WhatsApp FaceBook send e mail
יחסי ציבור

ראש היין

סבא של אהרון ג'לח ייצר במרתף הבית בראש־העין יין לשימוש עצמי. כיום הנכד הפך את התחביב המשפחתי לעסק שמייצר 6,000 בקבוקים בשנה

טל חוטינר
05.12.17

בעקבות המלצה של חבר הגעתי לבית פרטי בראש־העין, שבנוי כמו פעם על שטח אדמה גדול, ושדלתו תמיד פתוחה, באמת, ולא כמטבע לשון. במרתף הבית מסתתר לו יקב מדוגם ואמיתי, עליו מנצח בעל הבית, אהרון ג'לח, שמייצר את יינותיו מ־2008 תחת השם AG, או בשם החדש "יקב אפק".

 

אהרון גדל בסביבה של יין, סבא שלו ייצר יין לצריכה עצמית, וגם אהרון התחיל להתסיס ולטעום כבר מגיל צעיר. לפני עשר שנים בדיוק החליט להפוך את התחביב המשפחתי לעסק, וכיום היקב מייצר כ־6,000 בקבוקים בשנה.

 

שרדונה אפק 2016. באף ניחוחות מפתיעים של יסמין עדין, הדריות טובה, טיפונת קלייה, ליים, עץ, מעט תה ירוק. כיוון טרופי עדין, יין מצוין ומאוזן. 120 שקל, כשר.

 

טרז׳ר 2015. בלנד של קברנה מרלו וסירה. הענבים מגיעים מכרמים מאזור רמות נפתלי, דלתון, כפר יובל. פרי נהדר, תיבול מעניין, מאוד אלגנטי, קריר, מאופק ונעים. 110 שקל, כשר.

 

אפק ואלי רון, 2014. בלנד של סירה עם פטיט סירה, כיאה לשם (עמק הרון), עם נגיעה של מרסלאן סנג'יובזה. יישון של 12 חודשים בחביות ישנות וחדשות, ניחוחות מאופקים עם משהו קליל ואביבי. חמיצות טובה, תה שחור, דובדבן שחור. תיבול מעניין ונעים. 120 שקל, כשר.

 

אפק ארומה 2014. יין הדגל של היקב הקטן. 50% פטיט סירה וחלקים שווים של קברנה ומרלו מהכרמים בגליל העליון. 24 חודשי התיישנות בחביות אלון צרפתיות ואמריקאיות. ניחוחות תה שחור עם עשבוניות טובה לכיוון ארל גרי, פתאום מתגלה פרי טוב גם אדום וגם משהו יותר מגוון. יין מאוזן עם חמיצות טובה וגוף מרשים. 14.8% אלכוהול שלא מאוד מורגשים. 160 שקל, כשר.

 

אפשר לחפש את היין בחנויות, אבל הכי טוב לארגן ערב טעימה אצל אהרון בבית על השולחן הגדול במרתף עם האוכל הנהדר של בעלת הבית, אז אפשר לטעום מכל מיני בקבוקים מהארכיון או ישר מהחביות ולשמוע את הסיפורים של אהרון.