WhatsApp FaceBook send e mail
בת 56. ג'וליאן מור דוגמ...

לא עוצרות ב־50

חברות הלבשה תחתונה גילו את העובדה שהדוגמניות בקמפיינים שלהן לא חייבות להיות בנות 17 כדי למכור תחתונים וחזיות, ואולי יותר מזה – נזכרו שהכסף הגדול נמצא אצל נשים בוגרות. התוצאה: קמפיינים של הלבשה תחתונה ובגדי ים שמובילות דוגמניות בנות 50 ומעלה, כמו אליזבת הארלי, ברוק שילדס, ג'וליאן מור ואפילו לורן האטון בת ה־73 שמדגמנת לקלווין קליין

סהר שלו
30.07.17

"אנחנו חיים ברגע היסטורי, שבו אנחנו סוף סוף מבינים שיופיין של נשים בוגרות הוא התגלות מופלאה", אמרה לפני חודשים ספורים מרסי ברוואר, דוגמנית בת 56 שהקמפיין שצילמה לחברת ההלבשה התחתונה Lonely Lingerie מניו־זילנד חרך את הרשת וגרם למהומות בין תומכים ומתנגדים. "להתבגרות יש מעלות שאין לנעורים, כמו למשל ביטחון שנובע מבפנים, ומה אפשר לעשות עם יופי בלי הביטחון שאתה מזהה בעצמך?" היא שואלת, ועונה ש"אנחנו חייבות להכיר ביופי הזה, כי אם לא נודה בו, כל אחת מאיתנו מכחישה בעצם את העתיד שאנחנו מייחלות לו".

 

והעתיד, מסתבר, כמעט כבר כאן. חברות הלבשה תחתונה גילו את העובדה שדוגמניות הלבשה תחתונה לא חייבות להיות בנות 17 כדי למכור תחתונים וחזיות, ואולי יותר מזה הבינו שקהל היעד שלהן אינן רק ילדות, אלא בעיקר נשים בוגרות.

 

התובנה הזו מצטרפת לעניין של הרחבת גבולות היופי הסטנדרטיים. אז אחרי שנשים במידות גוף נדיבות, כמו כמו דוגמנית הפלאס סייז אשלי גרהאם, חורכות את שערי המגזינים, ודוגמניות שחורות כבר מזמן כובשות את המסלולים והקמפיינים, עכשיו אנחנו רואים שגם מחסום הגיל מתחיל להישבר והופך את מושג היופי לנזיל הרבה יותר, כזה שאינו מחויב לגיל, צבע או מידה.

 

קלווין קליין מוביל את המהפכה

 

בת 52. אליזבת הארלי מדגמנת את בגדי הים שעיצבה

 

ראינו את זה למשל בחודש שעבר, כאשר אליזבת הארלי העלתה לרשתות תמונות שלה בבגדי ים וחרכה את המסכים. טוב, אלה לא היו סתם בגדי ים, אלא הפריטים שהיא מעצבת, והבחירה שלה בעצמה כפרזנטורית של המוגת בגיל 52 בעיקר מעוררת הערצה. וזה בדיוק מה שקרה כאשר התמונות עלו לרשת.

 

אז כן, המגמה משתנה ומתבגרת לנגד עינינו, והראשון שלקח את ההובלה הוא כמובן המותג האמריקאי קלווין קליין. מי שבשלהי המאה ה־20 המציא מחדש את ההלבשה התחתונה בעזרת הקמפיינים השערורייתיים שלו (שהיו שראו בהם עידוד למראה הרזון הקיצוני ולהירואין שיק עם התצלומים של קייט מוס בצעירותה למשל), חזר לתת בראש כאשר באפריל האחרון, חודשים ספורים לאחר כניסתו של המעצב הבלגי ראף סימונס כמעצב הראשי, חשף פרומו מצולם ובו נראות שלל דוגמניות לבושות לנז'י, ביניהן גם דוגמנית העל לורן האטון בת ה־73. הקמפיין, שביימה סופיה קופולה, זכה כמובן לאהדה גורפת, ואפילו "ווג" האמריקאי קבע שהוא מוכיח ש"אין מכשול גיל כדי להיות דוגמנית הלבשה תחתונה". מה שעוד ראוי לציון זו העובדה שלפני ארבע שנים הצטלמה דוגמנית־על אחרת, כריסטי טרלינגטון, לקמפיין דומה, שגרם למהומות ברשתות החברתיות ולאלפי תגובות, רק שטרלינגטון הייתה בשנות ה־40 שלה, בעוד שהאטון בקמפיין הנוכחי היא כבר בעשור השמיני לחייה.

 

לכן גם לא מפתיע למצוא את ברוק שילדס בת ה־52 (כן, כן, הרבה מים זרמו בלגונה הכחולה) בהפקת אופנה חדשה שיצאה החודש במגזין "Social Life" 37 שנים אחרי שכיכבה בקמפיין המיתולוגי של קלווין קליין לג'ינס (עם המשפט האלמותי "שום דבר לא עומד ביני ובין הקלווינס שלי" כשהיא רק בת 15). בהפקה היא מופיע בתצלומים פורנטליים החושפים את גופה היפהפה בתחתונים של המותג האמריקאי, לצד ראיון איתה שבו היא מודה שהיא עובדת קשה כדי להיראות כפי שהיא נראית. "להיות בכושר מצריך עבודה ממש קשה, ואני סוף־סוף בטוחה ומרגישה נוח בעור שלי. אני מאושרת מי שאני ואיפה שאני ובאיך שאני נראית. זו אני". בנוסף אמרה, "אנחנו לא צריכים לראות גופות של אנשים בני 15. ואני לא רוצה גוף של בת 15. אני לא רוצה להיראות כמו ילדה. יש לי חמוקיים ואני עובדת על הכוח שיש בי".

 

 

בת 52. ברוק שילדס חוזרת לדגמן קלווין קליין

 

האוסקר של טריומף

 

אל אלה הצטרפה לאחרונה גם השחקנית זוכת האוסקר ג'וליאן מור, שנבחרה להוביל את הקו של חברת ההלבשה התחתונה טריומף בשנה הקרובה, כשהיא בת 56. אמנם מור כבר כיכבה בכמה קמפיינים נחשבים, ביניהם של לוריאל פריז, ואפילו הצטלמה ללוח השנה המדובר של פירלי, אבל אין ספק שהקמפיין הנוכחי מספק הצצה ארוכה יותר לגופה, בעיקר כשהיא עוטה על עצמה רק הלבשה תחתונה.

 

אבל האם מדובר באמת בעידן חדש? אליסון וולש, עורכת אופנה לשעבר ב"גרדיאן" הבריטי חושבת שכן. "רוב הנשים רוצות להיראות טוב, בלי קשר לגיל שלהן", היא סיפרה למגזין על הבלוג שלה, That's not my Age. "אני כותבת לנשים שמסרבות להיות בלתי נראות". כמו וולש, מתברר שעוד נשים רבות רוצות להיראות טוב, ולהרגיש טוב עם עצמן, ולבזבז כסף על מוצרי אופנה וקומסטיקה שיעשו להן טוב. "סוף־סוף מדברים אליי. לקח למותגים הרבה זמן לתפוס את כוח הקנייה של נשים בוגרות", הוסיפה.

 

ואכן, אם תרצו להיות קצת ציניים, אולי לא מדובר במהלך אתי, אלא במהלך כלכלי: חברות האופנה גילו שכוח הקנייה הגדול נמצא לא אצל הצעירות, אלא אצל נשים בוגרות, כאלה שחצו את שנות ה־50 שלהן. אחרי קמפיינים של אופנה (כמו של סלין, גוצ'י, בוטגה ונטה ואחרים) שבהם כיכבו נשים בוגרות, הגיע גם תורם של הקמפיינים של הלבשה תחתונה שאולי הבינו את מה שאמרה פעם קוקו שאנל, "אחרי 40 אף אחת לא צעירה, אבל כל אחת יכולה להיות כזו שאי־אפשר לעמוד בפניה בכל גיל".

 

גם ישראל לא נשארת מאחור. השבוע צולם קמפיין לחודש המודעות לסרטן השד של חברת ההלבשה התחתונה ג'ק קובה וקבוצת אסתי לאודר בישראל. בין הנשים שצולמו לקמפיין היו איט גירלס דוגמת דנה זרמון, חן אמסלם ודנית גרינברג, אבל לצידן גם נשים בוגרות יותר כמו סנדרה רינגלר, עינת ארליך ורונית יודקביץ'. "מה שטוב לג'וליאן מור ולסנדי קרופורד טוב גם לי", אומרת יודקביץ', 52, כשאנחנו משוחחים מיד עם תום יום הצילומים. "באמת יש משהו בבגרות ובבשלות שמקרין החוצה. הגוף הנשי יפה בכל גיל ואנחנו צריכות לדבוק בחיים. וכן אנחנו יפות גם בגילאי 60, 70 ואפילו 80, אנחנו יפות תמיד".

 

בת 52. רונית יודקביץ' בקמפיין של המותג ג'ק קובה

 

בת 56. מרסי ברוואר בקמפיין שחרך את הרשתות