בשנים האחרונות זמן ההישרדות הממוצע של תוכניות טלוויזיה בהגשת שרון גל מתחרה עם תאריך התפוגה של קרטון חלב. ובכל זאת, רשת הורידה את "ברקוד" כדי להמר שוב על הטאלנט שנטש את "לילה כלכלי" בסערה, לא בדיוק התמחה ביחסי אנוש (עתידות: אל תצפו לדיאלוג צפוף עם מתן חודורוב), נעלם לערוץ 20 בגלל תמונה של דוגמנית ונכשל בשיתוף הפעולה עם רני רהב. מי אמר שערוץ 13 לא ממש נחוש להיאבק בדימוי השמאלני שלו.
אבל "שווה כסף" צריכה לספק סחורה ובמהדורת הבכורה היא אפילו לא הצליחה לעמוד בהבטחה המרכזית שהיא עצמה נתנה: "תחקיר הטונה הגדול", עליו הכריז גל בסרטון שעלה ברשתות החברתיות. עבור תוכנית שלא שווקה לאורך תקופה, פרומו שכזה יותר משמעותי מהרגיל: גל הוא הפרצוף ואילו הטונה היא התוכן שאמור למשוך צופים. והנה, מבין שלל האייטמים שהוגשו בקצב רצחני (וללא פרסומות), דווקא זה לא שודר. במקביל, "תוכנית חיסכון", שהוטרדה מהאופוזיציה עד כדי הזעקת עמית סגל(!) לפינה של מנחם הורוביץ, נפתחה עם ליסטריה והיסטריה. בתחום המשגשג של חרדת המזון, דמיינו את רפי גינת מרעים בקולו "נוק־אאוט".
סדר היום של "שווה כסף" לא טמן בחובו בשורה. הקרב על הזיכיון של סטארבקס, מלחמות שירותי הסטרימינג, פירצה בווטסאפ וכתבה על מתחזים באפליקציות של בעלי המקצוע הם לא השמפניה והקוויאר אלא הלחם והחמאה של הז'אנר. הכותרת "ישראל מתייקרת" לוותה בדיון, שגם לכנות אותו שטחי יהיה עלבון כלפי הרדידות האופיינית והמדכאת של תוכניות הכלכלה: שלושה וחצי נתונים, שני פרשנים שאיש אינו מכיר (וגם הסבירו שכדאי להרגיע), ואף מילה על האחריות של מישהו - מעניין מי - על העלייה במחירי הנדל"ן, למשל. אם ככה עוסקים בנושא מהותי כגון יוקר המחיה, כבר עדיף להתעדכן באיזה יעד תיירותי נגה ניר־נאמן נהנתה הפעם.
בפינה הקולינרית נשלח יונתן רושפלד ללמד משפחה איך להכין ארוחת גורמה משאריות, ואילו רון קופמן ישמש בתור מבקר המלונות. אם יש עוד מפורסמים עם היסטוריה של בריונות או רזומה עשיר של התנהגות דוחה על המסך, אל דאגה: נדמה ש"שווה כסף" מחכה לכם.
הנואשות הזאת לדמויות, לרעש, ל"קטע", מסגירה עד כמה "שווה כסף" לא באמת מאמינה בפוטנציאל שלה, מול הציר העוצמתי של גיא פינס והסניף העסקי של גיא פינס בהובלת קרן מרציאנו. מצד שני, לאור ניסיון העבר, אולי אכן עדיף לוודא קודם שהתוכנית מחזיקה מעמד יותר מנר ברוח.
אחרי מספר דחיות שודר אמש ברשת "להיות נעמה קסרי", מסמך מכונן שבו לירון ויצמן מגלה שנעמה קסרי היא, ובכן, נעמה קסרי. סוף־סוף ערוץ 13 הרווה את הצימאון הציבורי העצום לדעת למה קסרי סולדת מהתואר "פמיניסטית" ("ישר עולה לי לראש נשים כועסות") ולמה במקום לשאול "את מזריקה?" יש לומר "את משדרגת?". מצד שני, המוניטין של קסרי הולך לפניה בתור "אסטרטגית", בזכות המניפולציות ב"הישרדות". עם כל הכבוד לכישוריה בתחום, לככב ב"סרט" שכולו פרסומת לה ולמפעל הבוטוקס שלה, ועוד בלב הפריים־טיים - זו עדות שאכן מדובר בגאונה.