כשמעצבת האופנה ואושיית הטלוויזיה בהתהוות ספיר אביסרור נכנסת לחדר קשה להתעלם מנוכחותה — הבגדים, הגישה, היציבה, וכמובן הגבות העבות, סמלה המסחרי. "את הגבות ירשתי מהצד העיראקי שלי", היא מחייכת. "אנשים כל הזמן מעירים לי. חושבים שאני לא עושה בכלל גבות ומפנים אותי למעצבי גבות. אבל אני עושה.
"אני כל היום מקבלת ביקורת על הגבות, ולא כולן טובות - 'תעצבי בגדים לגבות', 'אולי תוציאי ליין לגבות?', 'את צריכה מכסחת דשא', 'מה זה השטיחים האלה?'. לאנשים אין עצם בלשון. לא ראיתם גבות עבות בחיים שלכם? מה זה מעניין אתכם? זה הסטייל שלי, זה מה שאני אוהבת, מה הבעיה?".
אביסרור, 23, התפרצה לאחרונה לחיינו בזכות העונה החמישית של הדוקו־ריאליטי הפופולרי "איט גירלז" (HOT בידור ישראלי), על ארבע בנות חובבות סטייל ואופנה ששואפות להתפרסם מעבר לגבולות האינסטגרם, והיא תרמה את אחד משיאיה — רגע שבו ניסתה להיזכר בשמו של נשיא ארה"ב הנוכחי, ובסופו של דבר הצליחה להיזכר בדונלד, ואז הוסיפה בחינניות: "דונלד דאק". "זה מה שיצא לי", היא מנסה להסביר מה עבר לה בראש באותן שניות.
אביסרור היא לגמרי מהזן החדש של הסלבס מודל 2018. אלו שפורצים קודם כל ברשתות החברתיות, מגויסים לריאליטי ואז הופכים לאייטמים במדורי הרכילות. העולם השתנה לגמרי וכמעט כל דבר בו מתחיל באינסטגרם. עכשיו בזכות האיט גירלז מזהים אותה ברחוב גם אנשים שחצו את גיל 30. וכולם מתעניינים למה היא כל הזמן הסתבכה בתקריות עם הקולגות לסדרה עדן פינס, ליבר בלילתי ואיב קורשיא. "אני מקבלת ברחוב הרבה תגובות חיוביות על ההופעה בתוכנית, אבל קיבלתי גם תגובות שליליות, בגלל שיש לי פה גדול ואני אומרת מה שאני חושבת. שואלים אותי על הריבים והוויכוחים עם איב, חושבים שאנחנו לא מסתדרות בגלל שהיא מכפר שמריהו ואני מבית דגן. כותבים לי: 'למה את יוצאת על איב?', 'מי את חושבת שאת?', 'את שכונה', 'את פרחה'. אני לא עונה להם. לאנשים תמיד יהיה מה להגיד, לא משנה מה תעשי. זה פשוט בלתי נסבל לחיות עם הביקורת הזאת כל הזמן".
נשארת בקשר אחרי הצילומים עם משתתפות התוכנית?
"בתוכנית היו מלא תככים וריבים ולא הסתדרנו על המסך, אבל נשארנו חברות ממש טובות. לא חשבתי שזה יקרה, כי בדרך כלל אני לא אחת שמכניסה לחיי אנשים חדשים. עדן מקסימה. לב ענק. אנחנו באותה סוכנות, ITM, ואני לא מקנאה שהיא הפכה לכזאת כוכבת. היא באה לתוכנית בתור כוכבת. היא לא הייתה אנונימית כשהתחלנו. אני הכי מפרגנת לה. אנחנו בכלל לא על אותה משבצת: עדן היא דוגמנית, ואני לא".
אז אולי אביסרור אינה דוגמנית, אבל זה לא הפריע לאנשי FIX, הקו הצעיר של חברת "דלתא", לגייס אותה לקמפיין חדש שעולה כעת. "צילמנו קולקציה בהשראת קים קרדשיאן, ולבשתי טייץ רכיבה, עד לפני הברך. השיער, האיפור, הלבוש היו בהשראתה של קים. זוהי הפקה בסגנון פפראצי — צילמו אותי במצלמת פולארויד. מסתבר שלקחו צילומי פפראצי מפורסמים של קים והעתיקו אותם אחד לאחד".
מה את חושבת על הקרדשיאנית?
"קים מהממת בעיניי. היא הכניסה לתודעה שזה בסדר טוסיק גדול וירכיים רחבות, ושזה בסדר ללכת עם משהו צמוד עליך, גם אם את לא נראית כמו דוגמנית של ויקטוריה'ס סיקרט. לא הייתי יכולה לחיות כמוה 24 שעות ביממה תחת מצלמות. אני צריכה רגע של פרטיות".
מאחר שמדובר בהלבשה תחתונה, הצבת לאנשי החברה קווים אדומים?
"האמת, כל זמן שאני מרגישה יפה ונוח עם הבגד, אז אין לי בעיה עם הלבשה תחתונה. אין לי גם בעיה להצטלם עם חזייה. מבחינתי זה כמו בגד ים".
לקברניטי FIX היה חשוב בקמפיין הזה לדבר על דימוי גוף, וזאת אחת הסיבות שאביסרור נבחרה להוביל את הקמפיין. "אני לא רזה ושדופה, אין לי גוף של דוגמנית ואני לא מעודדת רזון מוגזם. אף פעם לא סבלתי מבעיות של דימוי גוף".
עולם האופנה וענייני רזון ומידות לא זרים לאביסרור — היא מנהיגה כבר שנתיים מותג אופנה משלה: SAP, הקרוי על שם הכינוי שדבק בה כבר בילדות. "הכל קרה ממש בטעות: אחרי ששירתתי בצבא כחובשת בבקעת הירדן, ניהלתי שלושה סניפים של חברת טרנינגים, ותוך כדי למדתי עיצוב אופנה ותדמיתנות. וכבר במהלך הלימודים, התחלתי לייצר פריטים בסגנון מקסיקני, צבעוני ונועז. ואז הלכתי להופעה של עומר אדם בקיסריה לבושה בחליפה, שעיצבתי ותפרתי, והעליתי תמונה שלי לאינסטגרם. ישר מישהי שלחה לי הודעה ושאלה מאיפה החליפה. עניתי לה שזה עיצוב שלי, והיא ביקשה לקנות ושאלה מה המחיר. המצאתי מחיר תוך כדי התכתבות והיא הסכימה. יום למחרת, דיברתי עם הבן זוג שלי, ואמרתי: 'יש פה פוטנציאל. אנשים אוהבים את מה שאני עושה'. קמתי בבוקר, התפטרתי מהעבודה, והתחלתי לתפור ולמכור באמצעות האינסטגרם. את כל הבדים אני מייצרת עכשיו בעצמי, כדי שהדגמים יהיו ייחודים. הלקוחות שלי הן כאלה שיש להן אומץ ורוצות להיות מיוחדות, כולל נשים מהמגזר הערבי. אני שולחת בגדים גם לחו"ל".
ב־23־24 באוגוסט אביסרור תפתח חנות פופ־אפ בקניון TLV גינדי בתל־אביב "ואציע בגדים לכל המידות, גם לארג'. הרבה פעמים שואלים אותי: למה אין לך את הדגם הזה בלארג'. אבל המידה לארג' לא כל כך נמכרת".
מי מודל ההשראה שלך?
"יש כמה מעצבות מושלמות מדובאי וממרוקו שאני סוגדת להן. וגם דולצ'ה וגבאנה. אני אוהבת שכל הלוק, מהכובע ועד המכנסיים והנעליים, באותו הדפס".
אביסרור גם חוששת מעין הרע, והלוגו של המותג שלה הוא עין כחולה נגד עין הרע. העין הזאת גם מופיעה בפריטים רבים שהיא מעצבת, כולל תכשיטים. היא גם קיעקעה תוך צילומי "איט גירלז" קעקוע של עין הרע על רגלה הימנית. "אני אוהבת את הסימן הזה, ואני מאוד־מאוד מאמינה בעין הרע. לכן אני גם לא משתפת הרבה מהחיים הפרטיים שלי באינסטגרם. בכלל, אני משתדלת לא לספר לכולם מה שעובר עליי, ואת הדברים הטובים אני שומרת לעצמי".
עד כדי כך?
"תמיד הייתי ילדה שמשכה עין הרע סביבה. וכשאמרו לי: 'איזה יפה התיק שלך', אחרי עשר דקות נקרע התיק. זה תמיד קורה לי. אפילו היום, לפני הפגישה שלנו, הלכתי לקניות בשוק בדרום תל־אביב, וכל הסוחרים שרקו והעירו הערות, ובסוף, כשנפגשתי איתך, הקפה נשפך עליי וליכלך את בגדיי הלבנים. וזה בגלל שלא הלכתי היום עם שרשרת נגד עין הרע. אני ממוצא מרוקאי־עיראקי, אז עניין עין הרע בא גם משם".
חוץ מאסטרולוגיה ומעין הרע, אביסרור מאמינה גם באלוהים. "אני אדם מאמין. מאוד. חושבת שכל בן אדם כדי לעבור את החיים האלה בשפיות ולא להשתגע, צריך להיאחז במשהו רוחני. זה יכול להיות גם בודהה. אני בחרתי להאמין ב'השם' כי ככה גדלתי. לי אישית זה מאוד עוזר להאמין שכל מה שקורה, לא קורה סתם. בעיתון 'הארץ' ליגלגו על זה שאני מדברת המון על 'השם', ולא הבנתי למה. אני לא רואה בזה קלישאה".
את מתפללת?
"לא מתוך ספר. אני מתפללת לבד. מבקשת עזרה בעסק - להיות עצמאי בישראל, זה לא דבר פשוט. אני יותר אומרת תודה. גם על דברים רעים, אני אומרת תודה. זה עוזר לי להמשיך הלאה, ולא לחשוב על מה שקרה"
היא בת בכורה, במשפחה של שלוש בנות. אמא שלה עובדת כמנהלת לשכה בפרקליטות בתל־אביב, ואביה חשמלאי. היא גדלה בראשון־לציון, ובכיתה ז' עברה לבית דגן. "הייתה לי ילדות כיפית, מהממת, אבל תהליך ההתבגרות היה קצת קשה, כמו אצל כולם". היום היא גרה סמוך להוריה, יחד עם בן זוגה בשש השנים האחרונות - ליאור, שהוא סוכן ביטוח, שתומך ומסייע לה בעסק ומספק גב כלכלי. "גדלנו יחד בבית הספר החקלאי במקווה ישראל. הוא גדול ממני בשנתיים. היינו ידידים הכי טובים, ואחרי שסיימנו את הלימודים, פתאום התאהבנו. לא יכולה להסביר איך זה קרה. פשוט נסענו לחופשה באילת עם עוד חברים, וחזרנו מאוהבים. הוא עזר לי להתפרנס, כשהקמתי את חברת האופנה. בסופו של דבר, זה עסק של שנינו. הוא מסייע בכל מה שקשור לניהול הכספי והנהלת החשבונות".
איך החבר מתמודד עם הפרסום שלך?
"האמת, שסבבה. גם בגלל שאני לא לוקחת את הפרסום ביותר מדי רצינות. אני לא מייחסת חשיבות לפרסום, ומשתדלת לא להישאב לתוך העולם הזה. הייתי עד עכשיו רק בהשקה אחת. לא עשיתי את 'איט גירלז' בשביל להיות מפורסמת, אלא בשביל לטפח את העסק שלי. ידעתי שזה יפתח לי דלתות. מצד שני, אנשים חושבים שבעקבות 'איט גירלז' אני טורפת את העולם ומוצפת הצעות. אני עדיין עובדת קשה ורצה בין המתפרות. יש לא מעט פליטי ריאליטי שתלו יותר מדי תקוות, ולא מפתיע שהם נפלו מזה. הציעו לי עכשיו גם להשתתף ב'הישרדות VIP'. אחרי הפגישה עם אנשי התוכנית, הבנתי שזה רחוק ממני - זה לא בשבילי לאכול ג'וקים, לישון בחול ולא להתקלח".
ומה עם "האח הגדול"?
"אני לא פוסלת לעשות ריאליטי, אבל 'האח הגדול' בחיים לא. יכולים לצאת שדים במקום כזה, והשדים שלי מאוד גדולים. אני חושבת שזה בית משוגעים אחד גדול, ולא כל אחד יכול לעמוד בזה. אני הייתי משתגעת".