WhatsApp FaceBook send e mail

איפה הסקייטבורד?

דני שדה
20.04.18

כשאתם מזמינים חבילה מחו"ל כדאי לכם לעשות רישום ולעקוב כל העת כדי לראות היכן היא נמצאת בכל זמן נתון. זאת בהנחה שהרשויות השונות טורחות לעדכן את מספר הרישום של החבילה באתרים המיועדים למעקב על דואר חבילות.

 

לפני חג החנוכה רכשה יפה בארצות־הברית סקייטבורד לנכדה. היא שלחה את המתנה בדואר חבילות. מחיר המתנה היה כמה עשרות דולרים; מחיר המשלוח היה פי שלושה והוא כלל ביטוח מלא.

 

החבילה נשלחה ב־2 בנובמבר 2017 והיא עקבה אחריה עד 8 בנובמבר, תאריך שבו, לפחות על פי המעקב, החבילה הגיעה לשדה התעופה בן־גוריון. מאז אבדו עקבותיה.

 

מאחר שמספר ימים קודם לכן בוצעה פריצה למחסני הדואר, ודווח על כך בכל כלי התקשורת, פנתה יפה למוקד השירות של דואר ישראל שם הייתה הודעה מוקלטת שנאמר בה כי יתקשרו בתוך שבוע ימים לכל מי שהחבילה שלו נעלמה.

 

"למותר לציין כי איש לא התקשר אליי. כתבתי להם מייל ונעניתי שהם אינם מוצאים את החבילה שלי ומפנים אותי לדואר האמריקאי", סיפרה לנו יפה. לדבריה, אין לה כל תלונות כלפי הדואר האמריקאי משום שהחבילה, כך לפחות לפי המעקב שעשתה, הגיעה לישראל במהירות שיא של שישה ימים. "לדעתי מגיע לי פיצוי מדואר ישראל, אבל נראה לי שהם מסירים את האחריות מעצמם", כתבה וצירפה צילום של הודעת מעקב שבה צוין כי החבילה אכן יצאה לישראל ב־8 בנובמבר 2017.

 

יפה צירפה לתלונתה מכתב מפניות הציבור של הדואר שבו נאמר כי נעשתה בדיקה יסודית ולא עלה בידי אנשי הדואר לאתר את דבר הדואר שנשלח אליה. נציגי דואר ישראל הציעו לה לפנות למשרד הדואר שממנו נשלחה החבילה כדי לברר מה עלה בגורלה.

 

המדור פנה לדואר ישראל ונמסר לו כי על פי הרישומים בישראל לא נראה כי החבילה הגיעה לארץ. עוד נמסר כי אין כל קשר בין הפריצה למרכז הסחר במודיעין לבין החבילה המדוברת. בדואר ישראל שוחחו עם הלקוחה והסבירו כי על פי חוקי הדואר הבינלאומיים האחריות על המשלוח היא על הגוף השולח עד למסירתו לנמען.

 

ואולם, למרות שעל פי החוק הבינלאומי האחריות אינה חלה על דואר ישראל, התגייסו אנשיו לסייע ליפה. הם ביצעו עבורה בירור מול הדואר האמריקאי ואושר לה פיצוי על פי הכללים. "הלקוחה תפוצה על ידם לשביעות רצונה", נמסר לנו מהדואר.