ב־1 ביולי היו אמורות רשתות הפארם בישראל לחשוף את מחירי מוצריהן באינטרנט כדי שנוכל להשוות מחירים בבית או אפילו בסלולרי בשעת הקנייה.
אלא שבפועל חלק גדול מהמחירים לא נחשפו בארבע קטגוריות משמעותיות: מוצרי טיפוח (קרמים לפנים, לעיניים ולגוף, תחליבי ניקוי), מוצרי איפור, בשמים ותרופות ללא מרשם. בקטגוריות הללו המחירים לא קיימים או מפורסמים רק באופן חלקי. הסיבה: שלוש מהקטגוריות — מוצרי בישום, איפור ותרופות ללא מרשם — הוחרגו מחובת הדיווח.
לדברי ענת בן עזרא דוקן, סמנכ"לית אסדרה מינהל וארגון ברשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, "הקטגוריות הללו הוחרגו כיוון שאנחנו ומשרד האוצר חשבנו שמוצרים אלה לא נמכרים באופן תדיר כמו מזון". קטגוריית הטיפוח העצומה אמנם לא הוחרגה, אבל סופר־פארם למשל וחלק מרשתות המזון מעבירות את המחירים בצורה חלקית מאוד ואף אחד לא בודק אותם. למשל: אין כלל מחירים של מוצרי טיפוח יוקרתיים כמו קליניק, קלרינס, אסתי לאודר, שיסיידו ורבלון.
לדברי שר הכלכלה אלי כהן, "במסגרת ההוראות שנקבעו בדצמבר 2016 נקבעו מגוון מוצרים במטרה לאפשר השוואה בין רשתות הפארם לרשתות המזון ובשל כך הוחרגו מוצרים כדוגמת תרופות ובשמים, אבל היום הסופרמרקטים השתנו והם מוכרים יותר ויותר ממוצרי הקטגוריות שהוחרגו. מכיוון שאנחנו מעודדים את הצרכנים לבצע השוואת מחירים, נבחן עד סוף השנה מול משרד האוצר את הצורך בהכללת מוצרים נוספים כגון אלו שציינת".
לפי חוק המזון, הרשתות אמורות להעלות את כל המחירים מדי בוקר לאתר של הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן ולעדכנם במהלך היום אם יש בהם שינוי או מבצעים וכו'. הצרכן הרגיל לא יכול לעיין במחירים, אלא יש צורך באתרים שיאספו את הנתונים כמו פרייסז, מיי סופרמרקט וזאפ. בניגוד לרשתות הפארם, רוב רשתות המזון כבר מעבירות מחירים בצורה סדירה.
סופר־פארם מעבירה מ־1 ביולי את הכמות הגדולה ביותר של מחירים ל־10,000 מוצרים. "אני מאמין שבתוך שבוע נהיה אחרי הבעיות הטכניות. אנחנו עובדים בשיא המרץ על אישור המוצרים לפי הפופולריות שלהם בסניפים", אומר בועז יהב, מנכ"ל פרייסז. מושיק אלפרט, מנכ"ל מיי סופרמרקט: "אנחנו עדיין עמלים על ממשק יציב מול סופר־פארם. מיפוי מוצרים המופיעים בסופר־פארם ייקח זמן וגם אין לו ערך כרגע כי אין מול מה להשוות". לעומת סופר־פארם, רשתות מזון מובילות כמו שופרסל, רמי לוי, am:pm ועוד העלו מחירים של מעט מוצרים. שופרסל העלתה גם מחירי בשמים למרות שלא נדרשה לכך. רשת ניו־פארם לא העלתה כלל מחירים והוצאה נגדה אזהרת קנס של 1.1 מיליון שקל, אך זו בינתיים לא מומשה.
סופר־פארם: "הרשת פועלת כנדרש לפי חוק, בשיתוף פעולה מלא ובשקיפות עם הרשות להגנת הצרכן ועם כל האפליקטורים על מנת לאפשר לצרכנים ליהנות מהאפשרות להשוות בין מחירי הרשת למחירי רשתות המזון בתחום הטואלטיקה. מדובר בכמות עצומה של מידע והרשת בוחנת ומעדכנת את הפורמט בכל עת. בשלב הזה החוק קובע כי 'מוצרי איפור, בישום ותכשירים' מוחרגים מחובת הדיווח. עם זאת, במידה שיוחלט אחרת מובן שהרשת תעשה כל שיידרש ממנה כפי שעשתה עד כה".