WhatsApp FaceBook send e mail
מוטי קמחי

פרשת ציון קינן: בנק ישראל שלח את טיוטת דוח הביקורת למעורבים

מאת רועי ברגמן
12.11.17

בשבוע שעבר שיגר בנק ישראל לבנק הפועלים טיוטה של דוח הביקורת, שעסקה בתלונה על הטרדה מינית נגד המנכ"ל לשעבר ציון קינן. כך דווח ביום שישי בחדשות עשר. בתחילת אוגוסט החליטה פרקליטות המדינה לסגור את התיק נגד קינן ולא לפתוח בחקירה פלילית בעניינו. בנק ישראל השהה את הליך הבדיקה שלו עד לסיום הבדיקה של המשטרה והפרקליטות בעניין. אחרי החלטת פרקליט המדינה, חידש בנק ישראל את הבדיקה מטעמו.

 

טיוטת הדוח נשלחה לאנשים שעומדים במרכז הביקורת ובראשם היו"ר לשעבר, יאיר סרוסי, ולאחר שהבנק ישלים את כתיבת הדוח הוא צפוי לפרסם אותו או את תמציתו גם לציבור הרחב.

 

הדוח מתמקד בפעולות שבוצעו בבנק אחרי קבלת התלונה מצד עובדת בכירה לשעבר, שלטענתה הוטרדה על ידי קינן במהלך נסיעת עבודה של בכירי הבנק בחו"ל ב־2006. קינן כיהן אז כחבר הנהלת הבנק. שלוש שנים לאחר מכן מונה למנכ"ל, תפקיד שפרש ממנו במארס אשתקד.

 

חשיפת התלונה הגיעה רק אחרי שקינן כבר עזב את הבנק, ולצורך הבירור שלה שכר הבנק את שירותיו של נשיא בית הדין לעבודה לשעבר, סטיב אדלר, שדחה את האשמות המתלוננת וקבע כי לא הייתה הטרדה מינית, אך הציע לשלם לה פיצויי פרישה מוגדלים של 6 מיליון שקל בטענה שהועסקה בתנאי העסקה "חריגים", כהגדרתו.

 

על הפרשה למד בנק ישראל רק מהתקשורת וראה בכך התנהלות חמורה מצד הבנק, מה שהביא בסופו של דבר לסיום תפקידו של סרוסי כיו"ר הבנק. על פי חדשות עשר, בכירים בבנק לשעבר שעלולים להינזק מהדוח כבר שכרו עורכי דין ויועצי תקשורת כדי להתמודד עם תוצאותיו.

 

מבנק הפועלים נמסר כי הם "מנועים מלהגיב לנושא".