו של פישמן: "...כולם הביעו נכונות ללכת לקראת איזשהו הסכם, ואנחנו עשינו מאמץ בהתאם להוראות בית המשפט לנהל משא ומתן שהיה ממש לא קל עם המנהל המיוחד... החייב ייתן את כל מה שיש לו, והחייב ששמו אליעזר פישמן הוא בן 75, אשתו בת 74. אני לא חושב שזה הזמן וזה התיק הנכון לקחת אותו עכשיו לשנים ארוכות של התלהמות בבית משפט. הבן אדם הזה בכל זאת עשה משהו, גם בשביל הלקוחות שלכם (פונה לבאי־כוח הנושים - ל.ד). הוא ליווה את הלקוחות שלכם... מדובר בבן אדם".

 

יומיים לאחר אותה אסיפת נושים הוציא בנק הפועלים מכתב למנהל המיוחד בו נכתב כי הצעת ההסדר שהציע פישמן אינה מקובלת על הבנק, וכי יש לנקוט בכל האמצעים המשפטיים נגד פישמן, ובכלל זה הליכי פשיטת רגל.