WhatsApp FaceBook send e mail
צילום : ידיעות אחרונות

וויז אייר תפתח בסיס בארץ

לראשונה חברת תעופה זרה תחזיק בארץ בסיס קבע וצי מטוסים • המשמעות: תוספת טיסות ותוספת יעדים

דני שדה
20.07.17

וולקאם טו וויזראל: חברת הלואו קוסט ההונגרית וויז אייר נמצאת במגעים מתקדמים כדי להקים בארץ בסיס קבוע. בכך היא תהיה חברת התעופה הזרה הראשונה שיהיה לה בסיס קבוע בישראל.

 

משמעות פתיחת הבסיס הוא שהחברה תחזיק בישראל צי מטוסים שממנה הם יצאו ואליה הם ישובו. המטוסים גם יקבלו בישראל שירותים שונים כמו תחזוקה ותיקונים. טיפולים מורכבים יותר מבצעים בדרך כלל בבסיסים גדולים, ועדיין לא ברור אם גם כאן יהיה בסיס לתחזוקה כבדה. פתיחת בסיס בישראל תאפשר להם גם להגדיל את מפת הנתיבים שהם מפעילים מישראל. חברת וויז אייר מפעילה כיום צי של 84 מטוסים ויש לה 28 בסיסים המחברים 142 יעדים ב־43 מדינות.

 

גידול של 57% ב-2017

 

מנכ"ל ומייסד וויז אייר, ג'וזף ואראדי, אמר אתמול בשיחה עם "ידיעות אחרונות" שהחברה מגדילה כל העת את הפעילות שלה בישראל ומדובר בשוק מאד משמעותי לחברה. "אנחנו מפעילים היום מישראל טיסות לתשע ארצות ול־18 יעדים ויש לנו תכנית להמשיך ולגדול בשוק הזה. מאז שפתחנו את הקו הראשון לישראל מספר הנוסעים שלנו הולך וגדל כל שנה".

 

ג'וזף ואראדי. מנכל וויז אייר

 

ואראדי אישר שפתיחת הבסיס היא הצעד הבא של החברה: "התחלנו בשיחות בנושא עם הגורמים האחראים לכך בישראל, ויש לנו הרבה מוטיבציה לפתוח את הבסיס", אמר. "ישראל היא שוק חשוב שלנו ואנחנו רוצים להגדיל את המעורבות שלנו בשוק הזה מעבר לטיסות".

 

יצוין כי בחמש שנות פעילותה בישראל, הטיסה החברה כ־1.4 מיליון נוסעים בקווים השונים שהיא מפעילה. את שנת 2016 היא סיימה עם הטסתם של מעל 400 אלף נוסעים וגידול של 23 אחוזים בהשוואה לשנת 2015. במחצית הראשונה של 2017 הטיסה וויז אייר מישראל ואליה כ־267 אלף נוסעים, גידול של קרוב ל־54 אחוזים בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2016. נתון זה מציב אותה במקום החמישי, מבחינת מספר נוסעים, בין חברות התעופה הזרות הפועלות בישראל.

 

"אין מתנות חינם"

 

אתמול הודיעה וויז אייר על שינוי מדיניות בנושא כבודת היד (מזוודת הטרולי שאיתה עולים למטוס). עד כה נהגה החברה לגבות כסף עבור טרולי, והחל מה־29 באוקטובר היא תאפשר לנוסעים לעלות למטוס עם תיק אחד בגודל של 55x40x23 ס"מ ובמשקל עד 10 ק"ג, ללא תשלום.

 

נוסעים שרכשו כרטיסים לתאריכים שאחרי 29 באוקטובר ורכשו שובר לטרולי, יקבלו זיכוי בגובה של 120 אחוזים מהמחיר ששילמו.

 

מכיוון שהתשלום בעבור העלייה למטוס עם טרולי היווה חלק לא קטן מההכנסות של חברת התעופה, עולה אפשרות שהחברה תייקר את הכרטיסים כדי "לבלוע" בתוכם את העלות של המזוודות. ואראדי אישר לנו כי אמנם "אין מתנות חינם", אבל אמר כי לא יהיה שינוי במחירי הכרטיסים.

 

עם זאת, הוא הסביר, בתא הנוסעים במטוס יש מגבלה של מספר המזוודות שנוסעים יכולים להעלות איתם למטוס. לדבריו, החברה הכריזה על שרות חדש שנקרא WIZZ Priority, והבוחרים בו ייהנו מעדיפות בעלייה למטוס וכן יוכלו לעלות למטוס עם תיק יד נוסף בגודל של 40x30x18. מכיוון שלא יהיה מקום בתא הנוסעים לכל תיקי היד, העדיפות תהיה לאלה שירכשו את השירות. בבדיקה שעשינו אתמול, השירות עולה 33 שקל לכיוון.

 

שר התחבורה, ישראל כץ, אמר אתמול כי הקמת בסיס בישראל היא הבעת אמון במדיניות השמיים הפתוחים.

 

dsadeh@yedioth.co.il