עבור אלה שלמדו לנהוג אחרי פיתוח אפליקציית ווייז, זה לא נתפס אפילו להתנייד ברכב בלי הקול שמכווין אותם בדרכים. המיזם, שהוקם תחילה ב־2006 למטרות מיפוי דיגיטלי חופשי של מפת ארץ ישראל, הפך כעבור שלוש שנים לחברת הניווט הפופולרית בארץ. כל נהג בישראל שיתף את נסיעתו — כולל הפקקים והמכשולים שעבר בדרך — ובכך צמחה לה אפליקציית ניווט שיתופית שלקחה חלק במצב הכבישים. ווייז התרחבה למדינות נוספות, האקזיט הגדול המתין בפינה, וביוני 2013 הודיעה חברת גוגל כי רכשה את ווייז תמורת סכום של 966 מיליון דולר, סכום נמוך יותר מההערכות אך גדול מספיק כדי להפוך את ווייז לאפליקציה היקרה בהיסטוריה עד אז.
"כבר עשר שנים שאנחנו נמצאים אתכם ברכב, בדרך אל היעד", אומר פג' שמואלביץ', סמנכ"ל ומנהל פרויקטים בווייז. "נהגים ביותר מ־180 מדינות נעזרים מדי יום בווייז כדי לדעת מה מצפה להם בדרך. אבל ברור שהדרך היחידה להתמודד עם הפקקים בעולם היא צמצום מספר כלי הרכב בכבישים. העשור הבא של ווייז, ושל התחבורה בעולם בכלל, יהיה בסימן שיתופיות, קהילה ואחריות אישית".
ואם ווייז הדהימה את הישראלים בסכומים שהכניסה ממכירתה, אזי שמוביאלאיי — אותה מערכת מתוחכמת שמבוססת על מצלמה קטנה בשמשת הרכב, המתריעה לפני כל צרה אפשרית הניצבת בדרך — כבר הצליחה להפיל אותנו מהרגליים. רבים בשוק הטכנולוגיה העולמי עדיין מרימים גבה בפליאה על סכום העתק (15.3 מיליארד דולר!!!) שבו נרכשה לפני שנתיים על ידי אינטל העולמית. אבל החברה שם באינטל כנראה ידעו מה הם עושים; "אנחנו רק מתחילים לגרד את ההזדמנויות", אומר מנכ"ל אינטל, בוב סוואן, "בעתיד מכונית תהיה עוד סוג של מחשב, וזו ההזדמנות שלנו — להטמיע את הטכנולוגיה של מובילאיי בשוק הגדול הזה".
המזל האיר פנים למובילאיי גם בעיתוי הנפלא שבו הבשילה ההמצאה שלה — בשנים שבהן תעשיות הרכב והאלקטרוניקה בכל העולם חוברות זו לזו, ובוראות סביבות חדשות של מכוניות — סתם "מקושרות", חצי עצמאיות, ועצמאיות לחלוטין. הפרויקט השאפתני יותר עליו עובדת החברה בשנים האחרונות, הוא מכונית אוטונומית, או כמעט אוטונומית. מאז האקזיט הפך מנכ"ל החברה ואחד משני המייסדים, פרופ' אמנון שעשוע, לדמות מעוררת השראה וב־2017 אף הדליק משואה בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות.