WhatsApp FaceBook send e mail
שאטרסטוק

"הפטור על קניות בחו"ל לא יבוטל"

על רקע המשבר העמוק בענף דורשות רשתות האופנה להחיל מע"מ על קניות באינטרנט מעל 26 דולר • הבכיר: "הם כבר קיבלו מספיק הטבות"

מאת נווית זומר
19.02.18

דרישתם של בעלי רשתות האופנה, להשוות את שיעור המע"מ לזה שנהוג בקניות המקוונות באינטרנט, לא תיענה. כך מצהיר בכיר במשרד הכלכלה.

 

בעלי הרשתות ערכו אתמול באיגוד לשכות המסחר ישיבת חירום, במסגרת מאבקם הממושך בנושא. במקביל שלח נשיא האיגוד, אוריאל לין, מכתב לשר האוצר, משה כחלון, ובו דרש אחד מ־3 פתרונות: פטור מס ממכירות מקומיות עד 75 דולר; השבת המע"מ מדי חודש על רכישות מקומיות; הורדת הפטור מקניות באינטרנט מ־75 ל־26 דולר.

קראו עוד: הפוליטיקה מנצחת את ההיגיון הכלכלי | סבר פלוצקר 

 

לדברי הבכיר במשרד הכלכלה, "ענף האופנה כבר קיבל מספיק הטבות. עוד לא יבש הדיו מביטול המכס על הנעלה וביגוד, מיסוי של 800 מיליון שקל שיגרע מהמדינה לטובת הענף, ולכן הדרישה לקבל גם פטור ממע"מ לא תיענה".

 

הבכיר הוסיף: "אחרי שהצליחו עם ביטול המכס, התיאבון שלהם גדל. הם גם נהנו מירידת הדולר שהוזילה להם רכישות בחו"ל".

 

לדברי הבכיר, היקף הרכישות באון ליין הוא 3.7 מיליארד שקל בשנה, רובו לא באופנה אלא של גאדג'טים, סלולר וכו'. "לא הכל בגלל האינטרנט. יש מכלול גורמים, וממילא את תופעת השמיים הפתוחים שמאפשרת ליותר ישראלים לצאת ולקנות בחו"ל לא ניתן לעצור. לבטל את הפטור פירושו הוספת מס, והממשלה הזו מחויבת להורדת מסים. ב־2017 לא הייתה ירידה בפדיון בקניונים, רשתות זרות ממשיכות לבוא לארץ, כדוגמת רשתות דייסו ומיניסו היפניות שייכנסו בקרוב, מה שמלמד שיש פוטנציאל בשוק הישראלי. להשיג חנות בשטח 500־400 מ"ר בקניון עדיין כמעט בלתי אפשרי, כך שהמצב לא קריטי כמו שמציגים".