WhatsApp FaceBook send e mail
הטולדנוז

הטולדנו'ז

האב: כריש נדל"ן מקושר שעשה הון בארה"ב. האם: גידלה שמונה ילדים וחובבת אירועים גרנדיוזיים. הבת: מנהלת מערכת יחסים עם עומר אדם וחוגגת עם בגד ים ב–17 אלף שקל. משפחת טולדנו הייתה כמעט אלמונית עד שמסיבות ראוותניות שערכה בזמן הקורונה דחפו אותה לכותרות. כעת השכנים הזועמים במגדל היוקרה מספרים על משפחה כוחנית ולא מתחשבת, המקורבים - על חבורה מגובשת ושומרת מסורת, והמשפחה עצמה רק רוצה שנפסיק לדבר עליה ומוסרת: "סיפורי בדים"

גילית קוזבה וטל גלעדי
12.06.20

הכל התחיל בגלל מסיבה. ליאת ואיציק טולדנו רצו לחגוג בר מצווה לבנם, השישי מבין שמונת ילדיהם. הם אפילו הזמינו אולם אירועים ומאות אורחים, אלא שאז באה הקורונה. ככה זה, המגפה לא מבדילה בין עשירים לעניים.

 

אבל בשאר התחומים יש הבדל מהותי בין עשירים לעניים, ומשפחת טולדנו לא נתנה לקורונה להרוס לה את התוכניות. הם פשוט צימצמו את מספר האורחים, העבירו את האירוע לפנטהאוז המפואר שלהם במגדל היוקרה "W בוטיק" בפארק צמרת בתל־אביב, וחגגו. היו שם סלבס שהעלו חופשי תמונות לאינסטגרם, הייתה מוזיקה שהרעישה כל כך שגם בשכונות מסביב התלוננו, אפילו היו זיקוקים שהאירו את שמי העיר כאילו יום העצמאות הגיע באיחור אופנתי.

 

בתקופה שבה רוב האנשים עוד משתדלים עדיין לשמור על זהירות ‑ או לחסוך שקל לשקל בשיאו של משבר כלכלי ‑ מסיבה ראוותנית היא כל מה שהיה צריך כדי לגרור את אבי המשפחה, איציק טולדנו, למקום שבו הוא הכי שונא להיות: מרכז תשומת הלב, פלוס חקירה במשטרה בחשד שהפר את הנחיות משרד הבריאות. אפילו מערכת היחסים המתוקשרת של בתו שיראל עם הזמר הכי מצליח במדינה, עומר אדם, לא הפנתה את הזרקור אליו. עד עכשיו.

 

עד כמה הוא שונא את תשומת הלב התקשורתית? לא עברה יממה מרגע שהתחלנו לעבוד על הכתבה ועד שהטלפונים המסתוריים התחילו להגיע. מספרים חסויים, אנשים שסירבו להזדהות ורק רצו "להעביר מסר" או זרקו שם של איש עסקים אקראי ש"כדאי לדבר איתו", מערבלי קול שמעוותים את הדיבור, ניתוקים פתאומיים, שמות מוכרים ובכירים שמפצירים בנו פשוט לרדת מזה. למה להסתבך, הם אמרו.

 

× × ×

שלישיית 'מה קשור' באירוע של המשפחה

 

ובאמת, עד מהרה התברר שהסיפור לא באמת מתחיל במסיבת בר המצווה, והוא בטח לא נגמר בה. שכנים, מכרים ואנשים שנתקלו באבי המשפחה, איציק טולדנו, בשנותיו בעולם העסקים והנדל"ן ‑ תחילה בארה"ב ולאחר מכן בישראל ‑ מספרים על אדם כוחני שמעורר רתיעה בדיירי השכונה ומתנהל בבניין כאילו היה שלו. גם המסיבה, לטענתם, לא הייתה אירוע חד־פעמי: רבים סיפרו כי המשפחה כבר קיימה בעבר מסיבות רועשות, עוד מהשנים שבהן חיה במיאמי.

 

"זה היה משהו לא מהעולם הזה", מספרת ד' על הלילה שבו נערכה המסיבה בבניין. "הרגשתי בסכנה לצאת למרפסת. לא אמרנו כלום ולא הערנו למשפחה הזאת כי כולנו, הדיירים פה, מתהלכים לידו על קצות האצבעות, עם אף באדמה".

 

"פחדתי לצאת למרפסת". הזיקוקים בעת האירוע

 

את הילדים והאמא את מכירה?

 

"אני משתדלת לא להכיר אותם. אני משתדלת להתרחק. אני רואה אותם הולכים בבניין, הם מתנהלים בהרבה חוצפה והרגשה של מגיע לנו וזה שלנו. התחושה היא שהם יעשו מה שהם רוצים וזה מה שיהיה. גם אי־אפשר להיכנס אליהם, לדפוק בדלת ולהעיר בנימוס. צריך טביעת אצבע כדי לעלות לקומה שלהם. טולדנו שילם הרבה מאוד כסף כדי להתקין במעלית של כל הדיירים אביזר שבני המשפחה יכולים לשים עליו את האצבע ולעלות ישר לממלכה הפרטית שלהם. ואני מעדיפה לא לדבר על שאר הדברים".

 

ד' היא לא היחידה שבחרה מילים בזהירות. לצד השיחות המסתוריות שהגיעו, היו גם לא מעט שכנים שלא רצו לדבר. אלה שהסכימו, עשו זאת רק בהבטחה מפורשת שלא ייחשפו שום פרטים מזהים, אפילו לא מספר קומה או בניין, ורק בתום דקות ארוכות של תחקור, כדי לגלות איך מצאנו את המספר ולוודא שלא נשלחנו בעצם בשמו.

 

"החוצפה הגדולה הייתה במימונה", מספרת שכנה אחרת. "בגג שלהם הייתה התקהלות ורעש והופעה של עומר אדם. זו הייתה תקופת הסגר בפסח והם בשלהם, שמים פס על העולם ועושים מסיבת מימונה. אבל מילא זה, השוטרים הגיעו למקום ולא עשו שום דבר, אפילו לא דוח. לא ברורה החסינות הזו. השופוני הזה של הרעש, ההתגאות שלנו יש כסף, לנו יש את זמר הבית עומר אדם, ולא מעניין אם נפריע לשכנים או שתבוא משטרה".

 

איש עסקים שמכיר את טולדנו מבין את רוח הדברים היטב. "לא הייתי רוצה את טולדנו כשכן שלי", הוא סיכם בזהירות וסירב להרחיב, "מדובר באדם כוחני מאוד".

 

רבות מבין התלונות שנערמו במשטרה בליל המסיבה הרועש, הגיעו משכנים שגרים מסביב לשכונת המגדלים וכלל לא ידעו את זהות הדיירים המרעישים עד לפרסומים בתקשורת. "אני גרה באמצע שכונת בבלי, כמה קילומטרים טובים מפארק צמרת", מספרת שכנה בעשור השמיני לחייה שסבלה מהחגיגות. "הזיקוקים היו מבהילים, ערב שקט, את לא שומעת מוזיקה של מסיבה אלא רק בומים של זיקוקים, לא הבנתי מאיפה זה נפל עלינו. בהתחלה חשבתי שהעירייה אירגנה את זה כדי לשמח את התושבים, זה לא היה נראה כמו משהו שיכולים להרים אנשים פרטיים. הזיקוקים היו גבוהים, לא הייתי צריכה מאמץ לראות אותם, ממש כמו חתונה בכפר ערבי, בשטח פתוח, לא כאילו זה צפון תל־אביב המאוכלס. זה משהו שלא קרה כאן אף פעם. כשבתקשורת אמרו למחרת שזה הגיע מאיזו משפחה מפורסמת בצמרת, מיד הבנתי. המקום הזה נראה כמו אי תנועה שבנו עלו בניינים של נובורישים. חברים שלי שרצו לקנות בבניינים האלה דירה ברחו כל עוד נפש בם".

 

× × ×

 

ובעצם, הסיפור של משפחת טולדנו מתחיל עוד קודם לכן, במיאמי. איציק (יצחק) טולדנו, בן 46, נולד וגדל בנצרת־עילית לאב שיפוצניק. את שירותו הצבאי עשה בבסיס תל השומר ועם שחרורו החל לעסוק בהלוואות חוץ־בנקאיות. "לא התעסקתי בגבייה", הוא אמר בראיון ל'ידיעות אחרונות' ב־2006. "עשיתי מהר מאוד מיליון דולר וקניתי לי דירה בכיכר המדינה". בשלב הזה הכיר את ליאת, גם היא בת 46, והשניים התחתנו. כיום הם הורים לשמונה ילדים, בני שנתיים עד 21.

 

ב־99', כשהיה בן 26, היגרה המשפחה לארה"ב. טולדנו סיפר שהגיע לשם, "עם מיליון דולר בכיס". "כל היום שיחקתי בבורסה", אמר באותו ראיון. "בבוקר קניתי מניות בהיי־טק ב־200 דולר — בערב מכרתי אותן ב־300 דולר. זה היה בשנת 2000, כך שהפסדתי כל גרוש שהיה לי עד אז בנאסד"ק. התרוששתי לגמרי. היום אני לא משקיע אפילו שקל אחד במניות. כשנשארתי בלי גרוש הבנתי פתאום שנטילת הלוואות בריבית נוגדת את חוקי התורה, ושבסופו של דבר מי שמתעסק על הלוואות כאלה יהפוך לעני מרוד — בדיוק כפי שקרה לי. חזרתי בתשובה והיום אני אדם דתי".

 

כשנותר מחוסר כל החל לעבוד כיועץ פיננסי בחברת ייעוץ למשכנתאות. "בראיון הקבלה לעבודה הודיעו לי שאצטרך ללמוד במשך חצי שנה עד שאתחיל למלא תפקיד של יועץ. אבל כישראלי אני חזק בקומבינות, כך שכעבור חודש כבר השתלטתי על העסק והרווחתי 30 אלף דולר לחודש מאחוזים שגרפתי על עסקאות שסגרתי. כעבור חצי שנה כבר הגיעה ההכנסה החודשית שלי למאה אלף דולר בחודש. הייתי שם סטאר: ראשון מבין 70 העובדים בחברה".

 

את הקפיצה המשמעותית שלו עשה טולדנו ביום שבו בעל נכסים עמד בפני עיקול וביקש ממנו ייעוץ על קבלת הלוואה. לבסוף, טולדנו קנה ממנו מלון בסאות' ביץ' תמורת 4.2 מיליון דולר, והסב אותו לדירות מגורים. מיד אחר כך, מכר אותו בשבעה מיליון דולר.

 

משם הכל החל לזרום: ב־2001 כבר הקים חברה, 'סקיי דוולופמנט', והמשיך לקנות ולמכור נכסים ברווח. בין היתר, בנה רשת בתי קזינו ברפובליקה הדומיניקנית, קנה בית חולים ושטחים באזורי יוקרה בפלורידה ובטקסס, וב־2007 הקים את בנק 'מרקיז'. על לקוחות הבנק נמנים בעיקר עסקים קטנים ותעשיית הנדל"ן המקומית. טולדנו החזיק בעשרה אחוזים ממניות הבנק, וכיהן נכון לעשור הקודם כיועץ עסקי וחבר דירקטוריון.

 

טולדנו צפה את בועת הנדל"ן עוד לפני המשבר הגדול של שנת 2007 ועבר מאסטרטגיה של בנייה למגורים, להשקעות בנדל"ן מניב מסחרי. "אף פעם לא חשבתי כמו כולם, בשיטת העדר", סיפר בראיון לכלכליסט ב־2008. "את נפילת שוק הנדל"ן בארצות־הברית אני רואה כיום כהזדמנות". כשנשאל על שאיפותיו הוא אמר: "אני רוצה להיות כמו יצחק תשובה. ואני אהיה תשובה".

 

עם צבירת ההון, עלתה המשפחה גם ברמת החיים. הטולדנוז התגוררו באחוזה בפורט־לודרדייל בשטח של 2,000 מ"ר. בתקופה ההיא הוא החזיק ברשותו אוסף של מכוניות יוקרה ושעונים. בחנייה של ביתו חנו רולס רויס, בנטלי ופרארי והוא ענד שעון טרוביון שהוכן בעבודת יד ונרכש בז'נבה תמורת 122 אלף יורו. "בארה"ב אתה יכול לשים מטוס ג'מבו בחצר, ואף אחד לא יפתח עיניים. בישראל לא נותנים לך לחיות", אמר בראיון ל'ידיעות אחרונות'.

 

"זאת הייתה אחוזה מרהיבה, עם בריכה ענקית ואיך שנכנסים יש מטבח ענק שמתפרס על מפלס שלם, בצד אחד מטבח חלבי ובצד השני מטבח בשרי", מספר מקורב למשפחה. על פי דיווחים, באחוזה היה גם בית כנסת מפואר עם עמדה מפוארת לנטילת ידיים, מכון כושר, אולמות קולנוע פרטיים, 12 חדרי שינה וידיות דלתות שהיו מצופות בקריסטלים. ב־2016 נמכרה האחוזה לכוכב הפוטבול האמריקאי אנטוניו בראון בכשבעה וחצי מיליון דולר.

 

"אני מכירה את המשפחה לפני שהם חזרו לארץ, הייתי עושה להם שם גם אירועים", מספרת ריקי אמזלג, מעצבת שולחנות מתוקים לאירועים. "גרתי בשכונה לידם במיאמי והם לא נחשבו לעשירים הרבה יותר מיהודים אחרים שחיים שם. בארצות־הברית העושר לא בלט ובטח לא היו כותרות כאלה. כאן יכולים לקנא ככה, שם לא. עשיתי להם שולחנות מתוקים עם רקע של שדרות מותגים ולאחד הילדים עוגה בצורה של שעון. אבל זה לא מוגזם, כל בני הנוער מבקשים היום בר מצווה של מותגים".

 

"גם בפורט־לודרדייל איציק היה עושה את המסיבות הכי גרנדיוזיות, במיוחד מימונות", מספר גם המקורב. "הוא היה מארח רבנים לארוחות ערב שבסופן היו תורמים כספים. אני זוכר ארוחה עם פינטו על שפת הבריכה לפני בערך עשר שנים, כשפינטו הגיע למיאמי. איציק חזק בקטע הרוחני".

 

מה הכוונה?

 

"הם לא דתיים מהבית, הם חזרו בתשובה, כשהיה טרנד של ישראלים שחוזרים בתשובה כי כל שבוע הגיע למיאמי רב מהארץ שהיה עושה שיעור וסוחף אחריו אנשים. זה היה בתחילת העשור, למשל באבא ברוך אבוחצירא היה מגיע. אלו רבנים שמדברים על ערכים ותרומה. כשאיציק קנה את בית החולים בפמברוק הוא תרם למחלקה לחולי סרטן. פה ושם היה גם חוסר הצלחות, מגרשים במיאמי שלא מימש בהם את ההשקעה שלו, אבל לא היה לזה קשר להחלטה של המשפחה לחזור".

 

לפני חמש שנים חזרה המשפחה ארצה. מקורבים למשפחה סיפרו כי לאיציק היה חשוב שהילדים יגדלו באווירה ארץ־ישראלית ויעשו צבא. מקורות אחדים אמרו כי כך או אחרת, השיבה לישראל נעשתה במפתיע, כמעט ללא התראה.

 

על פי מקורבים למשפחה טולדנו עדיין נוסע למיאמי לצורכי עסקים, אך מרכז חייו בישראל. על אף שהיקף פעילות הנדל"ן של טולדנו בארץ נמוך יחסית לפועלו בארה"ב, לפני כשנה פורסם כי הוא רכש יחד עם יזם הנדל"ן עמוס לוזון דירת פנטהאוז במגדלי Yoo תמורת כ־30 מיליון שקל, המשתרעת על שטח של כ־800 מ"ר ונועדה להשקעה. לצד זה, ישנו הקומפלקס שהמשפחה מתגוררת בו, ושבו ערכה את מסיבת המחלוקת. "מדובר בשני פנטהאוזים שחיברו אותם לאחד, עם בריכות גדולות", מספר מקורב למשפחה. "בשגרה יש להם כמה עוזרות שמסתובבות שם כי בכל זאת יש שמונה ילדים, אבל למטבח רק ליאת, האמא, נכנסת", מתאר מקורב למשפחה.

 

× × ×

 

מקורבים של משפחת טולדנו מספרים על משפחה חמה ואוהבת שלא מחפשת פרסום, גם אם יש לה חיבה מסוימת לאירועים מפוארים. רק בסוף השנה שעברה עלתה הבת שיראל, בת הזוג של עומר אדם, לכותרות בגלל מסיבת יום הולדת 18 שלה, שכללה יאכטה פרטית, עוגה עם דולרים ובעיקר בגד ים מעוטר יהלומים בשווי 17 אלף שקלים שהוטס עבורה במיוחד מפריז.

 

במהלך בר המצווה שהתקיימה בשבוע שעבר, החליפו בנות המשפחה שלוש תסרוקות. "הייתי איתן באותו יום משעות הבוקר", מספר שי בוטא, מעצב שיער מכיכר המדינה שמופקד על המחלפות של בנות טולדנו. "המסיבה התחילה באזור שש וחצי־שבע. האירוע היה מדהים, אבל את יודעת, היו הרבה תרחישים מבחינת הזיקוקים. אני מאמין שהכל היה על פי חוק כי הם יודעים שכל העיניים עליהם והם ייכנסו לבעיות אם לא יעמדו בחוקים. אני יודע שהיו להם אישורים, גם למסיבה, עובדה שלא סגרו להם את המסיבה ואת המוזיקה. פשוט בשלב מסוים עברנו למסיבת אוזניות. תראי, בסך הכל זה לא היה אירוע 'וואו'. אולי רק בשביל אירוע בבית זה נחשב ל'וואו'. ליאת האמא אוהבת לחיות את החיים הטובים".

 

מה זה אומר?

 

"שהם מרימים את המסיבות ברמה הכי גבוהה במדינה, הם יודעים שהם צריכים לספק איזושהי סחורה, כחלק מזה שהם מחוברים לקליקה מסוימת. את לא יכולה להזמין אנשים מהשורה הראשונה ולהביא להם סתם שף או לוקיישן. זו פעם ראשונה שהם עושים מסיבה בבית, בדרך כלל עושים את המסיבות באולמות אירועים. הם בהלם מהתגובות לאירוע, אומרים שאילו ידעו שיחטפו ככה - הם לא היו עושים".

 

הם לא צפו את תלונות השכנים בשום צורה?

 

"הם מרגישים שיש עליהם סוג של עליהום עכשיו, עיניים, כולם התעוררו להם, הם מרגישים קצת חוסר פרגון מהצד שלהם, שאם מישהו אחר מהבניין היה עושה מסיבה כזאת בחיים לא היו מעירים או מתלוננים ככה".

 

"הם הורים מאוד טובים, תמיד מפנקים ומפתיעים את הילדים וזמינים בשבילם 24/7", אומרת גם ריקי אמזלג. "הם לא עושים אירועים יותר מדי מוגזמים, אולי בר מצווה־בת מצווה טיפה מעבר לסטנדרט הרגיל. אבל הם לא מנסים להתפאר בכוונה".

 

רבים בסביבת המשפחה מאמינים שאלמלא שמו של עומר אדם היה מתערבב עם המשפחה, גם מסיבת בר המצווה הזו הייתה עוברת בשקט. "הכל מתחיל בעומר אדם ונגמר בעומר אדם", אומר מקורב למשפחה. אדם, שהתגורר בעבר במגדל, פיתח יחסי ידידות קרובים עם איציק טולדנו עוד לפני שהחל לצאת עם שיראל. "עומר הוא בן בית שם. הוא מיודד עם איציק, אחרת לא היה אישור כזה מהר, בכל זאת זו הילדה שלהם והוא גדול ממנה. הוא מאוהב בה קשות ואם את שואלת אותי הם גם יתחתנו".

"הם עוד יתחתנו". שיראל טולדנו ועומר אדם במסיבה בבית המשפחה

 

כעת המקורבים מתגייסים להוריד את גובה הלהבות. ההתרחקות של איציק מהתקשורת, מסבירים שם, היא בסך הכל תוצאה של צניעות. אם כבר, זו האם, ליאת שנהנית מהחיים הטובים שיש לכסף להציע. "כאן בארץ הוא הוריד פרופיל, הפך להיות איש צנוע יותר", אומר מקורב אחר למשפחה.

 

מסיבות עם זיקוקים זה צנוע?

 

"זיקוקים בצמרת זה הפאן הנשי של המשפחה. זה הכל האישה והבנות שלו, במיוחד זאת שיוצאת עם עומר אדם. השואו־אוף בא מהאישה. הוא איש צנוע, אחד כזה שאת מדברת איתו ובקושי מסתכל לך בעיניים. אשתו אחראית על הילדים. הקשר שלה לניר ברקת (שנכח גם הוא במסיבה ‑ ג"ק וט"ג) הוא שאמא שלה היא הדודה של ניר, היא ממש לא מבית עשיר. מה שנקרא, סינדרלה. היא עמוד התווך של הבית, הביג בוס".

 

מקורב נוסף מאבחן כי ליאת היא הרוח החיה של הבית. "הוא יותר מופנם ממנה", הוא אומר. "גם לו יש את המקום שלו כמובן, אבל בואי נגיד שהיא נותנת את הטון. הוא גם הרבה לא פה, הרבה בארצות־הברית, אני פחות רואה אותו. הם שומרים שבת וכשרות, הם די אדוקים, אפילו שאת תראי את הבנות חשופות. אבל שבת זו שבת, מתנתקים מהטלפונים, הולכים לבית כנסת כל שישי. זה מגיע מאיציק, הוא הכי אדוק שם. הוא הולך עם כיפה שחורה בשבת, גם אמא של איציק דתייה. אין דבר כזה נגיד שיש ארוחת שישי ולא כל המשפחה יחד, אין להתפצל. ההיא הלכה לחבר ולא באה לארוחה".

 

עד כמה הכסף משחק בתפקיד בהלך הרוח של המשפחה הזאת?

 

"למרות כל הכסף שיש להם הם מאוד מלמדים את הילדים על ערכים ומוסר ועל להעריך כסף. ירין הבת הגדולה למשל למדה לעשות ציפורניים. עם כל הכסף שיש להם, מה היא צריכה ללכת לעשות ציפורניים? אבל עובדה שהיא עשתה לעצמה איזה עסק קטן אפילו שהיא לא יותר מדי המשיכה בזה. הם יודעים שיש להם אפשרויות והם יודעים שזה מאוד בולט. אבל זה לא כזה מעניין אותם".

 

שכן אחר סיכם את הסיטואציה במשפט אחד קצר: "הם האנשים הכי נורמליים שאני מכיר פה בשכונה".

 

המיליארדר טדי שגיא הפר לכאורה את הוראות הבידוד במסיבה

 

חגיגת בר המצווה שערכה משפחת טולדנו בביתה, חושפת כמה חברים יש להם במקומות גבוהים. מלבד שמות כמו עומר אדם, גם שלישיית מה קשור, עדן בן־זקן, ליאור נרקיס וניר ברקת - קרוב משפחתה של האם ליאת - גורמים שנכחו באירוע מספרים כי בין האורחים נכח איש העסקים הישראלי־קפריסאי, המיליארדר טדי שגיא.

שגיא הגיע במטוסו הפרטי במיוחד לחגיגות, ובכך לכאורה הפר את הנחיות משרד הבריאות המחייבות 14 ימי בידוד ביתי על הנכנסים לארץ מחו"ל. בסביבתו אומרים כי על הפרק ישנם שיתופי פעולה עסקיים בינו לבין טולדנו.

 

במקום לחגוג באולם. ליאור נרקיס באירוע של המשפחה

 

טדי שגיא הגיע במיוחד למסיבה מקפריסין, ואמר שקיבל את האישורים הנדרשים.

 

פנינו למשרד הבריאות לשאול האם הם נתנו פטור מבידוד או אישור לשגיא ונעננו כי לא ניתן כל אישור כזה.

 

מטעמו של שגיא נמסר: "טדי שגיא הגיע לישראל כחוק ופעל לפי ההנחיות המתאימות שקיבל. היחסים בינו לבין איציק טולדנו הם חבריים וטובים. בימים אלה הם בוחנים השקעות משותפות בשוק הנדל"ן בארה"ב".

 

תגובת המשפחה

 

עורכי דינה של משפחת טולדנו מסרו מטעמה: "עצוב ומביך לעלעל בטענות הנבובות אותן בחרתם להעלות נגד מרשינו, כמו גם העיסוק האובססיבי בענייניהם הפרטיים. נבהיר כבר עתה, כי הטענות העלומות השזורות בפנייתכם, הן בבחינת סיפורי בדים.

 

"טענתכם, כי שכנים בבניין שיתפו כי הם חשים שהם, "צריכים ללכת על קצות האצבעות" ליד מרשינו, הרי שמדובר בשקר מפגיע והוצאת דיבה מן המעלה הגבוהה ביותר. ובניסיון הפסול לייצר למר טולדנו תדמית שלילית ואף עבריינית - וכזאת לא יצלח. על מופרכות טענות אלה - ככל שהן נטענו ‑ ניתן ללמוד מהעובדה כי במשך ארבע השנים האחרונות, נבחר מר טולדנו, שנה אחר שנה, לוועד הבית של המגדל שבו מתגוררים מרשינו (כפי שאף עולה מפנייתכם).

 

"בעת אירוע בר המצווה, הגיעו שוטרים לביתו של מר טולדנו - לאחר שזה הזמין אותם לעלות אל דירתו הממוקמת בקומה הגבוהה במגדל - ואלה נוכחו לדעת, כי האירוע מתנהל בהתאם להנחיות ולהוראות הדין. על כן, האירוע לא הופסק ובהיעדר הפרה כלשהי, לא הופעלה סנקציה כלשהי כלפי מרשינו.

 

במסגרת עסקיו ובכלל, מר טולדנו פעל לכל אורך הדרך כחוק ‑ ואחרת לא נטען. מר טולדנו מעולם לא נחקר במשטרה (למעט החקירה המתוארת לעיל בקשר עם אירוע בר המצווה של בנו).

 

עוד נבהיר, כי משפחת טולדנו שבה לפני חמש שנים לישראל, בשל העובדה כי מועד גיוסם של ילדיהם התקרב ובא. ואכן, לאחר ששבו לארץ, התגייסה בתם הבכורה של משפחת טולדנו ‑ והיא שירתה שירות מלא במשרד הביטחון. בתם השנייה משרתת כעת בצה"ל וכך יעשו כל ילדיהם האחרים של משפחת טולדנו, אשר לכל אורך הדרך, פעלה בהתאם לחובת האזרחיות החלות עליה.

 

"אכן, מר טולדנו ממשיך לנהל את עסקיו ‑ עסקי נדל"ן בארצות־הברית ‑ ובמסגרת זו, הוא מבלה ימים רבים בשנה בביקורים עסקיים בארצות־הברית ומחוצה לה. אם כן, בני משפחת טולדנו הם אזרחים מן היישוב, אנשים נורמטיביים אשר מנהלים את חיי היומיום תוך הקפדה על פרטיותם".