אל על עוברת לתמחור משתנה עבור תוספת מזוודה או מושב בטיסות לאירופה, מזרח אסיה ודרום אפריקה – כאשר העלויות ישתנו לפי היעדים, העונה ומצב הטיסה.
באוקטובר החלה אל על להפעיל מודל בו הכרטיסים במחלקת תיירים חולקו בין קל, קלאסי וגמיש. כרטיס "קל" לא כלל מסירת מזוודה לבטן המטוס או בחירת מושב, ולא איפשר שינויים. מזוודה של עד 23 ק"ג עלתה 35 דולר לכיוון (בקווים לאירופה), ומושב – 15 דולר לכיוון. כרטיס "קלאסי" כלל מזוודה ומושב, ואפשרות לשינויים (בתשלום). מאז הורחב המודל ליעדי אסיה ודרא"פ.
כעת התמחור יישאר בשלוש קבוצות, אך מחירי המזוודות והמושבים ישתנו בין היעדים. לפי אל על, מי שקונה כרטיס ב־150 דולר לא מתלהב להוסיף 100 דולר למזוודה ומושב. מושב רגיל בטיסה ללרנקה, למשל, יעלה רק 7 דולרים לכיוון, אך בטיסה ללונדון הוא יעלה 20 דולר. לברלין מצאנו מושב ב־17 דולר. מזוודה ללונדון מצאנו ב־35 דולר לכיוון, ולברלין, ב־40 דולר לכיוון.
רוצים לבחור מושב ולמסור מזוודה? השוו את המחיר הקל לקלאסי, שיכול לצאת זול יותר מקניית הרכיבים בנפרד (וגם יאפשר שינויים).
כך, לדוגמה, מצאנו טיסה ללונדון בתמחור לייט ב־416 דולר, שבתוספת מזוודה והמושב הכי זול עלה 526 דולר, כשכרטיס קלאסי עלה 501 דולר. לברלין מצאנו כרטיס לייט ב־382 דולר, ואחרי תוספות 496 דולר. הקלאסי עלה 482 דולר.