קבוצה: משפחתיות.
דגמים: 4 או 5 דלתות ("ספורטבק"), 5 מקומות.
טווח מחירים: מ־23 אלף שקל ל־1,500 סמ"ק בסיסית מ־2009 ועד 82 אלף שקל ל־1,800 סמ"ק מ־2017 (מחירון לוי יצחק).
תעודת זהות: חולקת פלטפורמה עם האאוטלנדר, דודג' קאליבר וג'יפ קומפאס ופטריוט, מימי אימפריית דיימלר קרייזלר שהתפרקה.
פרטים טכניים: מנועי בנזין, 1,500 סמ"ק (109 כ"ס, אוט' 4 הילוכים), 1,600 סמ"ק (117 כ"ס, אוט' 4 הילוכים), 1,800 סמ"ק (143־140 כ"ס, אוט' רציף). 2,000 סמ"ק טורבו (295־240 סמ"ק, ידני או רובוטי כפול מצמדים 6 הילוכים). הנעה קדמית או כפולה (רק בטורבו.(
זיהום אוויר: 168 עד 250 גרם CO2 לק"מ, קבוצת זיהום 7 עד 15 מ־15.
בטיחות: 5 מ־5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי. 7 כריות אוויר, ABS ובקרת יציבות (ECS)תקניות. ללא מערכות בטיחות אקטיביות.
שמירת ערך: הדגמים הרגילים מאבדים כ15%־ לשנה בממוצע לפי לוי יצחק, אבל פחות מבוקשים מקורולה ומאזדה 3, ומחירי השוק בהתאם. הספורטיביות הנדירות נמכרות הרבה מעל מחירון.
מה לבדוק לפני שקונים: אמינה, אך הטיפולים אינם הזולים בסוגם. הגיר האוטומטי שורד טוב יותר מהרציף. רבות נמכרו לליסינג בגרסאות מופשטות, הגרסאות לפרטיים עדיפות. הספורטיביות מתוחכמות ויקרות לאחזקה, בדקו היטב תאונות ושיפורים.
למי היא מתאימה: לנהגים משפחתיים שקונים רק יפניות.
למה כן: עיצוב נאה, מרווח טוב. שימושית. בטוחה לזמנה וזולה יחסית. הספורטיבית היא משפחתית־על.
למה לא: נוחות הנסיעה בינונית, בידוד הרעשים לא מספק בשנים הראשונות. הביצועים בדגמי ה־1,500/1,600 סמ"ק חלשים.
למחפשי מציאות: יונדאי i30 סטיישן עדיפה מכל הבחינות, רק לא יפנית.
השורה התחתונה: אפילו היצרן שלה שכח ממנה, ולא בצדק.
ציון: ***