WhatsApp FaceBook send e mail
צילום: AFP

מסביב לעולם

23.04.19

בייבי של הפקה אם כבר לשבור טאבו, אז מוטב לעשות את זה הכי גדול שאפשר. הפקה בריטית שהושקה בסוף השבוע עוסקת בנושא שבדרך כלל לא מדברים עליו: הזכות של אנשים עם לקויות למידה להפוך להורים. "זארה", מלחמתה של אם לקויית למידה לגדל את בתה התינוקת, הועלתה בתיאטרון פתוח בהליפקס שבצפון אנגליה — הפקת רבת משתתפים הכוללת תינוקת מכנית ענקית בשם אווה, הקרנה בתלת־ממד, פסקול מקורי וצוות שחקנים ואנשי במה שמונה למעלה ממאה איש | צילום: איי־אף־פי

 

נוטרדאם? זה ישו!

יש הטוענים שבתוך הלהבות שאחזו בקתדרלה התגלתה לעיניהם דמותו של ישו

 

העולם כולו צפה בעיניים כלות בשריפה הענקית שהרסה חלק משמעותי של קתדרלת נוטרדאם בפריז בשבוע שעבר, אבל יש כאלה שהסתכלו על זה דווקא בהשתאות ובהתרוממות רוח.

 

הסיבה: יש הטוענים שבתוך הלהבות התגלתה לעיניהם דמותו של ישו.

 

"כשהסתכלתי בצילומים, הייתי המומה ממה שראיתי", סיפרה לסלי רוואן (38) לכתב ה"סקוטלנד דיילי רקורד". "אני רואה שם צללית של ישו, זה ממש ברור".

 

רוואן רואה בהתגלות אירוע חיובי ביותר: "אני מרגישה שהוא בא כדי להביא נחמה לתושבי פריז ולעולם כולו ביום העצוב הזה".

 

והיא לא היחידה. "וואו! אני לגמרי מסכימה – גם אני רואה את ישו בלהבות!", כתבה גולשת אחרת. אבל היו גם כאלה שגם אם ראו את הצללית של בן האלוהים, חשבו שהוא לא בדיוק ירד משמיים כדי ללטף ולהרגיע.

 

"זה ללא ספק סימן שישו לא מרוצה ממה שקורה בקתדרלת נוטרדאם", כתב אחד הגולשים. "זה היה אמור להיות בית למאמינים שבאים להתפלל בו, ובמקום זה הוא הפך לאטרקציה תיירותית".

 

והציניקנים סתם תהו: אם ישו כבר הטריח את עצמו לרדת ממרום מושבו במהלך השריפה, למה הוא לא עשה משהו כדי לכבות אותה? "אולי הוא לא אוהב את הארכיטקטורה הגותית שכולם כל כך התפעלו ממנה".

 

 

נהג פורשה, עצור בצד

פורשה שהבעלים שלה ציפה בציפוי בוהק הורדה מהכביש על ידי המשטרה

כסף, הרבה כסף, הוא בהחלט לא ערובה לטעם טוב. וגם זהב לא.

 

תשאלו את הנהג תושב המבורג שבגרמניה, שיצא לכביש עם מכונית הפורשה המוזהבת החדשה שלו, והיה בטוח שכל שאר הנהגים על הכביש מסתנוורים מהיופי שלה.

 

הוא צדק. כולם באמת הסתנוורו, והמשטרה עצרה את הנהג והודיעה לו שה"פורשה פאנאמרה" שלו היא סכנה על הכביש. אם הוא רוצה להמשיך ולנהוג בה, שיטרח ויסיר ממנה את הציפוי הבוהק. אבל מה שווה פורשה מוזהבת אם לא מסתנוורים ממנה?

 

אז הוא המשיך לנסוע, וכצפוי – נעצר שוב על ידי המשטרה.

 

הפעם, דיווח ה"מורגנפוסט" של המבורג, הם לא הסתפקו באזהרות והחרימו את הרכב.

 

 

לידיעת ההיפסטרים

מחקר מצא כי בעלי זקנים נושאים בשיער הפנים שלהם כמות גדולה של חיידקים, אפילו יותר מזו שיש בפרוות כלבים

 

מה המשותף לבעלי זקנים ולכלבים? כולם נחשבים לחממת חיידקים מהלכת.

 

תיקון. בעלי זקנים נושאים בשיער הפנים שלהם יותר חיידקים מאלה שמתחבאים בפרוות הכלבים.

 

כך עולה ממחקר שמתפרסם בימים אלה בשווייץ, אותו ערך צוות ממעבדות "הירסלאנדן" שליד ציריך. אנשי המעבדה רצו בסך הכל לבדוק האם יהיה זה אסון היגייני להשתמש בסורק MRI לכלבים ולבני אדם כאחד, וכדי לקבל תשובה שתסבר את האוזן הם ניסו להשוות את כמות הבקטריות שנלקחו מדגימות מ־18 גברים מזוקנים ומ־30 כלבים פרוותיים.

 

החוקרים השוו גם את רמת הזיהום הבקטריאלי בסורק MRI ששימש כלבים ובני אדם לרמת הזיהום שנרשמה בשני סורקים אחרים שהיו לשימוש אנושי בלבד.

 

התוצאות היו מובהקות סטטיסטית: בעלי הזקנים הציגו ספירה גבוהה ביותר של בקטריות, בהשוואה ל־23 מתוך 30 הכלבים שנבדקו. למען האמת, פירסם ה־BBC, שבעה מתוך הנבדקים המזוקנים נשאו עליהם כל כך הרבה בקטריות עד שהחוקרים חששו לבריאותם.

 

הסורק ששימש את בני שני המינים היה נקי יותר משני הסורקים ששימשו בני אדם בלבד.

 

"על בסיס הממצאים האלה אפשר לקבוע שכלבים נחשבים לנקיים לא פחות, ואפילו יותר מגברים מזוקנים", אמר אנדריאס גוצייט, ראש צוות המחקר, בראיון ל־BBC.

 

כצפוי, המחקר שהפך ויראלי ברשתות החברתיות, עורר תגובות קשות בקרב אוכלוסיית המזוקנים, שחבריה מיהרו להגיב.

 

קית' פלאט, מי שייסד את "החזית לשחרור זקני זיפים", מטיל ספק במהימנות תוצאות המחקר.

 

"אני חושב שאפשר למצוא כל מיני דברים ממש לא נעימים כשלוקחים דגימות משיער, או ידיים של אנשים, ושמים מתחת למיקרוסקופ. אני לא מאמין שהזקנים כשלעצמם הם לא היגייניים", אמר. "נראה שלאחרונה יש זרם בלתי פוסק של סיפורים שליליים על זקנים, ולדעתי זה מצביע על פוגונופוביה (פחד מזקנים) יותר מאשר על כל דבר אחר".