מוזיאון מגדל דוד השיק מעבדת חדשנות דיגיטלית שתעסוק בפיתוח חוויית המבקר במוזיאונים ותפעל במגדל פצאל הצופה אל העיר העתיקה. המעבדה תחבר בין מפתחים, יזמים חברות סטארט־אפ, תאגידים ומוזיאונים ותציע למבקרים במוזיאון להיות נסיינים של הפיתוחים השונים בזמן אמת.
"במשך זמן רב אנו מחפשים אחר דרכים חדשות ומלהיבות להנגיש את המסר של מגדל דוד ולספר את סיפורו של המקום וסיפורה של ירושלים לקהל רחב ומגוון ככל האפשר", אמרה אילת ליבר, מנכ"לית מוזיאון מגדל דוד. "ישראל היא מעצמת היי־טק במגוון תחומים, אבל עולמות התוכן של ההיסטוריה והארכיאולוגיה נשארו הרחק מאחור".
מעבדת החדשנות הדיגיטלית תפעל באולם פצאל הנמצא בכניסה למוזיאון במעלה מגדל אבן שנבנה על ידי הורדוס לפני יותר מ־2,000 שנה. הרעיון שעומד מאחורי הבחירה במיקום המעבדה בתוך המוזיאון הוא שהמבקרים יתנסו בפיתוחים חדשים, והחברות יקבלו נסיינים לבחון את המוצרים. בשטח המעבדה יתקיימו מפגשים, הרצאות, סדנאות, הדגמות וקורסים קצרים. המעבדה הוקמה בעלות של 2.7 מיליון שקלים בשיתוף עם עיריית ירושלים, הרשות לפיתוח ירושלים ומשרד ירושלים ומורשת.