שחקן חדש נכנס לשוק הקטנועים החשמליים: חברת UME - המייבאת את מוצרי סגווי וחברה־בת של יבואנית הרכב UMI - נכנסה לשוק הקטנועים החשמליים עם NIU. זו חברה מהמזרח שמייצרת קטנועים חשמליים עירוניים בטכנולוגיה מתקדמת ועם אבזור מכובד.
הכלי הראשון שנוחת בישראל הוא ה־NQi - שמגיע בגרסאות פרו וספורט, הנבדלות ביניהן בקיבול הסוללות ובעוצמת המנוע החשמלי. ה־GT PRO החזק יותר מציע מנוע חשמלי בהספק של 3 קילוואט (קצת יותר מ־4 כ"ס), ממדים קומפקטיים, עיצוב מודרני ונאה, וטכנולוגיה הכוללת 3 מצבי ניהול מנוע, טעינה תוך 6 שעות, פנסי LED ולוח שעונים מודרני הכולל GPS מובנה, שפע נתונים וחיבור לאפליקציה ייעודית בסמארטפון שבה ניתן לשלוט על כל פרמטר בקטנוע, וכן לראות את מיקומו או את המסלול שעבר. נחמד מאוד.
צמד הסוללות יושבות מתחת למושב ומתחת למדרס הרגליים, וניתן לטעון אותן על הקטנוע עצמו, או לשלוף אותן ולטעון בבית בשקע חשמלי ביתי רגיל. ניתן גם לרכוב עם סוללה אחת בלבד, אם כי אז טווח הרכיבה יצטמצם בחצי. טווח הרכיבה המלא, עם צמד הסוללות, עומד על יותר מ־100 ק"מ מכובדים בתוך העיר.
ה־NIU NQi הוא קטנוע עירוני מובהק. במצב החזק ביותר - ספורט - התאוצה ביציאה מרמזורים זהה לקטנועים בנפח 125 סמ"ק עד סביב 60 קמ"ש. משם ימשיך לאסוף מהירות לאט יותר, כשהמהירות המקסימלית עומדת על 78 קמ"ש - דבר שמגביל את יכולת התנועה בכבישים בין־עירוניים מהירים. בתוך העיר, לעומת זאת, הוא פורח בזכות ממדים קטנים, משקל נמוך, ומכלולי שלדה והתנהגות טובים למדי. החיסרון: אין מערכת ABS.
ה־NIU NQi עשוי לשמש כתחליף משודרג מאוד לאופניים חשמליים, כשהוא מרחיב את טווח השימושים: לא רק נסיעות בעיר אלא גם להגיע אליה מהפרברים הקרובים. היתרון הגדול הוא עלות תחזוקה נמוכה וביטוח חובה כמו קטנוע 50 סמ"ק, כ־2,000 ש"ח בשנה. עם העיצוב המיוחד והיכולות הטכנולוגיות, הוא בהחלט עשוי לקרוץ לרוכבים עירוניים רבים.
מנוע: חשמלי, 4 כ"ס
טווח (יצרן): 140 ק"מ
מהירות מרבית: 78 קמ"ש
אחריות: שנתיים
מחיר: 16,500־21,000 שקל
ציון: 4 כוכבים