WhatsApp FaceBook send e mail
טבעוני זה הכי, אחי | ציל...

מדוגמים

הדבר שאולי הכי מעניין את החיילים שמתגייסים, זה איך יישבו עליהם המדים. אז קבלו את כל החידושים, כולל טרנד הכומתה הטבעונית. ויש גם סקופ: החל מגיוס אוגוסט גם הג'ובניקים יקבלו בבקו"ם נעלי חי"ר

איריס ליפשיץ־קליגר
31.07.19

טבעוני זה הכי, אחי

כן, ברור קרבי זה הכי, אבל מה עושים כשהקרבי הוא טבעוני? הטבעונות לא פוסחת גם על הצבא ולכן מעכשיו כל חייל שמתגייס יכול לבקש כומתה טבעונית. עד כה, חיילים שהעדיפו כומתה טבעונית נאלצו לרכוש אותה בעצמם, אבל עכשיו אגף הטכנולוגיה

והלוגיסטיקה מנפק לחיילים הצמחונים והטבעונים בכל החילות, כומתות בכל הצבעים, כולל הגוונים החדשים יחסית, כמו הכומתה המנומרת של כפיר, או הכומתות המג'ורפות של קרקל וברדלס. הנעליים הטבעוניות לא חדשות וקיימות בצה"ל כבר שנתיים, הן עשויות מחומר דמוי עור בצבעים אדום או שחור גם לחיילים וגם לחיילות, ויש להן ביקוש גבוה.

 

 

הסרבל שמקשיב לחיילים בשטח | צילום: דובר צה"ל

 

חיל האוויר: הסרבל שמקשיב לחיילים בשטח

סרבל זה נחמד למסלולי האופנה, אבל כשמו כן הוא - מסתבר שבשטח הסרבל המסורתי של חיל האוויר הוא עניין די מסרבל. אז סוף־סוף החליטו בצה"ל להוציא את הקונספט הוותיק למילואים, ולהכניס לסדיר מדי עבודה חדשים, שמורכבים ממכנסיים וחולצה, ועדיין נראים מעולה וצבועים בגוון הכחול והמשופשף שלדעתנו הוא הכי יפה על הסקאלה. כמו המדי ב' הכלל צה"ליים, גם כאן הפריטים הם כמובן יוניסקס - כי גם הטובים וגם הטובות לטיס, עשויים מבד דק ונושם באופן יחסי ובהשוואה למדי א', ומכילים חומרים שמעכבים היווצרות חשמל סטטי. הפריטים כוללים פתחי אוורור, באזור השכמות, מאפשרים תנועה וגמישות טובים יותר, והם ייצוגיים יותר.

 

 

מדי ב' – הכי וואסח בצה"ל | צילום: דובר צה"ל

 

לוחמי החי"ר: מדי ב' – הכי וואסח בצה"ל

מדי הב׳ של לוחמי החי"ר יהפכו גם את החנון הכי נרדי לוואסח הכי מורעל ומשופצר. ולא סתם הם קיימים בצה"ל כבר כמעט 40 שנה, ונקראים בשפת האפסנאים גם "המענה השלם".

ולא רק מפני שהם מושלמים (מי יכול להשיג לי ב' של צנחנים?), אלא מפני שהם עונים בעצם על כל הצרכים של חיילים שאוכלים חול ונהנים מכל שנייה. למעשה לא מדובר רק במדים, אלא במערך ציוד מקיף שכל לוחם ולוחמת בצה"ל מקבלים, וכולל סטים של מדים שעשויים מכותנה נוחה ואוורירית יחסית, שגם מעניק מגן מצבירת חשמל סטטי, פלוס שקית שתייה, קסדה וכיסוי, משקפי מגן, קיטבג ועוד.

 

 

לבן על לבן | צילום: דובר צה"ל

 

חיל הים: לבן על לבן

אם יש סיבה שבגללה היינו מוכנים להתגייס שוב לצבא, הרי אלה הם המדים הלבנים והמושלמים של זרוע הים, שנלבשים באירועים מיוחדים ונראים כל כך חגיגיים. כאשר הם עולים על לבן, מזכירים לנו חיילי זרוע הים שהצבע הזה הוא קוד הלבוש הנפוץ של המלחים בכל הצבאות בעולם. בחיל נהוגים גם מדי א' בגוון חאקי, שנלבשים בשגרה, בעת יציאה לחופשת סופ"ש ועוד.

 

 

טקטיקה מנצחת | צילום: דובר צה"ל

 

היחידות המיוחדות: טקטיקה מנצחת

בשל אופי הפעילות שהם נדרשים לה, לוחמי היחידות המיוחדות לובשים מדים שהם חלק מציוד הלחימה המתקדם ביותר בעולם. אין חייל בצה"ל שלא היה רוצה שהמדים הללו יהיו שלו, בזכות הנדסת אנוש המונעת נקודות לחץ על הגוף, שילוב של בד קשיח,

אבל מנדף זיעה וחסין אש, כאשר המכנסיים מצוידים בשכבת מיגון מובנית לברכיים, גומיות מובנות וכיסים ייעודיים לאבטחת תכולתם.

 

 

מי שומר על השריונר? | צילום: דובר צה"ל

 

חיל השריון: מי שומר על השריונר?

מסתבר שהסרבל של לוחמי השריון הוא לא רק סמל הסטטוס של הטנקיסטים הקשוחים, אלא הוא גם מגן אמיתי בשעת קרב או אימונים. הסרבל עשוי מבד שעמיד מאוד בטמפרטורות גבוהות ולמעשה נועד לעכב בערה ולהגן על בטיחות הלוחמים במקרה של

התפרצות אש שאינה מאפשרת הימלטות מיידית מהטנק. סרבל נוסף שקיים בחיל ידוע בשם "סרבל מקורר" שכן הוא מכיל תעלות קירור שמתחברות למערכת המיזוג של הטנק. לדעתנו צריך מיד לייצא את הפטנט הזה גם לאזרחות.

 

 

נעלי חי"ר לכל חייל | צילום: דובר צה"ל

 

נעלי חי"ר לכל חייל

בצה"ל הבינו שאם יש משהו שגם הג'ובניקים מוכנים לרדת ל־ 30 שכיבות סמיכה בשבילו, אלה הן נעלי חי"ר, אז מעכשיו, גם מי שמשרתים בחסות המזגן יוכלו להגיע למשרד בלוק משופשף. "חלוקת נעלי חי"ר גם למשרתי היחידות העורפיות נועדה לשמר מראה צבאי אחיד בקרב המשרתים בצה"ל", אומר מפקד מרכז הציוד, אלוף־משנה שגיב שרביט. חיילי אוגוסט 19 הם הראשונים בשרשרת, ומעכשיו כל חייל וחיילת בצה"ל מקבלים בבקו"ם נעלי חי"ר שפותחו בטכנולוגיה שמפחיתה את משקל הנעל כדי לייצר תנועתיות גמישה יותר וכמובן יותר נוחה בפעילות שטח.