מ־1970 חולמת נבחרת ישראל להיות במונדיאל, אבל בכל פעם כושלת מחדש. בכל זאת, תהיה לנו נציגות ישראלית יפה ברוסיה בקרוב, גם אם ביציע. 5,100 כיתות מרחבי הארץ, לא פחות, נרשמו לעונת המונדיאל של צ'מפיונסניק בערוץ ניקלודיאון. היום מגיע שלב חצי הגמר.
את פורמט התוכנית פיתחו גיורא חמיצר וטל מוסרי, שגם מגיש לצד עדי ביטי. בתחרות השתתפו כיתות ד' עד ו' מרחבי הארץ וכל אחת יוצגה על ידי קבוצה של ארבעה, שהתמודדו בקרבות פנדלים כששאר ילדי הכיתה משתתפים במשימות אחרות. הכיתה שתנצח בגמר תצא יחד למוסקבה כדי לצפות באחד מממשחקי שמינית גמר המונדיאל. לפיינל פור עלו כיתה ה' מבית ספר אלון בקריית ענבים מול כיתה ה' בבית ספר מארי קארי, רמת כרמים אשקלון, וכיתת ו' מבית ספר עומרים במועצה אזורית מגידו מול כיתה ה' מבית ספר נווה עמרם בדימונה.
"יש ילדים שחולמים על המונדיאל וכבר מחכים להגיע לכיתה ד'", מספר מוסרי, "הם סיפרו באולפן כמה הם מצפים לזה, במיוחד כשהפרס כולל הגעה עם ההורים, הורה לכל ילד. אני לא מקנא בדיונים בבית מי יטוס עם הילד".
למוסרי זה היה הפרויקט הראשון שהוביל מאז שעזב את ערוץ הילדים לניקלודיאון (המשודר ב־HOT וב־yes), ב־2015. "הפעם רציתי ליצור ולא רק להוביל כמנחה. הבאתי את כל הידע שלקחתי מ־20 שנות עבודה בעולם הטלוויזיה לילדים והכנסתי לתוך התוכנית הזו. אחת הסיבות שעזבתי את ערוץ הילדים ושלא מצאתי את עצמי שם, היה הרגע שבו ביטלו את ששטוס. חשבתי שזו טעות גדולה".
למה טעות?
"כי בסוף הכוכבים הכי גדולים של תוכניות הילדים צריכים להיות הילדים עצמם. וגם בצ'מפיונסניק הם הגיבורים האמיתיים ובסוף ההתאמה המרכזית היא אליהם. רואים אותם שם מתרגשים ומגובשים וצוחקים ובוכים. ערוץ ילדים שמכבד את עצמו צריך לתת במה קודם כל לקהל שלו. אתה מייצר פורמט ולא יודע עד כמה הוא מטורף עד שאתה מגיע לפגוש את הילדים. התחרות בין כיתות היא תמיד חזקה מכל דבר ומרגשת מכל תסריט. עד היום פוגשים אותי ילדים שחוו את ששטוס גם כצופים וגם כילדים שהשתתפו ומספרים שזה ממש השפיע על החיים שלהם".
מה ההבדל מבחינתך בין ששטוס לצ'מפיונסניק?
"ששטוס זה העולם הישן וצ'מפיונסניק זה העולם החדש. לקחנו משימות טריוויה, כוח, סיבולת, מזל והייחוד הוא דווקא בדבר הפשוט: השיא של כל תוכנית, בעיניי, הרגע הכי מורט עצבים, זה הפנדלים. אני לפעמים מנחה את זה עם דמעות בעיניים ורואה מה עובר על הילדים".
המעבר של מוסרי מערוץ הילדים לניקלודיאון לווה ברעש גדול ברשתות החברתיות תחת הכותרת, "בוגד". "שמע, זו הבגידה המשתלמת ביותר בהיסטוריה. אני קם בבוקר ורוצה לעשות. הרגשתי שהגעתי לרגע בערוץ הילדים שלא מאפשר עשייה גדולה כמו שאני אוהב".
ועדיין קוראים לך בוגד ברשתות?
"זו הבדיחה הכי כיפית שעשו עליי והרווחתי מזה כסף. אמרו לי שלעבור לניקלודיאון זה כמו שמסי יעבור מבארסה לריאל, לקחתי בכיף. האהבה ועוצמת התגובה חיממו לי את הלב כי הרגיש שאני מזיז למישהו. הכי עצוב היה יכול להיות אם איש לא היה מתייחס לזה שעזבתי".
מוסרי עובד מקרוב כבר חודשים עם עדי ביטי וליווה אותה במהלך התקופה הקשה שחוותה בעקבות הסתבכות אביה בפרשת הטרדות מיניות של קטינות. השניים אף הקליטו שיר וצילמו קליפ על בסיס "ואלה שמות" המיתולוגי ממונדיאל 1990 של עלי מוהר ואריק איינשטיין, עם שמות מעודכנים למונדיאל הקרוב. "עדי צילמה את התוכנית בתקופה הכי קשה ומסויטת של חייה ואנחנו חיבקנו אותה ותמכנו ונתנו לה את כל העזרה שאפשר. רמת המקצועיות שהיא הפגינה על הסט הייתה גבוהה. היא הצליחה לשים הכל בצד ולבוא הכי מוכנה לתוכנית. מי שצופה לא יכול להאמין שעברה עליה תקופה קשה. אני מקווה שבקרוב הכל יהיה מאחוריה".