WhatsApp FaceBook send e mail

תחושה שגויה

דני שדה
10.08.18

י', חולה סוכרת, רכש בנובמבר מחברת גפן מדיקל מד סוכר "פריסטייל ליברה", המנטר את רמת הסוכר בדם ללא דקירת מחט, אלא באמצעות חיישנים. הוא רכש גם מספר ערכות של חיישנים. כשהשתמש באחד מהם, החיישן "זייף" . הוא פנה לחברה, ונציגה התקשרה אליו בעת שנהג. הוא ביקש שתתקשר מאוחר יותר, "אבל היא כנראה סיימה את המשמרת והלכה הביתה", כתב לנו. בערב התקשר אליו נציג ו"הבהיר לי שאין לו מושג מה לעשות. גם נציג שלישי למחרת לא עזר".

 

לדברי י', כשאירע זיוף נוסף, הוא ויתר מראש ולא התקשר, אולם הזיוף האחרון שבר את גב הגמל. "הקריאות ה'מצוינות' של החיישן הפתיעו אותי: שלוש פעמים בערב, לפני הזרקת האינסולין ארוך הטווח, הוא הורה על רמת סוכר בסביבות 100. במצב זה, אכלתי חצי תפוח עץ, לפי ההנחיות שלי, כדי שלא אכנס בלילה למצוקה. בפעם השלישית, כשהראה 107, החלטתי לבדוק גם בדקירה, והערך שקיבלתי היה 201. זה הבהיר לי שהמכשיר לא מדויק ואף גרם לי נזק בכך שהחמרתי את מצבי באכילת התפוח. למחרת קמתי, והמכשיר הראה 64, עם קו אדום ואזהרות לסוכר נמוך. בדיקה בדקירה הראתה 147. חיישן עולה יותר מ־300 שקל ואמור לתפקד 14 יום. היעלה על הדעת שיימכר מכשיר כזה שאינו ממלא את ייעודו?" י' מוסיף כי ב־20 במאי פנה לחברה במייל אך לא קיבל תשובה, וב־31 במאי שלח מכתב רשום, קיבל אישור מהדוור שהמכתב נמסר, אולם מהחברה הוא לא שמע דבר.

 

גפן מדיקל מסרה לנו בתגובה: "במערכת 'פריסטייל ליברה' משתמשים יותר מ־800,000 סוכרתיים בעולם. מפנייתכם אנו למדים לראשונה שהלקוח פנה בטעות למייל הלא נכון. המייל הנכון מופיע באופן בולט בעמוד הבית באתרנו ובמדריך למשתמש (לדברי י', הוא פנה למייל שהיה רשום על החשבונית – ד"ש). כמו כן, אפשר לפנות בטלפון 6364*. לו היה פונה טלפונית או למייל הנכון, היה מקבל תשובה באותו יום. באשר לפנייה בדואר רשום, לאחר בדיקה מעמיקה לא מצאנו עדות לקבלת מכתב זה. לאור האמור, פנינו ללקוח והתנצלנו. הוא ממשיך להשתמש במכשיר ונקבעה עימו פגישה להדרכה חוזרת. הפריסטייל ליברה היא המערכת היחידה שהוכיחה דיוק קליני בבדיקת סוכר ללא צורך בבדיקות דם קבועות. היא בודקת את הסוכר בנוזל הבין־תאי. במצבים מסוימים קיים פער בין מדדי הסוכר בבדיקת הדם לעומת השימוש בפריסטייל ליברה, הנובע מכך שקיים פער בין הסוכר בדם לנוזל הבין־תאי. לפער זה אין משמעות קלינית".

 

חזרנו אל י', והוא סיפר כי השבוע ביקר בחברה וישב עם טכנאי, שבדק ומצא שכנראה הייתה תקלה באחד החיישנים, והחיישן הוחלף לשביעות רצונו. הוא גם קיבל הדרכה מה לעשות אם זה יקרה שוב, ואיך להוריד את הנתונים ולהעביר אותם במייל לחברה לבדיקה.

 

רוצים לעצבן את דני? כיתבו לו על תופעה צרכנית חריגה: mishpat@yedioth.co.il