WhatsApp FaceBook send e mail
צילום: תומריקו

עגלה עם טיסה

הדילמה בנסיעות לחו"ל עם ילדים: עם עגלות קטנות נוח לטוס אבל סיוט להסתובב ברחובות, עם עגלות גדולות הטיול נינוח, אבל הצ'ק–אין יאמלל את כל המשפחה • זן חדש של עגלות, שיכולות לעלות איתכם למטוס, אמור לפתור את הבעיה • בדקנו אם הן מקיימות את ההבטחה - להיות גם קטנות וגם נוחות

שושנה חן וגיל קורוטקי | צילום: תומריקו
23.06.17

ליין חדש של עגלות מתיימר לעשות את הבלתי־אפשרי: גם להיות קטנות מספיק כדי להיכנס לתא הקטן שמעל לראשינו במטוס (כך שאין צורך להפקיד את העגלה בשמירת המזוודות או בעלייה למטוס), וגם להיות נוחות לטיול בחו"ל. בדרך כלל לא מדובר בעגלות שמשמשות כעגלה העיקרית בבית, ופעמים רבות הן נרכשות לצורך הטיול.

חלוצת הטיולונים מהסוג הזה היא חברת "בייביזן" הצרפתית עם "יויו", שהחנות הפריזאית שלה הפכה לאייקון. חבורה של מעצבים צרפתיים החליטו כי העגלות הסטנדרטיות — כולל אלה היוקרתיות והמעוצבות — אינן מתאימות לסגנון החיים העכשווי עתיר המכוניות הקטנות, הערים הצפופות והטיסות הרבות. כך נולדה "יויו", שהגיעה לארץ לפני כשנה ויצרה באזז למרות מחירה היקר.

"במחצית השנה האחרונה נמכרו בישראל להערכתי למעלה מ־20 אלף טיולונים כאלו", מעריך איציק ארמוזה מ"ר.ד.א" — יבואן עגלות שהחליט לקפוץ על האופנה ולפתח עגלה משלו. "ברשת שלי בלבד נמכרו בחודשים האחרונים אלפים של עגלות כאלו, כשרוב הלקוחות קונים אותן כעגלה שנייה", מאשר אברי קציר מנכ"ל ומבעלי "בייבי סטאר". החודש הכניס ברשתו את "סקוויז" החדשה: "בשנה האחרונה נכנסו לשוק הישראלי דגמים של שלושה מותגים בינלאומיים ועוד עגלה ישראלית המיוצרת בסין, וזה לא הסוף כי מדובר בתופעה בינלאומית".

 

ןעוט...

תיכנס או לא? צפו במבחן העגלות 

 

איך בדקנו?

 אז האם כל העגלות שהיצרן מבטיח כי הן מתאימות למטוס אכן מקיימות? בהחלט לא. העלינו לצורך המבחן חצי תריסר עגלות על מטוס "אל על" דגם 767, כדי למדוד אם אכן יוכלו לטוס בתא שמעל הראש במחלקת התיירים, וניסינו כל אחת מהן גם ב"מדיד" של החברה — אותו כלוב מתכת שדיילי קרקע קשוחים מחליטים בעזרתו מה לאפשר לכם להעלות למטוס (מידות הכלוב של "אל על" — 25X56X45 — נחשבות לסטנדרטיות).

 

אחת מבין 6 העגלות שבדקנו לא נכנסה לכלוב, ובחברות הלואו־קוסט ה"כלובים" עלולים להיות קטנים אפילו יותר. שתיים מבין העגלות שבדקנו עלולות להיות בעייתיות ולדרוש פירוק גלגלים, וגם אז אתם תלויים בעיקר בחסדי הדיילים (לצורך הבדיקה ביקשנו גם מהדיילת רותם אמיתי, שמכירה היטב את התופעה, להצטרף אלינו).

 

בשורה התחתונה: העגלה שיש לה את הסיכוי הרב ביותר להיכנס לתא גם בטיסות לואו־קוסט ובמטוסים קטנים של טיסות פנים קצרות היא ה"יויו".

 

במקביל למבחן הגודל בתא ובכלוב, ניסינו לקפל את העגלה ולפתוח אותה (פעולה שתיאלצו לעשות במקביל בד"כ לתינוק צורח ולנוסעים עצבניים שלא מבינים על מה העיכוב), וגם גייסנו 3 הורים סבלניים, 4 ילדים בגילאי שנתיים־שלוש ואפילו תינוק בן 4 חודשים למבחן שטח על הקרקע. כל העגלות שבדקנו מתאימות לתינוקות מגיל חצי שנה. רק לחלקן יש עריסות, אותן לא בדקנו.

ואגב, גם אם אין לכם תוכניות לטוס לחו"ל בקרוב, העגלות שבדקנו מתפקדות מצוין בתוך תאי הרכב של מכוניות קטנות ומתאימות למרבים לנסוע באוטובוסים בין־עירוניים.

 

+ YoYo

מלכת הקומפקטיות — והכי יקרה

ציון: 8.4

מחיר: 2,100 שקל

היצרן: בייביזאן, היבואן: Group IBB

משקל: 5.8 ק"ג • המידות לעגלה הסגורה: גובה: 53 ס"מ; רוחב: 44 ס"מ; עומק: 21 ס"מ • מבחן התא העליון: 10 • מבחן הפתיחה והסגירה: 9 • מבחן נשיאת העגלה הסגורה: 9 • מבחן הפונקציונליות: 7.5 • מבחן הנוחות לילד: 8.5 • זווית ההטיה: 155 מעלות • מבחן המטוס: נכנסה לכלוב וגם לתא בקלי קלות. "תסתדר מצוין בהוצאה ובהכנסה גם בתא דחוס", הבטיחה הדיילת.

למה כן? מלכת ההתאמה לתא, גם לרכב ולגם במטוס, וגם כשהתא קטן ו/או דחוס. קומפקטית, קלה, נוחה לנשיאה כמקופלת באמצעות ידית מובנית, ויש גם תיק ששומר על העגלה הסגורה. לילדים נוח מאוד לשבת, אבל פחות לישון. יש תיק אחסון נוח עם רוכסן, חלון הצצה וגם תוסף הצללה נוח לגגון. נוחה במיוחד לעלייה ולירידה במדרגות וניתן לקפל בקלות ביד אחת.

למה לא? הכי יקרה. ויש מחיר לקומפקטיות: זווית ההטיה קטנה יחסית, ידית ההולכה מתעגלת בנוחות בינונית, נוחות הנסיעה בינונית אפילו על פרקט, במיוחד עם ילד גדול. הבסיס צר יחסית, כשילד גדול נשען על העגלה היא מתנדנדת ולא יציבה. אין פגוש ואין מנח רגליים וגם לא נעילת גלגלים קדמית (אם כי חלק מהנסיינים טענו שאפשר להסתדר גם בלעדיהם). החגורות מסורבלות יחסית, כי הסל קטן יחסית ולא נוח לגישה. אפילו כיסוי הידית נדבק לידיים כשחם.

בשורה התחתונה: חלוצת הקטגוריה מתאימה כעגלה רזרבית. היא הקומפקטית והמתאימה ביותר לנסיעות בכלל ולטיסות בפרט, פחות לתפקוד יומיומי. וגם היקרה ביותר, בהפרש.

 

YoYo +

 

 

 

Minimo

תעשה את העבודה במחיר סביר  

ציון: 8.2

מחיר: 999 שקל 

היצרן: Chicco, היבואן: דברון יבוא ויצוא בע"מ

משקל: 6.2 ק"ג • המידות לעגלה סגורה: גובה: 55 ס"מ; רוחב: 48 ס"מ; עומק: 25 ס"מ • מבחן התא העליון: 8 • מבחן הפתיחה והסגירה: 8 • מבחן נשיאת העגלה הסגורה: 9 • מבחן הפונקציונליות: 8 • מבחן הנוחות לילד: 8 • זווית ההטיה: 178 מעלות 

מבחן המטוס: על הקרקע היינו אופטימיים: העגלה נכנסה לכלוב. אך במטוס לא הצלחנו לסגור את דלת התא העליון, ורק רותם הדיילת הצילה אותנו כשסובבה את העגלה והיטתה את הגלגלים.

למה כן? זווית ההטיה הגדולה ביותר בקטגוריה, ועל כן היא הכי מתאימה לקטנטנים. הילדים ישבו מאוד בנוח. נכנסה יפה לכלוב וגם לתא המטען במטוס — גם אם לפעמים ידרוש כיוון קל של הגלגלים. ניתן לקפל אותה בקלות ביד אחת ונשיאתה סגורה נוחה מאוד (יש גם רצועה לנשיאה על הכתף וגם ידית). תיק אריזה ותיק גשם כלולים שניהם במחיר.  

למה לא? כי אין לה פגוש או חלון הצצה בגגון, מה שהפריע לחלק מהנסיינים. סגירת העגלה דורשת כוח וחלק התקשו. ההסעה פחות נוחה, בעיקר עם ילדים גדולים על דשא ומרצפות לא אחידות. ברשת יש תלונות על נפילת גלגלים (בבדיקה שלנו זה לא התרחש).

בשורה התחתונה: עגלה של פעם שהותאמה ברמה טובה להורים המרבים לנסוע, המחיר הסביר מאפשר לה להיות עגלה שנייה.

 

Miinimo

 

Looping Squizz

נוחה אבל גבולית בגודל 

ציון: 8

מחיר: 1290 שקל 

היצרן: Poussett, היבואן: בייבי סטאר

משקל 6.7 ק"ג • המידות לעגלה סגורה: גובה עם ידית: 68 ס"מ; רוחב: 52 ס"מ; עומק: 27 ס"מ • מבחן התא העליון: 7 • מבחן הפתיחה והסגירה: 8.5 • מבחן נשיאת העגלה הסגורה: 9.5 • פונקציונליות: 8 • נוחות לילד: 8.5 • זווית ההטיה: 175 מעלות  

מבחן המטוס: במבחן הכלוב עברה בקושי. בחלק מחברות התעופה עלולה להיכשל. אם תתעקשו להוריד את הגלגלים יש סיכוי טוב יותר. לתא העליון נכנסה ונשלפה בקלות.

למה כן? ידידותית, נוחה מאוד להליכה גם במטוס, מתניידת כטרולי עם ידית ויש גם רצועה לנשיאה על הכתף. נוחה להולכה גם עם ילד גדול. רצועות הקשירה נוחות מאוד. זווית השכיבה נוחה, גם לבן 4 חודשים. יש חלון הצצה, כיסוי פגוש מתכבס, כיסוי גשם, תיק אריזה וסל תחתון מוצלח. יפה.

למה לא? מחייבת הוצאת הגלגלים כדי שייכנס למדיד חברת התעופה, וגם תמרון כדי להכניס לתא המטען. כבדה יחסית. אין עריסה, אי־אפשר להשכיב תינוק על הבטן. הגגון קצר. לא כל ההורים אהבו את אופן ההחזרה ממצב שכיבה לישיבה.

בשורה התחתונה: יפה, פונקציונלית ונוחה, אך מאוד גבולית למי שטסים הרבה בחברות שונות. מתאימה לרכב קטן ולאוטובוס.

Looping Squizz

 

בובו איזי בייבי

פיתוח ישראלי שמיוצר בסין ומתמודד יפה עם הגדולים

ציון: 7.9

מחיר: 999 שקל  

היצרן: Uno, היבואן: ר.ד.א

 

משקל: 6.2 ק"ג • המידות לעגלה סגורה: גובה 53 ס"מ; רוחב 46 ס"מ; עומק 31 ס"מ • מבחן התא העליון: 8 • מבחן הפתיחה והסגירה: 7 • מבחן נשיאת העגלה הסגורה: 8 • מבחן הפונקציונליות: 7.5 • מבחן הנוחות לילד: 8 • זווית ההטיה: 170 מעלות

מבחן המטוס: העגלה נכנסה לכלוב, הגלגלים בלטו מעט. בשטח, המעבר יהיה תלוי בדיילי הקרקע ובגמישותם. לתא העליון נכנסה, אם כי לא בהצטיינות.

למה כן? המחיר סביר, יכולה לתפקד כעגלה למרבים לנסוע ברמה סבירה. יש גרסה עם עריסה מגיל לידה. ואם הילדים כבר גדולים, את הפגוש מחליפה ידית אחיזה נוחה במיוחד. רצועות הסגירה לילד טובות וידידותיות במיוחד. הנסיעה בה נוחה באופן מפתיע גם על חול, מרצפות ואבנים. יש חלון הצצה נוח.

למה לא? כי קשה במיוחד לסגירה לגודל הקומפקטי. אי־אפשר לשאת אותה על הכתף או ללכת כטרולי. אין ידית נשיאה או שקית וכשהעגלה סגורה נושאים אותה בידית המובנת — זה פחות נוח. ההטיה למצב שכיבה ויישור העגלה למצב ישיבה לא נוחים במיוחד.

בשורה התחתונה: עגלה נוחה לתפקוד יומיומי במחיר ידידותי, שתיכנס למטוס אבל עלולה לסבך אתכם עם הקיפול.

 

 

בובו איזי בייבי

 

Nano

תקוו שהדייל/דיילת יהיו נחמדים

ציון: 7.1

מחיר: 1490 שקל 

היצרן: Mountain Buggy, היבואן: דברון ויצוא בע"מ

משקל: 5.8 ק"ג • המידות לעגלה הסגורה: גובה: 58 ס"מ; רוחב: 54 ס"מ; עומק: 21 ס"מ • מבחן תא המטוס: 7 • מבחן הפתיחה והסגירה: 6.5 • מבחן נשיאת העגלה הסגורה: 7.5 • מבחן הפונקציונליות: 7.5 • מבחן הנוחות לילד: 8 • זווית ההטייה: 165 מעלות

מבחן המטוס: במבחן הכלוב חרגה מעט. דיילי אל על יעבירו אותה בשלום — לא בטוח שזה יקרה גם בשאר החברות. אפשר להוציא גלגלים. היה קשה להכניס לתא העליון, ונדרש הרבה כוח.

למה כן? הגגון בגודל מוצלח עם הארכה מבורכת. סל האחסון נוח, הטיית המושב והחזרתו נוחות במיוחד. הבסיס רחב, נעילת הגלגלים ופתיחתם טובות מאוד. במקום חלון יש רשת שחורה מצילה, המאפשרת לראות את הילד. הידית רחבה והאחיזה נוחה מאוד. אפשר לרכוש סל שכיבה (399 שקל). יש ידית ורצועת כתף לנשיאת העגלה הסגורה.

למה לא? אתם עלולים להסתבך עם העלאתה למטוס. נדרשים דייל/דיילת במצב רוח טוב, ואולי פירוק גלגלים. לפי דיווחים ברשת, "בריטיש וירג'ין" עושה בעיות לטסים. מאתגרת להכנסה לתא מטען. אין פגוש (אפשר לרכוש ב־129 שקל). חגורת הבטיחות פחות ידידותית, מנגנון הנעילה לא נוח והוולקרו נתפס בביגוד. קשה לקיפול, במיוחד ביד אחת. כשהגגון מקופל פחות נוח להסיע, ויש לו נטייה ליפול. הסל לא נוח לגישה. לא נוחה במדרגות, ועם ילד גדול יש תחושת אי יציבות.

בשורה התחתונה: לא לבעלי שתי ידיים שמאליות, בדקו היטב לפני שאתם עולים איתה למטוס.

 

  

Nano

 

 

EasyLife

העגלה עם הסיכוי הרב ביותר להיחסם בעלייה למטוס

ציון: 6.9

מחיר: 1390

היצרן: Recaro, היבואן: טייניס בע"מ

משקל: 5.7 ק"ג • המידות לעגלה סגורה: גובה 58 ס"מ; רוחב 47 ס"מ; עומק 37 ס"מ • מבחן התא העליון: 5 • מבחן הפתיחה והסגירה: 9 • מבחן נשיאת העגלה הסגורה: 8 • מבחן הפונקציונליות: 8

מבחן הנוחות לילד: 9 • זווית ההטיה: 160 מעלות

מבחן המטוס: נכשלה במבחן הכלוב, למרות שמדובר במדיד סטנדרטי, ונכשלה כישלון חרוץ במבחן ההכנסה לתא העליון.

למה כן? קלה מאוד. נוחה מאוד לפתיחה ולסגירה והיציבה ביותר מבין העגלות שבדקנו. נוחה להליכה גם על חול ואבנים. הידית הנוחה ביותר. הסל נוח וגם נעילת הגלגלים ופתיחתם. יפה, מתקפלת בקלות גם ביד אחת. הריפוד מתפרק בקלות לכביסה.

למה לא? גם בחנויות וגם הספק מבטיחים שהעגלה מתאימה למטוס בגלל הקומפקטיות (בעלון החברה אין הבטחה כזאת), אבל במבחן המטוס שלנו נכשלה. אין עריסה. למרות המשקל הקל יחסית התלוננו חלק מהנסיינים על תחושת כובד כשהיא סגורה. לא נוחה במדרגות. הידית לא נשלפת ולא מתכווננת. אין חלון הצצה (אם כי כיסוי הראש מתקפל ואפשר לראות את הילד). הגגון קטן יחסית וההצללה בהתאם. זווית ההטיה קטנה יחסית.

בשורה התחתונה: החברים מ"ריקארו" — שייצרו את מושבי מטוס ה"דרימליינר" החדש — טובים כנראה יותר במושבים למטוס מאשר בעגלות לעלייה עם פעוטות למטוס. ב"טייניס" בע"מ, יבואני "ריקארו", אומרים כי אין אישור גורף של יאט"א (ארגון חברות התעופה הבינלאומי) להעלאה למטוס, זה תלוי בגוף המטוס ובגודלו.

 

EasyLife

  

רגע לפני שאתם קונים

• כדי שלא תיתקעו עם עגלה שעליכם לשלוח לבטן המטוס למרות הבטחת המוכר/יצרן, בדקו באתרי חברות הלואו־קוסט בפרט, וגם בחברות הסדירות, מהם גודלי המטען המורשים לתא המטען (גובה, אורך, עומק). מידות הכלוב של אל על שבאמצעותו מדדנו נחשבות סטנדרטיות, אך יש קטנים וקשוחים ממנו.

• מדדו בחנות את עומק, רוחב וגובה העגלה במקומות הבולטים ביותר — גם אחרי שאתם מקפלים אותה, עם הגלגלים ובלעדיהם. אם אתם בונים על פירוק הגלגלים, בדקו כמה זה מסובך. האם הרגעים שלפני הצ'ק־אין או לפני העלייה למטוס הם הרגעים שבהם יבוא לכם להתעסק בפירוק גלגלים ובמציאת מקום עבורם?

• נסו לפתוח ולסגור בחנות את העגלה. קיימים פערים משמעותיים בנוחיות ביצוע פעולות אלו בין העגלות. חשוב במיוחד לבעלי שתי ידיים שמאליות. פרקי הזמן של העלייה והירידה ל/מהמטוס, בפרט עם פעוטות, הם שיא הלחץ. עגלה שמוציאה את הנשמה בקיפול לא תעשה לכם את החיים קלים יותר.

• העגלות עולות ויורדות למטוס כשהן סגורות, אתם עשויים להידרש ללכת איתן סגורות מרחק גדול, או לחלופין לעלות ולרדת איתן סגורות במדרגות. נסו בחנות לשאת את העגלה סגורה. עד כמה זה נוח? בין חצי התריסר שבדקנו, הרוב מיועדות לנשיאה על הכתף, אחת לאחיזה בידית ורק לאחת ידית נשלפת כטרולי. מי הנוחה לכם?

• עלו על המטוס בין הראשונים, כדי להבטיח שאכן יהיה לכם מקום בתא המטען מעל ראשכם. נוסעים מעלים היום למטוס כבודה רבה יותר מבעבר, ואתם לא רוצים להיתקע עם פעוט בידיים תוך מאבק עם תא מטען דחוס, או עגלה שמצאה את מקומה אי שם הרחק מכם.

• קחו בחשבון שהדיילים אינם אמורים לסייע לכם בשיגור המוצלח של העגלה המקופלת לתא שמעל המושב. הם יעשו זאת רק לעיתים נדירות, במיוחד במחלקת התיירים או במטוס לואו־קוסט עמוסים.