הגלאם של תעשיית החלומות שמתלווה בדרך כלל לצעידה על השטיח האדום התחלף השנה במתקתקות ורדרדה, אולי מופרזת. מספר לא מבוטל של כוכבות, ביניהן ג'וליה רוברטס, הלן מירן, אנג'לה באסט וג'מה צ'אן, בחרו להופיע בשמלות ורודות, שסיפקו קורטוב של שמחת חיים בתוך הרצינות התהומית של מעצבי העל. אנחנו הכי אהבנו לראות בתוך רצף הוורוד־ורוד הזה את מארי קונדו, מלכת הסדר והארגון, שהתהלכה בין כולן בשמלה ורודה כמעט יומיומית, בלי תכשיטים ובלי יהלומים, כמו מוכיחה את האג'נדה שלה עצמה למינימליזם וניקיון.
אם מתעקשים על עוד טרנד של השטיח האדום השנה, אפשר לסמן גם את טשטוש הגבולות המגדריים — לא רק נשים בשמלות סקסיות וגברים חנוטים בחליפות טוקסידו — אלא כמה הופעות בלתי נשכחות של שבירת הקונבנציות. כך למשל, השחקן בילי פורטר (כוכב הסדרה "Pose") ששבר את בורסת הסיקורים בשמלת טוקסידו (כן, מתברר שיש דבר כזה), וכמה כוכבות שלבשו חליפות מכנסיים, כמו אלזי פישר בחליפה של תום בראון ואקוואפינה (לא בהצלחה יתרה).
שאר ההופעות השנה היו צפויות, כמעט מתבקשות, בלי לעורר עניין רב, עם ליידי גאגא המיושבת שהלכה על מראה בטוח (ומוצלח), ג'ניפר לופז שסיפקה את הזוהר הנחוץ, והומאז' לקארל לגרפלד של הזמר פארל, עם שרשרת "שאנל" בולטת וחליפת צבעי הסוואה מוצלחת (שאפו על ההתארגנות המהירה!).
ג'מה צ'אן בשמלה של ולנטינו
אמרנו כבר שוורוד שלט בשטיח האדום, אבל השמלה של כוכבת "עשיר בהפתעה" זהרה מעל כולן: מדובר בשמלה בצבע ורוד צועק של ולנטינו הוט קוטור עם צווארון עומד ורכבת ארוכה, והיא נתנה טוויסט בוהמייני למראה האלגנטי והחנוט מדי של רוב השמלות על השטיח האדום.
ליידי גאגא בשמלה של אלכסנדר מקווין
תשכחו משמלות העשויות מסטייקים ומשאר השטיקים של ליידי גאגא משנים עברו. הפעם ליידי גאגא ממשיכה את הקו הבוגר (והמוצלח) של עונת הפרסים עם שמלה שחורה של אלכסנדר מקווין וענק יהלומים של טיפאני, שעושה הומאז' לאודרי הפבורן ולקלאסיקה הוליוודית במיטבה. השרשרת של טיפאני, אגב, נענדה רק שלוש פעמים בטקסי האוסקר, ולא אחרת מאודרי הפבורן ענדה אותה בפרסומים הרשמיים לכבוד הסרט "ארוחת בוקר בטיפאני".
בילי פורטר בשמלת טוקסידו של כריסטיאן סיריאנו
קשה קצת לשפוט באופן אובייקטיבי את המראה של השחקן בילי פורטר, אבל מה שהוא לבש — שמלת טוקסידו — יכול להיכנס כערך חדש במילון האופנתי המשתנה. המראה הבולט שלו הוא ניסיון מוצלח לטשטש את הגבולות המגדריים ששולטים ביד רמה בשטיח האדום, וגם אם המראה הסופי היה עמוס וגדוש (עניבת פרפר, ז'קט, שמלה), צריך לתת לו מדליה על התעוזה והחוצפה.
פארל ווילאמס בחליפת קמופלאז' ושרשרת שאנל
אם רוצים הפוכה קומית מוצלחת בשטיח האדום, תמיד תחפשו את הזמר פארל. הפעם הוא לבש חליפה קצרה בצבעי הסוואה עם שרשרת בעלת תליון שאנל כהומאז' למעצב קארל לגרפלד שמת בשבוע שעבר, ושעבור המותג שלו עיצב ווילאמס כמה קולקציות בעבר.
ג'ניפר לופז בטום פורד
גם אם ברשתות החברתיות מיהרו לכנות אותה "כדור מראות מהלך", השמלה הנוצצת שלבשה ג'ניפר לופז (של המעצב טום פורד) הייתה מסוג השמלות שייכנסו לרשימות השמלות הטובות ביותר של האוסקר: השמלה, בעלת הצווארון הסגור, החמיאה לגזרה של לופז והוכיחה שצניעות יכולה ללכת לא רע עם זוהר, גם בלי שסעים ומחשופים.
ג'וליה רוברטס בשמלה של אלי סאב
אפשר תמיד לסמוך על ג'וליה רוברטס שתופיע במראה האלגנטי והיפה ביותר של האוסקר, כשהפעם היא לבשה שמלה א־סימטרית של אלי סאב, עם שסע אלכסוני ומראה אוורירי וקליל שרק הוסיף ליופיה הטבעי של השחקנית האהובה.
מארי קונדו בשמלה של ג'ני פקהאם
הכוכבת של הסדרה המדוברת בנטפליקס, ומי שלימדה אותנו להיפטר מדברים מיותרים בחיינו ולארגן אותם מחדש הצליחה לכבוש את השטיח האדום בשמלה וורודה ואלגנטית של ג'ני פקהאם והוכיחה שמה שטוב לבית, גם טוב לשטיח האדום: פחות זה לפעמים יותר, בלי תכשיטים ואביזרים מיוחדים וכמעט ללא איפור בולט בשטח.
ג'ניפר הדסון באלי סאב
למרות הצניעות ששלטה על השטיח, אפשר לסמוך על ג'ניפר הדסון שתספק צבע וסקסיות שהיו קצת חסרים שם: שמלה א־סימטרית אדומה של אלי סאב עם שסע עמוק, כתף חשופה ושובבות אופנתית חמודה שהתאימו לשחקנית האהובה.
הלן מירן בשמלה של סקיאפרלי
השחקנית האהובה (בת ה־73) הוכיחה שוב שליופי אין גיל, בשמלה ששילבה כמה גווני ורוד מוצלחים של בית סקיאפרלי ותכשיטים שערכם נאמד ב־6 מיליון דולר. ליופי אין גיל, אבל במקרה הזה הוא עולה הרבה מאוד כסף.
שרליז ת'רון בשמלה של דיור
עוד טרנד בולט בשטיח האדום היה אופנה צנועה, כזו שמכסה יותר מאשר חושפת, עם צווארונים סגורים, שרוולים ארוכים ובלי שסעים עמוקים מדי. שרליז ת'רון הצליחה יותר מכולם עם שמלה שהייתה גם וגם: שמלה שחזיתה צנועה, צווארוניה סגורים, שרווליה ארוכים וללא שסע ומאחור מחשוף גב עמוק ויפה. הגוון — תכלת אפרפר — הציע מנוחה מכל הוורוד שמסביב וסיפק רגע סינדרלה רגוע בכל הבלינג בלינג שעל השטיח.
ספייק לי עושה פרינס
הבמאי ספייק לי החליט לעשות הומאז' לזמר המנוח פרינס בחליפה וכובע בצבעי סגול, שרשרת עם הסמל של פרינס ונעלי אייר ג'ורדן מוזהבות שיוצרו במיוחד בשבילו. השילוב של סגול וזהב היה כואב בעיניים. אבל היי, בשביל זה המציאו את טקס האוסקר, לא?
אקוואפינה בחליפת טוקסידו של דיסקוורד
אנחנו בעד משחקי מגדר על השטיח האדום, אבל חליפת הכוח של הראפרית אקוואפינה (ששיחקה בסרט "עשיר בהפתעה") הייתה יותר הומאז' לזמר האקסצנטרי המנוח ליברצ'ה מאשר הצהרה אופנתית מוצלחת: הז'קט נראה קטן עליה, עניבת הפרפר חנקה אותה, וכל המראה היה יותר ביזאר מאשר שיק אופנתי נוצץ.
גלן קלוז בשמלה של קרולינה הררה
ישנו איזו חוק לא כתוב שאומר שאם את לא לוקחת את הפסלון, אסור לך להתלבש כמוהו, וזה בדיוק מה שעשתה גלן קלוז שלבשה שמלה מוזהבת שנראתה כמו האוסקר בעצמו, שקלה 20 קילו והייתה מורכבת מ־4 מיליון חרוזים (!).
*
מתברר ששחור (או חום) זה הבלונד החדש: שרליז ת׳רון ואמה סטון הופיעו לטקס בשיער שחור וחום (בהתאמה); אחרי כמה עונות בלונדיניות זוהרות, גם אמיליה קלארק ("משחקי הכס") חזרה לשורשים החומים במה שנראית כמו צביעה ביתית, והעלתה טיזר לאינסטוש: "בלונדיניות נהנות יותר? נגלה בערב האוסקר, ותנו לכל הכיף להתחיל".