WhatsApp FaceBook send e mail
מתוך פייסבוק

צדק מאוחר

חייל גולני יפתח גריידי ז"ל נדקר למוות במהלך בילוי במועדון ברעננה לפני כשלוש שנים וחצי • כעת, בפעם הראשונה, תובע משרד הביטחון פיצוי בסך 4 מיליון שקלים מהאחראים למותו

יורם ירקוני
14.12.17

משרד הביטחון תובע ארבעה מיליון שקלים מחבורת העבריינים שהייתה מעורבת בדקירה למוות של חייל גולני יפתח גריידי במועדון "שש" ברעננה, מחברת האבטחה של המועדון ומבעל המועדון. מדובר בתביעה תקדימית שבמסגרתה תובע משרד הביטחון, בפעם הראשונה, פיצוי ממי שלטענתו אחראי לפגיעה בחייל צה"ל אם באופן פלילי או בשל רשלנות.

 

בפרקליטות מציינים כי יש חשיבות ציבורית רבה לתביעה אזרחית כחלק מההליך המשפטי, לצד ההליך הפלילי שהתנהל בפרשה.

 

האירוע המזעזע התרחש לפני שלוש שנים וחצי, כאשר חבורה של עבריינים ובראשם הדוקר, בן גניש, שהיה מוכר לחברת האבטחה במועדון "שש", תקפה חבורת בני טובים מגבעתיים של חיילים וחיילות בחופשת סוף שבוע שבאה לבלות במועדון.

 

מעבר לאחריות הישירה של בן גניש, שדקר את גריידי למוות, נטען בתביעה כי המאבטחים של המועדון, מחברת האבטחה "ארקס", ובעל המועדון שגיא כרמי הכירו את התוקפים מביקורים קודמים שלהם במועדון וידעו כי הם מהווים סכנה ולמרות זאת נתנו להם להיכנס למועדון באותו ערב. לפי התביעה רשלנות חברת האבטחה ובעל המועדון תרמה להתרחשות האירוע.

 

יריב כץ

 

עוד נטען בתביעה, שהוגשה אתמול לבית־המשפט המחוזי בלוד, שכאשר החלה הקטטה בין החיילים לחבורת העבריינים הרחיקו המאבטחים בכוח את גריידי וחבריו, בני הטובים מגבעתיים, החוצה, בעוד חבורתו של גניש המשיכה להסתובב באופן חופשי במועדון וכך גניש היה יכול להיכנס למטבח של המועדון ולקחת משם את הסכין שבה דקר למוות את גריידי. עוד נטען כי המאבטחים לא מנעו מגניש לצאת החוצה וליצור מגע עם הצעירים מגבעתיים. כל זאת, מדגישים בפרקליטות, כאשר היה ברור שגריידי וחבריו הותקפו ושלומם נמצא בסכנה.

 

נציגי הפרקליטות, עורכי הדין ברוך בריזל ואורן גולדברג, מציינים כי אומנם אחריות חברת האבטחה ובעל המועדון לאירוע הדקירה פחותה מזו של הדוקר עצמו, אך הם היו צריכים לפעול למניעת ההתרחשות במקום שהובילה לדקירה.

 

בתביעה נטען כי המאבטחים פעלו באופן בלעדי להגבלת תנועתם ולהוצאתם של גריידי וחבריו מהמועדון, ללא מתן כל תשומת לב למעשיהם של בן גניש וחבורתו אשר הילכו באופן חופשי במועדון.

 

"לא יעלה על הדעת כי כאשר המאבטחים מובילים ובכוח את גריידי וחבריו אל מחוץ לחצר המועדון, כאשר אין ספק שהותקפו זה לא מכבר וששלומם בסכנה, יאפשרו לתוקפים לצאת בעקבותיהם. מדובר בפורענות ברורה ומיידית שתוצאתה הייתה רשומה ככתובת על הקיר", נטען בתביעה.

 

תגובת חברת ארקס אבטחה​: "קיבלנו היום העתק מכתב התביעה באמצעות הדואר האלקטרוני. כשיתקבל כדין, אנו נלמד את תוכנו ונגיב באופן מפורט בבית־המשפט".