• במוזיאון ינקו דאדא נפתח בימים אלה מקבץ הכולל שתי תערוכת קבוצתיות ושלוש תערוכות יחיד, כולן מתייחסות בדרך זו או אחרת ליצירתו של מרסל דושאן.
התערוכה המרכזית, "ק.ר.ל.ה.ב.ת.ח.ת.", שאותה אצרה רעיה זומר־טל, מציינת 100 שנה ליצירתו הידועה של דושאן. ב־1919 יצר האמן אקט אמנותי המהווה נקודת ציון בתולדות האמנות: הוא לקח רפרודוקציה זולה של המונה ליזה ללאונרדו דה וינצ'י והוסיף לה בעיפרון זקן ושפם. בתחתית הרישום הוסיף 5 אותיות: L.H.O.O.Q, שהגייתן ברצף מזכירה פונטית את המשפט בצרפתית "Elle a chaud au cul" שמשמעותו המילולית היא "חם לה בתחת". 18 אמנים ישראלים הוזמנו להגיב לאקט האמנותי של מרסל דושאן, ובאותה הזדמנות לדון בנושא של הנזילות המגדרית.
"בהנעה" היא התערוכה הקבוצתית השנייה, אותה אצרה רינה גנוסוב. בתערוכה זו מוצגים שבעה פסלים הנעים בחלל התצוגה הודות לפעולה אקטיבית של הצופה. הפסלים הדוממים "קמים לתחייה" באמצעות מגע או באמצעות תנועתו של הצופה בחלל, הנקלטת על ידי מערכת חיישנים. הפסלים מורכבים מחפצים מצויים שהופקעו מהשימוש היומיומי שלהם, והם נעים, משתנים, פולשים אל חלל הצופה ומשמיעים קולות וצלילים. המשותף לעבודות - הן נוצרו בהשראת דושאן, שטבע את מושג ה”רדי מייד”, ואשר יצר עבודות אמנות מאובייקטים תעשייתיים ויומיומיים שבאמצעותם העלה שאלות בנוגע למהות האמנות והגדרתה. חלק נכבד מיצירותיו עוסק באסתטיקה של המכונה ובחקר אפקטים של תנועה, ודרכן הציג שאלות על האדם המודרני ועל יחסיו עם העולם המתועש.
• מוזיאון ינקו דאדא, עין הוד, א'־ה' 10:00־15:00, ו' וערבי חג 10:00־14:00, שבתות וחגים 10:00־15:30.